Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@06:07:39 GMT

واکسن ویروس کرونا وارد مرحله آزمایشات انسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۵۰۰

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: دو نمونه از واکسن ویروس کرونا که محققان توسعه داده‌اند، وارد مرحله آزمایشات انسانی می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأیید کرده است که دو واکسن بیماری کووید-19 وارد مرحله اول کارآزمایی بالینی انسان شده‌اند و 60 واکسن دیگر نیز در مراحل پیش از بالینی قرار دارند.

یکی از واکسن‌های تایید شده برای آزمایش بر روی انسان بطور مشترک توسط شرکت "CanSino Biological "و مؤسسه بیوتکنولوژی" CanCino "ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن از وکتور ویروسی بدون تکرار به عنوان پلتفرم همانند واکسن‌های بیماری غیر کرونا مانند ابولا که بر روی "آدنوویروس‌های نوع 5" (Adenovirus Type 5) متمرکز هستند، استفاده می‌کند.

آدنوویروس‌ها ویروس‌های بدون غشاء لیپیدی و دارای دی‌ان‌ای دو رشته‌ای خطی هستند که از طریق رسپتورهای خود به سلول‌ها می‌چسبند و با اندوسیتوز وارد سلول‌ها می‌شوند.

به گفته محققان آدنوویروس‌ها ویروس‌های متداولی هستند که باعث ایجاد ذات‌الریه می‌شوند و می‌توانند آنتی‌ژن‌های بالقوه را برای تحریک تولید آنتی بادی‌هایی که علیه این بیماری کار می‌کنند، ارسال کنند. شرکت CanSino Biological با همکاری آکادمی بیو مهندسی آکادمی علوم پزشکی نظامی چین، در سال 2017 واکسن ابولا را نیز تولید کرده بود.

واکسن دیگری که وارد مرحله اول کارآزمایی شده است، توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی مدرنا (Moderna) و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) توسعه داده شده است. این نانوذرات لیپیدی (LNP) واکسن کاندیدای ام آر.ان.ای را در یک محفظه قرار می‌دهند و از یک بستر آر.ان.ای استفاده می‌کنند. در این روش، اطلاعات ژنتیکی ویروس از دی.ان.ای برای ساختن پروتئین رمزگذاری می‌شود. ام آر.ان.ای یا پیام‌دهنده آر.ان.ای، به عنوان واسطه‌ای بین اطلاعات ژنتیکی موجود در دی.ان.ای و توالی اسید آمینه پروتئین‌ها عمل می‌کند که به سلول‌ها دستور می‌دهد پروتئین‌هایی را که با ویروس‌ها مبارزه می‌کنند، تولید کنند. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید 60 واکسن دیگر نیز در مرحله کارآزمایی پیش‌بالینی هستند. کارشناسان معتقدند که 12 تا 18 ماه طول خواهد کشید تا واکسن در دسترس عموم قرار گیرد.

 

ایسنا /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HmI برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت ، وزارت بهداشت ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت کرونا وارد مرحله ویروس ها آر ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد