Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله‌ها» زندگینامه شهیده راضیه کشاورز است که سعیده سادات اکبری آن را به رشته تحریر درآورده؛ این کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات شهید کاظمی وارد بازار نشر شد.

در مقدمه کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها» آمده است:

شامگاه بیست و چهارم فروردین سال ۱۳۸۷ در حسینیه سیدالشهدا شیراز وابسته به کانون فرهنگی رهپویان وصال در میانه عزاداری و آن زمان که نغمه «بی تو‌ای صاحب زمان» مداح فضای حسینیه را عطرآگین کرده بود و دل از دلدادگان حریمش می‌ربود، هنوز نوای «کی شود آیی نظاره بر دل اندازی تو یارا» تمام نشده بود و به گوش می‌رسید که در چشم برهم زدنی انفجاری مهیب، حسینیه را زیر و رو کرد و ۱۴ نفر از بهترین‌ها و پاکان این شهر که در میان آن‌ها دو دختر و دو پسر بچه نیز بودند، بر دل بی ریا و پاک شان نظر شد و پسند یار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخت است و دردناک که بخواهی پرپر شدن دوست و هم هیئتی ات را که سال‌ها در کنارش بودی، نفس کشیده‌ای، خورده‌ای و خوابیده‌ای نظاره گر باشی. مگر می‌شود این‌ها را به یاد آورد و نسوخت؟ مگر می‌شود لحظه‌های نورانی و معنوی عزاداری او بر مظلومیت حسین (ع) را تداعی کرد و اشک نریخت؟ آخر مگر امکان دارد هر دو در حب به حضرت مادر (ع) ذوب شوید، اما به یکدیگر محبت پیدا نکنید؟ محبت و علقه‌ای که یک سر دلت را به مشهدالرضا می‌کشاند و سر دیگرش را به کربلا و قطعا آن را در هیچ مجلس و محفلی جز مجلس عزای حسین نخواهی یافت.

فقط خداست که می‌داند چقدر عذاب آور است بخواهی قطعه‌های بدن و قطره‌های خون دوست شهیدت را که همین چند ثانیه پیش در کنارت نشسته بود و داشت بر فراق امام حی و زنده می‌گریست را حالا بر در و دیوار حسینیه نظاره گر باشی. حالا، اما میان او و تو فاصله‌ای است که پر نمی‌شود مگر آنکه تو هم شهید بشوی. فاصله‌ای که او و جایگاهش را دست نیافتنی کرده. «عند ربهم یرزقون» جایگاه میهمانان سفارشی خداست، همان طور که در کلام خداوند آمده است. آری شهید نزد خداوند روزی می‌گیرد و جایگاهی در عالم خلقت دارد که هیچ جایگاهی با آن قابل قیاس نیست.

گفتنی است کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها» با قیمت ۳۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • (ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز