Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:06:43 GMT

دل قوی دار سحر نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۳۲۲

دل قوی دار سحر نزدیک است

بهمن پناهی هنرمند پیشکسوت که اکنون در پاریس زندگی می کند این روزها برای بهترشدن حال مردم فراخوانی در فضای مجازی داده و از هنرمندان، موسیقیدانان و طراحان و هر کس که به نوعی دستی درعالم هنر دارد، خواسته است تا قطعه «دل قوی دار سحر نزدیک است» را با هنر خلاقانه خود ارسال کنند تا در فضای مجازی منتشر کند و به نوعی حال این روزهای مردم در قرنطینه را خوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیدوارم سال نو با وجود شروع نه چندان خوشایندی که داشته در ادامه پر از شادی و تندرستی و خوشبختی برای ایرانیان باشد و فرصتی شده باشد تا دوباره قدر با هم بودن و یکپارچگی و دوستی و عشق را بیشتر بدانند.
قبل از هر چیز از صمیم قلب از کادر پزشکی و بهداشتی و درمانی کشور بسیار سپاسگزارم. می توانیم حدس بزنیم که در چه شرایطی در حال کار و زحمت و همدلی و یاری بیماران و مردم هستند. از صمیم قلب آرزو می کنم خداوند به آنها تندرستی و دل شاد و قوت بدهد تا به کارشان ادامه دهند و سال نو برای آنها از همه بیشتر، بهتر و پربرکت تر باشد.
من ساکن پاریس هستم. 20 سال است که درفرانسه زندگی می کنم. ما هم در اینجا در قرنطینه هستیم. شاید به نحوی سختگیرانه تر از ایران. برای رفتن به بیرون از خانه حتی برای یک خرید کوچک در اطراف منزلمان مجبوریم یک فرم مخصوص پر کنیم با ساعت و مشخصات و با کارت شناسایی تا در صورتی که پلیس از ما بخواهد آن را ارائه کنیم در غیر این صورت جریمه قابل توجهی می شویم. موضوع جریمه نیست بلکه سختگیری دولت برای خانه نشین کردن افراد است. امیدوارم در ایران با اینکه این روش سختگیرانه وجود ندارد مردم با فرهنگ ایران با وجدان خودشان و با همدلی و همیاری ای که نسبت به هموطنان خود دارند کمک کنند تا مشکل حل شود. من به عنوان یک هنرمند و معلم هنر این شانس را دارم که در خانه کارهای بسیار متنوع در ارتباط با کار حرفه ای و هنری ام انجام دهم و می توانم از آن بهره برداری مثبت انجام دهم . شاید در زمان عادی وقت نداشتم و کمتر به برخی پروژه ها و خلق آثار مختلف که اکنون انجام می دهم توجه می کردم و مخصوصاً رشته کاری که شاید کمتربرایش وقت می گذاشتم امروزه برایش وقت بیشتری می گذارم. در مورد  قطعات کوچکتر و سنتی تر مدت ها بود که زمان و ریتم کاری ام کندتر از قبل شده بود چون به کارهای دیگر با تکنیک های دیگر می پرداختم و برای برگزای نمایشگاه هایم بیشتر وقت می گذراندم. حالا فرصتی شده که مشق های شبانه و به تعبیر خوشنویسان سیاه مشق هایم بیشتر شده است و خوشحالم چون یک حس نوستالژی به آنها دارم چون از دوران نوجوانی به طور روزانه و شبانه مشغول مشق و تمرین بودم و دوباره این حس برگشته است.
بخش دیگری از زمانم در طول روز با تدریس به صورت اینترنت و آنلاین سپری می شود؛ و به کلاس های دانشگاه که در پاریس دارم می پردازم و این زمان زیادی از من می‌گیرد. نه تنها زمان های کلاس هایم در طول هفته را دارم بلکه مجبورم برای آماده سازی این نوع روش درسی مطالب و مواد لازم درسی را از پیش تعیین کنم و آماده و کار کنم. از نظر آموزشی کلاس های من بالغ بر 6 یا 7 کلاس در هفته است. اکنون زمان های بیشتری صرف کلاس هایم می شود. خوشحالم چون دانشجویانم با من در ارتباط هستند. آنها هم که در قرنطینه هستند راضی هستند چون هم مشغول تحصیلند و از نظر عملی و هنری سرشان گرم می شود و هم کمتر افسردگی و خستگی قرنطینه سراغشان می آید.
البته مطالعه روزانه هم در زمینه هنری ادامه دارد و خواندن مطالب تخصصی هنری و خوشنویسی کار روزانه من هست و کمی هم به اخبار دنیا نگاه می کنم که دراین شرایط سخت چه می گذرد مخصوصاً در مورد کشورمان ایران بزرگ. گاهی که غربت و دلتنگی بر قلبم می نشیند با دیدن فیلم ها و سریال های ایرانی از طریق اینترنت کمی فراخی دل بر من حاصل می شود و دلم از غربت عزیزان و دوستان و کشورم آرام می گیرد.
من به عنوان یک هنرمند و فردی که به هر ترتیب مخاطبینی دارم چه به طور زنده و مستقیم و چه در فضای مجازی اصولاً از فضاهای خارج از تخصصم در فضای مجازی پرهیز می کردم اما اینبار به دلیل ویژگی خاص این بحران و مشکل برای بشریت و مردم و در شرایط کشور ما که سختی ها و مسائل مختلف گریبانگیرش هست که همه از آن اطلاع داریم از جهت اقتصادی و ... در این ارتباط کاری انجام دادم. یک چالش و فراخوانی را در فضای مجازی انجام دادم با نام دل قوی دار که برداشتی بود از شعر معروف حمید مصدق که گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است و دراین فراخوان از همه هنرمندان و دوستان و اساتید درخواست کردم با یک قطعه خوشنویسی یا یک قطعه سازی و آوازی  یا طراحی یا حتی یک پیام این جمله زیبا و قوت بخش دل قوی دار را به مشارکت بگذارند و تقسیم کنند با همه مردم. و یک انرژی دوباره در جامعه و مردم ایجاد شود. مخصوصاً برای کادر پزشکی و درمانی و بهداشتی کشور که سخت در تلاشند و لحظات دشواری را سپری می کنند یک سپاسگزاری و یک قوت قلبی باشد. خوشبختانه این فراخوان بازخورد خوبی داشت و صدها نفر با خواندن و نوشتن و سرودن و با یک طراحی کوچک یا پیام صوتی کوچک جمله دل قوی دار را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که از همه آنها تشکر می کنم و خواهش می کنم این کار را دنبال کنند چون هر قطره ای از نیت و انرژی های خیرخواهانه ما می تواند مثمرثمر باشد و می تواند به مقاومت ما کمک کند تا این دوران را راحت تر عبور کنیم. امیدوارم خیر و برکت و تندرستی به جهان برگردد و همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم . کمتر به نکات منفی دامن بزنیم و بیشتر نکات مثبت را به جامعه تزریق کنیم تا نکات منفی که به روح و جانمان لطمه می زند کمتر به ما آسیب برساند. دل قوی دار سحر نزدیک است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلخوری مدافع محبوب پرسپولیس از درویش: جدا می‌شوم!

آفتاب‌‌نیوز :

بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قرارداد‌های فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آن‌ها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

حال مرتضی پورعلی‌گنجی از بدقولی‌های رضا درویش دلخور شده است و به نزدیکان خود اعلام کرده اگر این شرایط ادامه‌دار باشد در پایان فصل از پرسپولیس جدا می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دلخوری مدافع محبوب پرسپولیس از درویش: جدا می‌شوم!
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • شوخی گلزار با مردم
  • راه رفتن وارونه!
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد