Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای گذشته ۸ تن از سرکردگان داعش توسط آمریکا از کردهای شمال سوریه "قسد" تحویل گرفته شدند و به "عین الاسد" عراق منتقل شدند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری العالم به نقل از اسنادی که در اختیار این شبکه قرار داده شده است از انتقال 8 تن از سرکرده داعش از سوریه به پایگاه «عین الاسد» عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در روزهای اخیر نیروهای امریکایی تعداد 8 سرکرده داعشی را از کردهای سوریه تحویل گرفته و با این توضیح که آنان را تحویل دولت عراق خواهند داد به انتقال آنان از سوریه به پایگاه عین الاسد در عراق مبادرت کرده‌اند.

العالم با طرح این سوالات اساسی که «چرا پیش از این امریکا این اقدام را صورت نداده است؟ و چرا از میان جمع انبوه داعشی‌های در بند کردها که در یک تخمین حوالی 5000 نفر اعلام می‌شوند فقط به انتخاب تعداد 8 نفر و آن هم چهره‌هایی خاص مبادرت کرده است؟» سعی کرده به چرای انتقال سرکردگان داعشی از سوریه به عراق بپردازد.

عراق| عملیات پیگرد داعشی‌ها در شمال بغداد

بر اساس این تحلیل در یک نگاه ساده اگر چه جداسازی این جماعت 8 نفره از یکسو با مساله شورش های اخیر در زندان های دواعش در شمال سوریه بی ارتباط نیست اما به نظر می رسد افراد انتخاب شده، در روزهای آینده عهده دار ماموریت هایی ویژه از سوی امریکاییان در عراق خواهند شد.

این شبکه خبری این نقل و انتقال را بی ارتباط با نقشه راه جدید آمریکا در عراق ندانست و گزارش داد: به نظر می رسد این جماعت حداقل خواهند توانست بخشی از مشکلات اطلاعاتی امریکا در عراق و در شرایط جدید تجمیع نیرو و امکانات نظامی امریکا در چند پایگاه محدود در این کشور را مرتفع کنند.

در این میان اینکه این نقل و انتقال ارتباطی با درخواست امریکا از عراق برای آغاز گفتگوهای استراتژیک که امروز رسانه‌ای شد داشته است یا نه را باید به انتظار نشست.

جزئیات پیام آمریکا به وزارت خارجه عراق

العالم در پایان گزارش داد که به نظر می رسد پروژه احیای داعش و انتشار مجدد آن در عراق از دیدگاه مقامات کاخ سفید می تواند در عمل دل مشغولی جدیدی برای گروه‌های مقاومتی باشد که این روزها به صراحت بر اشغالگری امریکا در عراق و لزوم اخراج نظامیان امریکایی از کشورشان پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

جنبش حماس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال دفتر این جنبش به سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: با تمام احترامی که برای کشورهای عربی به عنوان پشتیبان ملت و آرمان فلسطین قائل هستیم، اما خبر منتشر شده روز سه‌شنبه) در روزنامه اللواء لبنان مبنی بر درخواست حماس برای انتقال به سوریه را تکذیب می‌کنیم. این جنبش از کشور برادر سوریه و هیچ کشوری دیگری نخواسته است که به آنجا منتقل شود.

پیش از این «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

الانصاری روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق