Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:05:40 GMT

بحران کشاورزی در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۴۷۴

بحران کشاورزی در اروپا

برنامه «شکاف اقتصادی» (Brecha Económica) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته به بررسی اوضاع روبه‌افول کشاورزی در کشورهای اروپایی اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه به مروری بر دلایل افت شدید قیمت محصولات کشاورزی در فرانسه و گلایه‌های کشاورزان از این بابت و اعتراضات آنها نسبت به این مساله پرداخته و وضعیت کشاورزی در آلمان و اوضاع نه چندان مناسب کشاورزان این کشور و اعتراضات صورت گرفته در این زمینه را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این برنامه مقررات زیست محیطی و قوانین محدودکننده اتحادیه اروپا که منجر به آسیب زدن به بخش کشاورزی شده است مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. واکاوی دلایل عدم حمایت دولت از کشاورزان خُرد و توجه آنها به غول های بخش کشاورزی در اروپا، نگاهی به وضعیت رو به افول کشاورزی در اسپانیا و اعتراضات نسبت به عدم حمایت دولت از این بخش اروپا نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود

برنامه «شکاف اقتصادی» با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسپانیا بخش کشاورزی پرس تی وی کشاورزی کشورهای اروپایی هیسپان تی وی شکاف اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سهمیه قریب به ۴۲ هزار تنی مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ استان گیلان، تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی تأمین شده و از این میزان بیش از ۱۸ هزار تن کود بین شالیکاران توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان توزیع کود از طریق ۲۰۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی‌های تولید و روستایی در استان انجام می‌شود، گفت: با توجه به ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شالیکاران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن قبض آبیاری و کارت ملی با مراجعه به مراکز دولتی و یا غیردولتی کشاورزی با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

وی از شخم ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان خبر داد و افزود: تا به امروز در ۵۷ درصد از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در این مدت کشاورزان برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی خود را خزانه گیری انجام داده‌اند.

محمدی با تاکید بر توجه کشاورزان به تقویم زراعی و تفاوت این تقویم برای مناطق مختلف استان بیان کرد: طبق تقویم زراعی و در راستای مدیریت بهینه آب بهترین زمان پیشنهادی احداث خزانه در فومنات و اراضی خارج از شبکه آبیاری سد سفیدرود تا ۵ اردیبهشت ماه و در اراضی داخل شبکه به غیر از منطقه فومنات تا ۱۲ اردیبهشت ماه است،

وی ادامه داد: شالیکاران رستم آباد تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به احداث خزانه اقدام کنند.

کد خبر 6078705

دیگر خبرها

  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • بیش از ۸۰ درصد اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها محقق شد