Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم از برنامه این وزارتخانه برای ارزیابی دانشجویان خارجی از نظر ابتلا به کرونا ویروس در صورت بازگشت به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر یک چهارم دانشجویان خارجی به کشور خود باز نگشتند؛ اما اگر قرار باشد از اول اردیبهشت دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان خارجی دیگر باشند، وزارت علوم با کمک وزارت بهداشت تمهیداتی را برای ارزیابی سلامت این دانشجویان از نظر ابتلا به کرونا ویروس خواهد اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین سالار آملی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم برای بازگشت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور اشاره و اظهار کرد: بعد از اعلام تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌های کشور در پی شیوع کرونا ویروس در کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد که تعدادی از این دانشجویان از کشور خارج شده و برنامه‌های آموزشی خود در دانشگاه‌های محل تحصیل را از طریق آموزش‌های مجازی پیگیری می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کرده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از اول اردیبهشت ماه به حالت عادی باز خواهند گشت و دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های درس حاضر باشند؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید تمهیداتی را بیندیشند تا با رعایت تمام مقررات بهداشتی پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی کشور باشند.

سالارآملی یادآور شد: البته تصمیم رئیس جمهور باید در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها در قالب دستورالعمل از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل همچنین تاکید کرد: بعد از اعلام دستورالعمل پذیرش حضوری دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها این مراکز باید بر اساس شرایط خود زمینه حضور دانشجویان را فراهم کنند و مسیری را انتخاب کنند تا خطری برای جامعه دانشجویی کشور ایجاد نشود.

دکتر آملی همچنین از تصمیم وزارت علوم و ضرورت ایجاد تمهیدات ویژه برای انتخاب مسیر درست و بازگشت دانشجویان ایرانی خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در وزارت علوم ستادی به عنوان ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شده است و در این ستاد تمهیدات لازم برای نحوه بازگرداندن این دانشجویان در دانشگاه های داخلی اندیشیده خواهد شد.

رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم همچنین با اشاره به تحصیل بیش از ۵۵ دانشجوی خارجی در ایران تاکید کرد: بسیاری از این دانشجویان بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا در کشور همچنان در ایران مستقر هستند و به کشور خود بازنگشتند؛ اما دانشجویانی که علاقه‌مند به بازگشت به کشور خود بودند، ما همکاری‌های لازم را در بحث ویزای آنها انجام دادیم و با هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور انجام شد، مجوز خروج این دانشجویان از کشور بدون مهر پاسپورت صادر شد.

به گفته دکتر سالارآملی،  هر زمانی که  دانشجویان خارجی مایل به بازگشت به کشور باشند، نگرانی وجود ندارد و دانشگاه‌ها پذیرای آن‌ها خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: همانطور که عنوان شده، اگر از ۵۵ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در داخل کشور، حدود ۱۵ هزار نفر آنها نیز از کشور خارج شده باشند، یعنی یک چهارم دانشجویان خارجی به کشور خود بازگشتند و از هر چهار دانشجو سه نفر آنها در کشور حضور دارند، به همین جهت حتی اگر این دانشجویان نیز به دانشگاه‌های داخلی باز گردند، دانشگاه‌ها آنها را در مراکز خوابگاهی اقامت خواهند داد، اگرچه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دانشگاه‌ها برای پیشگیری از ابتلای آنها به کروناویروس انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تاکید کرد: ما در وزارت علوم به دنبال این هستیم که راهکاری را بیندیشیم تا چگونه دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخلی  کشور حضور داشته باشند ولی به کرونا ویروس مبتلا نشوند. ضمن اینکه بررسی‌های لازم از دانشجویان خارجی از نظر ابتلا به کرونا ویروس انجام خواهد شد و در این ستاد با کمک وزارت بهداشت در خصوص روش‌های این ارزیابی تصمیم‌گیری خواهد شد و تلاش ما این است که این دانشجویان با ورود خود، چرخه ابتلا به کروناویروس را در کشور فعال نکنند؛ البته روش ارزیابی دانشجویان به صورتی انجام خواهد شد که شرایط امنیتی و حفاظتی آنها مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم درمان کروناویروس نظر ابتلا به کرونا دانشجویان خارجی کرونا ویروس کشور خود وزارت علوم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبدا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان