Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دانشگاه های کشور در حوزه مقابله با ویروس کرونا، گفت: توجه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های کشور در سه حوزه بهداشت و درمان، فضای مجازی و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده که امروز در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه بهداشت و سلامت و تجهیزات پیشرفته مرتبط برای مقابله با بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند در ایران به دلیل وجود متخصصان و دانشمندان دلسوز با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدای شروع به کار توجه ویژه‌ای به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور داشته است و امروز ساماندهی برخی از این زیرساخت‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا به کمک کشور آمده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های سلامت و بهداشت امروز شاهد آن هستیم که امکانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و بهداشتی به کمک پزشکان متخصص و متعهد کشورمان آمده است.

 روحانی گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه فضای مجازی و دولت اکترونیک نیز موجب شده تا در دوره محدودیت‌های رفت و آمد و ماندن شهروندان در خانه‌های خود، فعالیت‌های ضروری مردم و کشور متوقف نماند و از طریق فضای مجازی انجام شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنین توجه دولت به توسعه فضای مجازی باعث شده تا در شرایط سخت امروز، در عرصه تولید و در انجام امور اجرایی کشور و هم در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی با کاستی و مشکل چندانی مواجه نباشیم و بتوانیم در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنیم.

روحانی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم خدمات زیادی در حوزه تقویت زیرساخت‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است و این کار موجب ارتقاء کسب و کار، توسعه فناوری و حتی ارتقاء رتبه علمی کشورمان در جهان شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که پیش از این نیازمند واردات بودیم، به خودکفایی رسیده و در داخل کشور تولید می‌کنیم و این کار ضمن صرفه‌جویی ارزی بازار وسیع اقتصادی نیز برای کشورمان ایجاد کرده است.

رئیس جمهور افزود: توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین باعث فعال شدن نخبگان جوان و ایجاد پیوند و ارتباط نزدیک نخبگان و اندیشمندان با حوزه تولید و صنعت شده است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه هم نوید تولید دستگاه‌های مورد نیاز برای درمان و آزمایش های سریع ویروس کرونا در ایران را داد و هم موجب تولیدات مضاعف و افزایش تولید اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک، گان و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی شده است که از همین‌جا از همه فعالان این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم و بی‌تردید ملت ایران نیز قطعاً قدردان تلاش شبانه‌روزی دانشمندان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خود است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فضای مجازی کروناویروس رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟
  • سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف در کشور نقش‌آفرینی کرده است
  • نقش توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در درمان بیماری ها