Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:49:37 GMT

چین ۴ میلیارد ماسک صورت فروخت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۷۰۱

چین ۴ میلیارد ماسک صورت فروخت

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت بازرگانی چین، این کشور در این مدت همچنین ۳۷ میلیون قلم البسه و عینک محافظ، ۱۶ هزار دستگاه تنفس و دو میلیون و ۸۴۰ هزار کیت تشخیص کرونا به بیش از ۵۰ کشور صادر کرده است. 

بر اساس این گزارش، چین در دو ماه گذشته حدود دو میلیارد دلار اقلام پزشکی صادر کرده است هلند از جمله کشورهایی است که بشدت از کیفیت کالاهای صادراتی پزشکی چین انتقاد کرده و ۶۰۰ هزار ماسک خریداری شده از این کشور را عودت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت چین برای چندمین بار در روزهای گذشته تاکید کرد که شرکت‌های تولید کننده و صادر کنندگان اقلام پزشکی باید کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهند وزارت بازرگانی چین در تارنمای خود گزارش کرده است پس از پاره‌ای انتقادها در مورد کیفیت اقلام صادراتی پزشکی، دولت سختگیری‌ها بر روی شرکت‌های صادر کننده این فراورده‌ها را افزایش داده است. 

چین همچنین کنترل بر روی صادرات کالاها و اقلام پزشکی نظیر دستگاه‌های تنفسی، ماسک، البسه محافظتی و عینک‌های پزشکی و غیره را تشدید کرده است. 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای آورده است هرچقدر اقلام کیفی‌تر باشد به کشورهای دیگر برای مهار همه گیری کرونا مساعدت می‌کند و این کاری است که باید در اولویت قرار گیرد. 

این وزارتخانه می‌افزاید محصولات پزشکی از کیت‌های تشخیص کرونا گرفته تا ماسک‌های پزشکی، باید با امنیت و کیفیت تولید شود و لازم است مدیریت جدی بر صادرات صورت گیرد. 

دولت همچنین از صادرکنندگان این اقلام خواسته است وقتی می‌خواهند محصول تولیدی را به کشورهای دیگر صادر کنند اسناد مربوط به کیفیت و امنیت کالا را هم ارایه کنند. 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به یک میلیون و ۲۷۳ هزار تن و شمار جان باختگان هم به ۶۹ هزار و ۴۳۶ تن رسیده است تا کنون همچنین ۲۶۲ هزار و ۳۵۰ نفر بهبود یافته‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است
  • عجیب، اما واقعی؛ دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!