Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکواندوکار المپیکی ایران گفت: همه کسانی که توانسته‌اند سهمیه المپیک بگیرند، برای گرفتن مدال به توکیو می‌آیند و زحمت می‌کشند.

میرهاشم حسینی ملی‌پوش میانه‌ای تکواندو در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه سال 98 با خوبی‌ها و بدی‌هایش گذشت، اظهار داشت: سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتم و با خوبی و بدی که داشت به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را شکر که توانستم جواز حضور در بازیهای المپیک توکیو را به دست آورم و در جمع شش تکواندوکار برتر وزن خود قرار بگیرم.

ملی‌پوش وزن 68- کیلوگرم در خصوص اینکه فدراسیون جهانی تکواندو مسیر طولانی و طاقت فرسایی را برای رسیدن المپیک در نظر گرفته بود، تاکید کرد: از سال 2011 و قبل از المپیک لندن نیز این سیستم رنکینگ برای گزینشی بازیهای المپیک اتخاذ شده بود و این تعدد رقابت تکواندوکاران برای همه کشورها وجود داشت. حتی فدراسیون جهانی جهت بالا بردن سطح و جذاب شدن مسابقات، یکی از رقابتهای گزینشی المپیک را کاهش داد.

وی در خصوص مبارزاتی که برای کسب سهمیه روی شیاپچانگ حاضر شده، اضافه کرد: از 2 سال قبل برای گرفتن سهمیه بازیهای المپیک توکیو در 8 مسابقه شرکت کردم و در این مدت 2 مدال طلا  و 3 نشان نقره را به دست آوردم. در مجموع با 313 امتیاز و ایستادن در مکان ششم رنکینگ المپیکی، سهمیه المپیک را کسب کردم.

 

حسینی در خصوص نقش کادر فنی در کسب این موفقیت و کسب سهمیه المپیک تاکید کرد: به طبع گوش فرا دادن به دستورات کادرفنی باعث شد تا کسب سهمیه کنم. همیشه زیر نظر مربیان تیم ملی کار خود را پیش می‌برم و امیدوارم به بهترین شکل، روند رو به رشد خود را ادامه دهم.

او در ادامه گفت: خلق و خوی هر ورزشکاری که به مدال دست پیدا می‌کند ناخودآگاه به سمتی سوق پیدا می‌کند که غرور او را بگیرد، ولی من با توجه به صحبتهای مربیان و بزرگان تکواندوی کشورمان، در جهت پیشرفت و رسیدن به مدال‌های ارزشمند المپیک قدم برمی دارم. همانگونه که تا اینجا با دستورات مربیان خود به عناوین باارزشی دست پیدا کردم با همین روش و منوال ادامه می‌دهم.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی جاکارتا در خصوص تعویق یکساله المپیک توکیو، اذعان داشت: این شرایط عقب افتادن بازیهای المپیک برای تمامی المپین‌ها یکسان است و به ضرر و منفعت تنها من نخواهد بود و باید تمرین خوب داشته باشم و آمادگی خود را تا زمان آغاز بازیهای حفظ کنم. 

حسینی در خصوص اینکه آیا به مدال‌آوری در المپیک فکر می‌کند، افزود: همه کسانی که توانسته‌اند سهمیه المپیک بگیرند، برای گرفتن مدال به توکیو می‌آیند و زحمت می‌کشند. من هم آرزو دارم که مدال با اهمیت المپیک را به بگیرم و سخت تمرین  می‌کنم تا به این مهم دست یابم.

وی در خصوص برنامه‌ش برای سال جدید گفت: تمام برنامه‌هایم برای سال 99  حضور در اردوهای تیم ملی خواهد بود و امیدوارم ویروس کرونا هر چه زودتر ریشه‌کن شود و بتوانم تمرینات خود را در سال 99 شروع کنم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تکواندو میرهاشم حسینی المپیک مدال طلا بازیهای المپیک سهمیه المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد

مردانی که از کشورمان در مسابقات کشتی المپیک 2024 حضور خواهند داشت، می توانند برای ایران 6 مدال طلا کسب کنند.

به گزارش طرفداری، احتمال کسب 6 مدال طلا خیلی زیاد نیست اما معیار ما در این عرصه، سابقه کشتی گیران مورد اشاره است.

از 11 مردی که توانسته اند سهمیه المپیک را بگیرند، 6 نفر در سالهای اخیر قهرمان مسابقات جهانی و یا المپیک شده اند. رحمان عموزاد، حسن یزدانی، امیرحسین زارع، محمدرضا گرایی، هادی ساروی و امین میرزازاده مردانی هستند که در سالیان اخیر مدال طلا گرفته اند و می توانند باز هم طلایی شوند. هر چند در سال گذشته از بین این نفرات تنها 2 نفر یعنی امیرحسین زارع و امین میرزازاده در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شده بودند.

65 کیلوی آزاد: رحمان عموزاد قهرمان جهان بزرگسالان

74 کیلوی آزاد: یونس امامی مدال برنز بزرگسالان

86 کیلوی آزاد: حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان بزرگسالان

97 کیلوی آزاد: امیرعلی آذرپیرا

125 کیلوی آزاد: امیرحسین زارع قهرمان جهانی بزرگسالان

60 کیلوی فرنگی: مهدی محسن نژاد

67 کیلوی فرنگی: محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهانی بزرگسالان

77 کیلوی فرنگی: امین کاویانی نژاد

87 کیلوی فرنگی: علیرضا مهمدی نایب قهرمان جهانی بزرگسالان

97 فرنگی: محمدهادی ساروی قهرمان جهانی بزرگسالان

130 فرنگی: امین میرزازاده قهرمان جهانی بزرگسالان

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند