Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@03:31:37 GMT

تغذیه مناسب و الزامی برای مادران باردار

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۷۷۹

تغذیه مناسب و الزامی برای مادران باردار


۱- استفاده از منابع دارای روی، (گروه گوشت) باعث افزایش وزن زمان تولد نوزاد می‌شود.


۲- اجرای یک برنامه غذایی متعادل و متنوع با استفاده از گروه‌های مختلف غذایی، می‌تواند تمام نیاز‌های تغذیه‌ای مادر و جنین را تأمین کند.


۳- استفاده از نمک یددار به میزان لازم در دوران بارداری، احتمال سقط خود به خود را کاهش می‌دهد و در هوش، شنوایی و بینایی نوزاد تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۴- مادرانی که به اندازه کافی انرژی دریافت نمی‌کنند در معرض خطر زایمان نوزادان کم‌وزن و کوتاه‌قد قرار دارند و موفقیت آن‌ها در تداوم شیردهی کمتر است. همچنین اگر مادران در دوران بارداری افزایش وزن مناسبی نداشته باشند، رابطه عاطفی بین مادر و شیرخوار در بدو تولد و ۲ سال اول زندگی با اشکال و به سختی برقرار می‌شود.


۵- بارداری‌های مکرر به خصوص با فواصل کم و در سنین پایین ذخایر آهن بدن مادر را کاهش می‌دهد. زنان بارداری که سابقه کم‌خونی فقر آهن ندارند، می‌توانند از زمان شروع بارداری، حتی از ۲ تا ۳ ماه قبل از باردار شدن، روزانه ۱ قرص اسیدفولیک و از پایان ماه چهارم تا ۴ ماه پس از زایمان روزانه ۱ عدد قرص آهن مصرف کنند تا از بروز عوارض ذکرشده پیشگیری شود. برای کاهش عوارض احتمالی ناشی از مصرف قرص آهن مانند یبوست، اسهال، درد شکم و تهوع توصیه می‌شود آن را پس از غذا یا شب قبل از خواب میل کنند.


۶- استفاده از ویتامین D. برای جذب کلسیم از روده‌ها ضروری است که در دوران بارداری با مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین یا در معرض نور خورشید قرار گرفتن تأمین می‌شود. بهتر است هر روز و اگر هر روز امکان نداشته باشد، چند بار در هفته، هر بار ۱۰ تا ۳۰ دقیقه در زمانی که اشعه آفتاب مستقیم نباشد پوست در معرض نور خورشید قرار بگیرد. هرچه آلودگی هوا بیشتر و رنگ پوست تیره‌تر باشد میزان جذب ویتامین D. کمتر است.


۷- مصرف آنتی اکسیدان در دوران بارداری از چاقی نوزاد پیشگیری می‌کند. رژیم غذایی حاوی چربی و کربوهیدرات منجر به شکل گیری رادیکال‌های آزاد بیشتر در دوران بارداری شده و نوزاد را در معرض چاقی و دیابت قرار می‌دهند. متخصصان با انجام آزمایشاتی بر موش‌ها به این نتیجه رسیدند: علیرغم داشتن چنین رژیم غذایی، با برخورداری از مواد آنتی اکسیدانی می‌توان از بروز چاقی در نوزاد پیشگیری کرد.


به نظر می‌رسد نتایج این بررسی قابلیت اعمال در خصوص انسان را دارا می‌باشد، اما تا زمانی که نتایج این تحقیق طی پژوهش‌های دیگری تایید نشده، زنان باردار نباید خود را مکلف به مصرف آنتی اکسیدان بیشتر در دوران بارداری بدانند.


۸- مادران باردار میوه و سبزی بخورند. مصرف میوه و سبزیجات طی دوره بارداری، خطر ابتلای نوزادان به برخی از آلرژی‌های خاص را کاهش می‌دهد. هر چه مادران در دوره بارداری خود مصرف سبزیجات و مرکبات سرشار از بتا کاروتن را افزایش دهند، خطر ابتلای فرزندان به اگزما کاهش می‌یابد. به علاوه مصرف سبزیجات غنی از ویتامین E. طی دوران بارداری، بهبود وضعیت تنفسی نوزادان را به همراه دارد.

در مطالعه جدید، محققان به بررسی رژیم غذایی و سوابق ۷۶۳ زن باردار که فرزندانشان به اگزما یا آلرژی‌های تنفسی ابتلا داشتند، پرداختند.


میانگین سنی مادران حدود ۳۰ سال بود و از هفته هفدهم بارداری سوابق پزشکی و اطلاعات شخصی خود را در اختیار محققان قرار دادند همچنین در فاصله ۱۶ الی ۲۴ ماهگی اطلاعات مربوط به زایمان اطفال، مواجهه با دود سیگار، تعداد برادران یا خواهران و مصرف یا عدم مصرف شیر مادر جمع‌آوری گردید.
استفاده از نمک یددار به میزان لازم در دوران بارداری، احتمال سقط خود به خود را کاهش می‌دهد و در هوش، شنوایی و بینایی نوزاد تأثیرگذار خواهد بود.


محققان دریافتند؛ در ۲۱ درصد از کودکان هنگام تنفس صدای خس خس شنیده می‌شد یا طی ۱۲ ماه گذشته نفس کشیدن همراه با شنیدن صدای سوت در سینه کودکان بود و حدود ۱۹ درصد از کودکان به اگزما ابتلا داشتند.

بر اساس گزارش ایران ناز؛ بر پایه این اطلاعات محققان دریافتند هر چه مصرف سبزیجات سبز یا زرد رنگ، مرکبات یا بتاکاروتن در دوره بارداری افزایش یابد، خطر ابتلای کودکان به اگزما کاهش می‌یابد.


به طور مشابه مادرانی که در دوره بارداری خود ویتامین E. مصرف می‌کردند، شاهد مشکلات تنفسی کمتری در میان فرزندان خود بودند.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری تغذیه در بارداری پارسی خبر دوران بارداری کاهش می دهد دوره بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بارداری دوران خاصی برای بانوان است که می‌تواند با دغدغه‌ها و نگرانی‌های جسمی و روحی خاصی برای بانوان همراه باشد. یکی از دغدغه‌های بانوان شاغل و کارمند به هنگام بارداری انتخاب مانتو شلوار اداری بارداری مناسب است. مانتو شلواری که در این دوران به تن می‌کنید باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی کنید و بدون مشکل کارهای خود را انجام دهید. از جمله مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به جنس مانتو، راحتی مدل و رنگ آن اشاره کرد. در ادامه این مطلب که توسط سایت تخصصی مانتو میرداماد تدوین شده است شما را با معیارهای انتخاب یک مانتو شلوار اداری مناسب برای دوران بارداری آشنا خواهیم کرد.

چرا باید در دوران بارداری مانتو اداری مخصوص تهیه کنیم؟ مانتو شلوارهای اداره موجود در بازار برای افراد عادی مناسبند و گاهاً خانم‌های باردار می‌توانند تا ماه اول یا دوم حاملگی از آن استفاده کنند. اما هنگامی که جنین شروع به رشد می‌کند به خاطر تغییرات فیزیکی دیگر قادر نخواهید بود از مانتوهای معمولی استفاده کنید. به همین دلیل لازم است برای حفظ سلامت خود و جنین در ماه‌های بالاتر از مانتو شلوار مخصوص حاملگی استفاده کنید.

ویژگی‌های مانتو شلوار اداری بارداری

مانتو شلوار اداری ویژگی‌های خاصی دارد که در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. مهمترین نکته این است که در هنگام پوشیدن مانتو شلوار اداری بارداری احساس راحتی داشته باشید. در ادامه ویژگی‌های یک مانتو شلوار اداری بارداری استاندارد را برای شما ذکر خواهیم کرد. جنس پارچه مانتو شلوار اداری بارداری جنس پارچه مانتو شلوار اداری بارداری نباید ضخیم یا سنگین باشد. بنابراین بهتر است از پارچه‌های سبک و نخی استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. پارچه لباس اداری بارداری باید ضد آلرژی بوده و از هرگونه حساسیت احتمالی برای مادر پیشگیری کند. به طور کلی الیاف طبیعی انتخاب بهتری در مقایسه با الیاف مصنوعی به شمار می‌آیند زیرا خنک‌تر و سبک‌تر هستند و احساس آرامش بیشتری را به شما منتقل خواهند کرد. در انتخاب جنس مانتو شلوار لازم است فصل سال و دمای هوا را نیز در نظر بگیرید. انتخاب سایز مناسب مانتو شلوار اداری بارداری اکثر مانتو و شلوارهای اداری موجود در بازار به صورت اندامی طراحی می‌شوند تا شیک‌تر به نظر برسند. اما در دوران بارداری شما دیگر نمی‌توانید لباس‌های اندامی بپوشید و لازم است لباس‌هایی را انتخاب کنید که گشادتر و آزادتر باشند تا در آن احساس راحتی داشته باشید. در نظر داشته باشید مانتو شلوار اداری خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانید تا ماه‌های پایانی بارداری از آن استفاده نمائید. قابلیت تغییر سایز مانتو شلوار اداری بارداری همانطور که می‌دانید تغییرات فیزیکی در دوران بارداری بسیار بیشتر از دوران عادی می‌باشد. بنابراین لازم است مانتو شلوار اداری شما به راحتی قابلیت تغییر سایز را داشته باشد تا بتوانید از آن در ماه‌های بالاتر نیز استفاده نمائید. نحوه دوخت مانتو شلوار اداری بارداری پوشیدن شلوارهای تنگی که دارای دکمه یا زیپ می‌باشند در دوران بارداری ممکن است برای شما احساس ناراحتی ایجاد کنند و برای سلامتی شما خطرناک باشد. بنابراین شیوه دوخت مانتو شلوار اداری بارداری باید به گونه‌ای باشد که در آن کاملاً احساس راحتی داشته باشید. لازم است که شلوار در قسمت کمر به جای زیپ و دکمه دارای کش باشد تا بتوانید در آن راحت باشید. برخی مانتو شلوارهای اداری بارداری به گونه دوخته می‌شوند که پس از پایان بارداری نیز می‌توانید با تغییر سایز از آنها استفاده کنید. بنابراین بهتر است هنگام خرید این نکته را مد نظر قرار دهید. رسمی بودن مانتو شلوار اداری بارداری برخی ادارات یا شرکت‌ها لباس فرم مخصوصی را برای بانوان در نظر می‌گیرند و برای انتخاب مانتو شلوار در دوران بارداری محدودیت‌هایی دارند. چنانچه دستتان در انتخاب مانتو شلوار اداری باز است بهتر است مانتو شلواری را انتخاب کنید که علاوه بر راحتی ظاهر رسمی نیز داشته باشد و بتوانید به راحتی آن را با سایر ملزومات اداری مانند کیف مقنعه و … هماهنگ کنید. رنگ مانتو شلوار اداری بارداری برخی ادارات ممکن است محدودیت‌هایی برای بانوان در انتخاب رنگ مانتو شلوار اداری داشته باشند. اگر اینگونه نیست می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که هم مناسب دوران بارداری باشد و هم تأثیر منفی بر روی روحیه شما در دوران بارداری نگذارد. شما می‌توانید از رنگ‌های آبی و سرمه‌ای یا رنگ‌های روشن به سلیقه خودتان استفاده کنید. البته مانتو شلوارهای تیره ظاهر شما را شیک‌تر و رسمی‌تر جلوه می‌دهند و تغییرات فیزیکی شما را تا حدی پنهان می‌کنند.

نکات مهمی که باید هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری به آنها توجه کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید نمائید بهتر است هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمائید. همچنین اگر قصد خرید مانتو اینترنتی را دارید بهتر است از یک سایت مانتو معتبر خرید نمائید تا از کیفیت دوخت و جنس پارچه مانتو شلوار اطمینان داشته باشید. کیفیت دوخت مانتو شلوار مانتو شلوار اداری بارداری باید به گونه دوخته شده باشد که به راحتی درزهای آن باز نشود. بنابراین لازم است به هنگام خرید مانتو از کیفیت دوخت آن مطمئن شوید. سازگاری با فصل هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری لازم است فصول سال و دمای هوا را حتماً در نظر گرفته و جنس مانتو خود را مطابق با این فاکتورها انتخاب نمائید. قیمت مانتو شلوار اداری بارداری چنانچه قصد خرید مانتو شلوار اداری بارداری را دارید و تمایل دارید از قیمت مانتو آگاه شوید خوب است بدانید قیمت مانتو شلوار اداری بارداری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان به جنس پارچه، مدل مانتو، طرح دوخت و کیفیت مانتو شلوار اشاره کرد.

کلام نهایی دوران بارداری دوران خاصی است که با تغییرات فیزیکی همراه می‌باشد. لازم است در صورت شاغل بودن برای خود لباس اداری مخصوصی خریداری نمائید تا در آن احساس راحتی داشته باشید. در این مطلب شما را با ویژگی‌های مانتو شلوار اداری بارداری آشنا کردیم تا بتوانید به هنگام خرید مانتو به صورت حضوری و یا خرید از سایت مانتو انتخاب مناسبی داشته باشید. چنانچه به یک مانتو شلوار شیک و به روز نیاز دارید یا قصد خرید مانتو بهاره را دارید می‌توانید از وب سایت تخصصی مانتو میرداماد بازدید نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6086597

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود