Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش منتشر شده شاپرک در اسفند 98 ، مردم 2.280 میلیارد مورد تراکنش به ارزش 328 هزار میلیارد تومان انجام دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص‌های عملکرد اقتصادی شبکه الکترونیک پرداخت کارت، شاپرک در اسفند ماه ۹۸ منتشر شد.

بر این اساس تعداد تراکنش های شاپرک بالغ بر دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۶۵ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش تراکنش‌های شاپرک نیز ۳۲۸ هزار و ۱۷۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

همچنین نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی کشور ۱۲.۳۴ درصد و نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی ۲.۳۳ درصد گزارش شد.

سهم ارزش پرداخت الکترونیک شاپرکی به تولید ناخالص داخلی ۱۲۱.۴۷ درصد بوده است این نشان دهنده جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی نسبت به آخرین آمار منتشر شده است.

سهم هر یک از ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش ها

ابزار پذیرش اینترنتی ۵.۰۵ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۳.۹۹ درصد و کارت خوان فروشگاهی ۹۰.۹۷ درصد بوده که نسبت به آخرین گزارش را نشان می دهد.

این موضوع نشان می‌دهد، همچنان بیشترین تراکنش مردم از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی است و با فاصله نزدیک مردم خرید اینترنتی و موبایلی انجام داده‌اند.

سهم مبلغی هر یک از انواع خدمات شاپرک

خرید کالا و خدمات ۹۷.۲۷ درصد پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه ۲.۷۳ درصد ثبت شده است.

نسبت دهکی مبالغ تراکنش‌ها

نسبت متوسط دهک دهم به دهک اول ۶۹۰.۹۸ درصد بوده است.

بیشترین تعداد کارخانه فروشگاهی با یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۰ عدد در استان تهران و همچنین بیشترین تغییر در تعداد کارتخوان فروشگاهی بالغ بر ۱۹ هزار و ۸۸۹ مورد در استان تهران، بیشترین سرانه تعداد کارت خوان فروشگاهی مربوط به استان یزد و بیشترین تعداد سرانه تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی با رقم ۴۹.۱۵ عدد در استان هرمزگان گزارش شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد نقدینگی تراکنش های شاپرک اسکناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 

مسلم مخفی گفت: از ۲۷ اسفند تا پنجمین روز از فروردین بیش از ۱۸۰ هزار نفر از گردشگران داخلی از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی همدان بازدید کردند.

او از اسکان ۳۲ هزار و ۸۶۵ نفر گردشگر نوروزی در این مدت در شهر همدان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد مسافران در تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش همدان به تعداد ۹ هزار و ۹۶۹ نفر اقامت داشتند و پس از آن بیشترین اقامت‌ها با هشت هزار و ۷۰ نفر در خانه مسافر و پنج هزار و ۶۳۳ اقامت در هتل‌های همدان به ثبت رسیده است.

فرماندار همدان با اعلام اینکه بیشترین بازدید‌ها از آبشار و کتیبه‌های تاریخی گنج نامه به تعداد ۳۳ هزار و ۶۳۰ نفر ثبت شده است گفت: سایت موزه میدان مرکزی همدان با ۲۹ هزار و ۵۹ نفر، مجتمع عباس آباد با ۲۴ هزار و ۲۱۹ نفر، آرامگاه بوعلی سینا با ۱۸ هزار و ۶۸۴ نفر، میدان شیرسنگی با ۱۷ هزار و ۶۵۶، موزه هگمتانه با نه هزار و ۴۰۶ و باغ موزه دفاع مقدس همدان با ۴۸۲۰ بازدید کننده بیشترین بازدید‌ها را در همدان داشتند.

مخفی گفت: همچنین موزه تاریخ طبیعی، شهربازی رنگین کمان، روستای گردشگری ورکانه، امامزاده محسن (ع)، مسجد جامع و بازار تاریخی همدان از جمله دیگر اماکن پربازدید استان در ایام نوروز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • اسکان ۳۲ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان