Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، محمد علی یونس از فرماندهان حزب الله لبنان روز شنبه در جنوب لبنان توسط افراد ناشناس ترور و به یاران شهیدش پیوست.

برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده اند، این فرمانده حزب الله مسئولیت تعقیب مزدوران و نفوذی‌ها را برعهده داشته است.

پیکر یونس بعد از ظهر شنبه در داخل یک خودرو در جاده شهرک قعقیه الجسر به زوطر در استان النبطیه در جنوب لبنان در حالی پیدا شد که آثار شلیک گلوله و ضربات چاقو روی بدنش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشتی‌های سرویس‌های مختلف امنیتی لبنان هم پس از پیدا شدن پیکر این فرمانده حزب الله در مکان حادثه حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

القدس العربی نوشت: هنوز دلیل ترور یونس مشخص نیست، اما بیانیه حزب الله در تبریک و تسلیت شهادت این رهبر خود حاکی از مرتبط بودن ترور وی با عملیات امنیتی آن دارد.

این روزنامه به نقل از پایگاه خبری جنوبیه لبنان آورده است: یونس در تعقیب یکی از اهداف حزب الله بود و یک نفر دیگر هم از همان واحد نیرو‌های مربوط به ماموریتش نیز او را همراهی می‌کرد که در حومه شهرک زوطر در یک کمین محکم توسط سه خودرو که یکی از آن‌ها یک دستگاه جیپ بوده گرفتار می‌شوند.

جنوبیه به نقل از منابع خود آورده است: این سه خودرو جلوی خودروی یونس و همراهش را گرفته و آن‌ها را به رگبار می‌بندند که بر اثر آن یونس در دم جان می‌دهد و نفر همراه وی مجروح شده و به بیمارستان منتقل می‌شود او همان نفری است که در ابتدا به اشتباه مظنون به ارتکاب قتل می‌شود.

منابع جنوبیه نیز قتل یونس را یک عملیات ترور خوانده و گفتند که نیرو‌های مقاومت اسلامی حزب الله مکان وقوع حادثه را حصار امنیتی گذاشته‌اند و سرنخ‌هایی را از عوامل قتل به دلیل پرونده حساسی که یونس روی آن مشغول بود در اختیار دارند.
به نوشته الجنوبیه داده‌های حزب الله حاکی از این است که احتمالا ترور یونس با طراحی موساد و مزدوران آن صورت گرفته است.

پیکر محمد علی یونس عصر روز یکشنبه در لبنان تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان حزب الله لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان خبر شهادت دو تن دیگر از رزمندگان خود را در راه قدس اعلام کرد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که دو رزمنده این جنبش به نام های «محمد جمیل الشامی» (أبو زهراء) متولد ١٩٨٢ از اهالی شهرک کفرکلا و «علی أحمد حمادة» ("فلاح)" متولد سال ١٩٧٠ از اهالی شهرک الدویر در راه قدس و حمایت از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که حزب الله لبنان امروز پنج‌شنبه حملات خود را به پایگاه‌ها و مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی ادامه داد و دو پایگاه «المالکیه» و «المرج» ارتش اشغالگر را موشک‌باران کرد.

حزب الله لبنان بامداد امروز به وقت محلی هم پایگاه «المطله» رژیم صهیونیستی را با سلاح مناسب هدف قرار داد و تلفات و خسارت قطعی به نظامیان دشمن وارد کرد.

کد خبر 6081993

دیگر خبرها

  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • حزب الله لبنان مقر اشغالگران را در عرب العرامشه درهم کوبید+فیلم
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد
  • رژیم صهیونیستی ترور فرمانده حزب‌الله را تأیید کرد
  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی