Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:56:02 GMT

برای بازگرداندن عروسم به زندگی، مرا یاری کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۵۱۵

برای بازگرداندن عروسم به زندگی، مرا یاری کنید

هیچ گاه فکر نمی‌کردم با چند جلسه مشاوره در کلانتری، پسرم رفیق بازی و کارهای خلافش را کنار بگذارد و راه درست زندگی را در پیش بگیرد. آن روز که وارد کلانتری شدم انتظار داشتم که. ..

به گزارش مشرق، پیرمرد بازنشسته که برای دومین بار به کلانتری آمده بود تا بار دیگر از مددکار اجتماعی برای بازگشت آرامش به اعضای خانواده اش کمک بخواهد، در حالی که برق شادمانی در چشم هایش موج می‌زد، درباره داستان زندگی اش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری قاسم آباد مشهد گفت: ۳۰سال در آموزش و پرورش خدمت کردم و شاگردان زیادی را تحویل جامعه دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره تلاش می‌کردم تا فرد مفیدی برای جامعه باشم و بتوانم با تربیت شاگردانی فعال و کارآزموده برای جامعه‌ام مفید باشم. با وجود این، از فرزند خودم غفلت کردم و او مسیر زندگی اش را گم کرد.

همسرم نیز در یکی از ادارات دولتی به عنوان کارگر خدماتی مشغول کار بود، به همین دلیل کمتر می‌توانست در پیشرفت فرزندان مان نقشی داشته باشد. او حتی توجه زیادی به امور زندگی خودمان نیز نداشت و تنها به شغل و درآمدش می‌اندیشید. این گونه بود که هیچ کدام از فرزندانم نتوانستند بیشتر از دیپلم تحصیل کنند یا در جامعه از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار شوند.

پسر اولم در سال چهارم دبیرستان ترک تحصیل کرد و پس از گذراندن دوران سربازی به کارگری روی آورد و به دنبال سرنوشت خودش رفت. در این میان، دو فرزند دخترم نیز با اصرارهای همسرم مجبور شدند ازدواج فامیلی داشته باشند و با بستگان همسرم ازدواج کنند، به همین دلیل آن‌ها نیز علاقه زیادی به زندگی شان ندارند و برای سعادت و خوشبختی شان تلاش نمی‌کنند؛ اما آن چه افکار و آرامش مرا به هم ریخت، کشیده شدن پسر چهارمم به خلافکاری بود. «غلام» از همان دوران نوجوانی ، پسری پرجنب و جوش و شرور بود و به چیزی جز خوشگذرانی و رفیق بازی نمی‌اندیشید. گاهی به طور ناگهانی چند روز گم می‌شد و تازه می‌فهمیدیم که با دوستانش به مسافرت رفته است.

همین رفیق بازی‌ها و شب نشینی هایش او را از درس و مدرسه دور کرد و در حالی که من و مادرش سرگرم کار و زندگی بودیم، او در کلاس اول دبیرستان ترک تحصیل کرد ؛ چراکه علاقه اش را به تحصیل از دست داده بود. سرزنش‌ها و نصیحت‌های من نیز در این باره بی فایده بود.

از آن زمان پسرم فقط به دنبال رفیق بازی رفت و نسبت به آینده اش بی تفاوت شد. هنوز چند ماه به پایان خدمت سربازی اش باقی مانده بود که به اصرار همسرم با دختر همسایه ازدواج کرد؛ ولی «غلام» هیچ مسئولیتی را در زندگی احساس نمی‌کرد و بیکار و علاف بود، به گونه‌ای که حتی نمی‌توانست به مناسبتی برای نامزدش یک شاخه گل خریداری کند.

با این که چند ماه از ازدواجش می‌گذشت، ولی دوستانش را به همسرش ترجیح می‌داد و بیشتر اوقاتش را به همنشینی با آن‌ها می‌گذراند. در این میان، عروسم که دیگر نمی‌توانست این شرایط را تحمل کند تقاضای طلاق داد تا آینده و سرنوشتش را قربانی غلام نکند. من هم که می‌دانستم حق با عروسم است و او ۲سال از جوانی اش را پای پسرم ریخته، دخالتی در ماجرا نکردم تا آن دختر بی گناه بیشتر از این آینده اش را تباه نکند. 

خلاصه، عروسم طلاق گرفت اما رفتارهای زشت پسرم بیشتر شد تا جایی که از شدت ترس نمی‌توانستیم به رفتارهای خشن او اعتراض کنیم.

دیگر شب‌ها را تا صبح در بیرون از خانه به سر می‌برد و صبح تا شب نیز می‌خوابید. مدام دوستان نابابش به منزل ما می‌آمدند و آبروریزی می‌کردند به طوری که نمی‌توانستم از شدت شرم سرم را در محله بالا بگیرم. به ناچار دست به دامان قانون شدم و انتظار داشتم با چوب قانون او را ادب کنند اما پسرم به دایره مددکاری کلانتری احضار شد و مورد مشاوره‌های خانوادگی اجتماعی کارشناسان قرار گرفت.

بعد از آن بود که فرزندم راه درست زندگی را پیدا کرد و دست از خلافکاری و رفیق بازی هایش برداشت و اکنون نیز در یک شرکت خصوصی مشغول کار شده است و به دوستانش فکر نمی‌کند.

حالا نیز به کلانتری آمده‌ام تا ضمن قدردانی، از آن‌ها بخواهم برای بازگرداندن عروسم به زندگی غلام، مرا یاری کنند و. ...


ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: روزنامه خراسان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید اخبار حوادث خانواده کلانتری رفیق بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در دیدار با رئیس کل و جمعی از مسئولان دستگاه قضائی استان گفت : خوشبختانه سال گذشته توانستیم با یکسری اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقاء بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی از جمله سرقت باشیم.

وی ادامه داد: تداوم برنامه‌های امنیت محور سال گذشته در کنار اجرای یکسری برنامه‌های از پیش تدوین شده توسط پلیس قطعا حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقاء امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود.

حاجیان هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله محور، جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه خیز و ... را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد که امسال حتما اجرایی خواهند شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایان‌ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌ها به منظور ارسال سریعتر پروند‌ها و رسیدگی فوری به آنها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آنها به حوزه استحفاظیشان را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین، خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقاء امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می‌شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد.

حاجیان با بیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این دو نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟