Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- بی وای دی(BYD) یکی از کمپانی های مطرح خودروسازی در کشور چین است که فعالیت خود را از سال 2003 میلادی آغاز کرده است. بخش مهمی از شهرت این مجموعه به تولیدات فناورانه در گروه وسایل نقلیه الکتریکی و بویژه اتوبوس های برقی آن مربوط می شود.

این کمپانی در 17 ژوئن سال گذشته میلادی یک کراس اوور متوسط با نام S2 را روانه بازار کرد که در 4 تریم مختلف از 12660 تا 15500 دلار قیمت گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی

در نمای جلو شاهد الگوی مورد علاقه خودروسازان چینی با نام "صورت اژدها" هستیم که شامل یک گریل(جلوپنجره) بزرگ و چراغ های اصلی خشن هستیم. حالت جانمایی مه شکن ها و ورودی هوا در کنار نوار کرومی بالای گریل نیز به ایجاد الگوی مذکور کمک کرده است.

در نمای جانبی استفاده از نوار پلاستیکی تیره رنگ بالای رکاب و همچنین نوع طراحی ستون آخر از جمله ویژگی های قابل اشاره هستند. برای اس2 در حالت استاندارد از لاستیک 205 روی رینگ آلومینیومی 16 اینچی استفاده شده است.

در قسمت عقب خودرو نیز چراغ های اصلی گرافیک قابل قبولی دارند هر چند مقداری برای آن قسمت بزرگ به نظر می رسند.

این خودرو 4100 میلیمتر در طول، 1785 میلیمتر در عرض و 1680 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2535 میلیمتر است.

کابین

فضای داخل کابین اس2 همانند سایر محصولات خودروسازی چین جزئیات زیادی را به نمایش می گذارد هرچند در رابطه با کیفیت مواد اولیه آن نمی توان تحلیل دقیقی را ارائه داد. در مرکز کنسول جلو یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی تبلتی با قابلیت تغییر حالت افقی به عمودی مشاهده می شود که ظاهری آینده نگر به کابین خودرو داده است. سانروف پانورامیک نیز مکملی بر زیبایی های کابین اس2 است.

پیشرانه

مهمترین ویژگی این محصول بی وای دی به پیشرانه تمام الکتریکی آن مربوط می شود. جائیکه از یک موتور 70 کیلوواتی و باتری لیتیوم یون 40.62 کیلووات ساعتی استفاده شده است. خروجی موتور برابر با 95 اسب بخار است. برد حرکتی خودرو نیز برابر با 305 کیلومتر و بیشینه سرعت نیز 101 کیلومتر برساعت اعلام شده است که عدد جالبی برای یک خودروی الکتریکی محسوب نمی شود!

زمان لازم برای شارژ باتری اس2 با استفاده از فناوری شارژ سریع برابر با 1.1 ساعت است.

بیشتر بخوانید: شاسی بلند لوکس چینی با همکاری مرسدس بنز معرفی شد(+تصاویر) بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای NEV در جهان/ 5 چینی در صدر جدول! 100 خودروی برتر 2019 در بازار چین (+جدول و تصاویر)

 

لینک کوتاه: asriran.com/0031qt

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بی وای دی الکتریکی خودروی چینی خودرو عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، دنزا Z۹ GT برای فروش در چین گواهینامه مخصوص دریافت کرده است که یک اقدام ضروری برای همه خودروها قبل از شروع به فروش در این کشور به‌حساب می‌آید.

در این فرآیند چند عکس از خودرو، بدون استتار نیز شان داده شده که به وضوح، دقیقا همان مدلی است که دنزا در آلمان به نمایش گذاشته شده بود.

این خودرو، ۵۱۸۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۰۰ یا ۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. این بسته به نسخه آن دارد. مدل بلندتر سیستم تعلیق بادی ندارد و نوع دیگر دارای تعلیق بادی است. وزن این خودرو ۲۸۷۵ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است.

دنزا Z۹ GT دارای ۳موتور است، یکی در جلو و دو موتور در عقب. اوج توان خروجی مجزای آن‌ها، ۲۳۰ کیلووات برای موتور جلویی و ۲۴۰ کیلووات برای هر کدام از موتورهایی که در عقب خودرو قرار دارند، خواهد بود، اما مشخص نیست که مجموع توان خروجی مجموع این سه عدد باشد یا کمتر (این می‌تواند به هر جهت پیش برود). صرف نظر از این موضوع، باید گفت که این قطعا یک خودروی سریع خواهد بود.

اینها تمام جزئیات مربوط به Z۹ GT است که از طریق فرآیند صدور گواهینامه فاش شده است. انتظار می‌رود این خودرو اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | هیولای برقی مازراتی معرفی شد

کد خبر 845458 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین شرکت‌ خودروسازی‌ بنز و کرایسلر خودرو

دیگر خبرها

  • چینی: بازی با شمس آذر درس عبرتی برای استقلال شد/ نباید فریب وضعیت تراکتور را خورد
  • بماند///چینی: بازی با شمس آذر درس عبرتی برای استقلال شد/ نباید فریب وضعیت تراکتور را خورد
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • این هونگچی می خواهد بنتلی باشد! (+تصاویر)
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)