Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در چنین شرایطی انتشار خبرهایی مبنی بر ترخیص تعداد زیادی از معتادانی که در کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شدند و همچنین حضور آنها در خیابان‌ها به دلیل بسته بودن پارکها بر میزان نگرانی‌ها می افزاید. مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در باره  دلایل حضور بیش از پیش معتادان متجاهر در سطح شهر می‌گوید: همه ساله در اسفند ماه، طرح نوروزی دستگیری معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برای اجرای این طرح در اسفند ۹۸ هم اقدامات لازم صورت گرفت و منابع و ظرفیت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه فراهم شد.  طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر از ۱۵ هزار معتاد شناسایی شده ۱۰ هزار نفر در مراکز وابسته به بهزیستی، سازمان زندان‌ها، نیروی انتظامی و... حضور داشتند و بهزیستی وظیفه جمع آوری ۵ هزار معتاد حاضر در پاتوق ها و معابر را بر عهده گرفت.   فرید براتی سده می افزاید در حالی که بودجه و امکانات لازم فراهم شده بود موضوع افزایش خطر شیوع بیماری کرونا در اجتماعات مطرح و مقرر شد برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ این طرح تا اطلاع ثانوی اجرایی نشود.

از سوی دیگر مصوبه‌های بعدی کمیته درمان تأکید داشت، افراد مقیم در مراکز در همانجا بمانند و به هیچ وجه ترخیص نشوند. به گفته وی در راستای اجرای مصوبات کمیته درمان علاوه بر ممنوعیت جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، به مراکز نگهداری اعلام کردیم هرگونه ملاقات و ورود و خروج معتادان به مراکز ممنوع شود و با مشاهده علائم بیماری در افراد به سرعت اقدامات لازم برای قرنطینه صورت بگیرد.  وی درباره افزایش حضور معتادان در سطح شهر می‌گوید: ترخیص و جذب در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی با نظر و دستور نماینده دادستان کل کشور صورت می‌گیرد.  همچنین با توجه به این  که طبق قانون نگهداری  افراد مذکور  در مراکز نگهداری شبانه روزی تنها برای مدت ۶ ماه امکانپذیر است و طبق قانون نگهداری آنها حتی یک ساعت بیش از این مدت تنها با دستور مسئولین و مقامات ارشد کشور ممکن است، حدود ۴ هزار نفر از معتادان مقیم مراکز نگهداری ترخیص شدند.  البته از این تعداد تنها ۵۲۰ نفر مقیم مراکز ماده ۱۶ بهزیستی بوده اند، که از این ۵۲۰ نفر هم حدود ۸۰ نفر با وجود صدور حکم ترخیص همچنان در مراکز نگهداری می‌شوند.  او می‌گوید از آنجایی که  متأسفانه تعدادی از افراد ترخیص شده به پاتوق‌ها بازمی‌گردند، ما با افزایش حضور معتادان در خیابان‌ها و پاتوق‌ها مواجه شده‌ایم.  مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تأکید می‌کند: درباره انتقال معتادانی که این روزها در خیابان شوش دیده شده‌اند به دره فرحزاد، هیچ اقدامی از سوی بهزیستی صورت نگرفته است.

به گفته براتی سده تاکنون در مراکز تحت نظارت بهزیستی نیز شیوع کرونا مشاهده نشده و تنها تعداد کمی از افرادی که به صورت سرپایی برای دریافت متادون مراجعه می‌کردند دارای علائم بیماری بودند که برای مداوا به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز دراین باره می گوید: شهرداری تهران درهیچ جای قانون تکلیفی درباره معتادان متجاهر ندارد بلکه صرفاً در خصوص فرآیند بازپروری پس از ترک اعتیاد تکالیفی برایش مشخص شده که در حد امکانات به آن پایبند است.

وی افزود: تجمع این افراد در مناطقی از تهران از جمله شوش و هرندی اسباب گلایه مندی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته و می‌تواند سبب شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا درپایتخت شود.  به همین دلیل ما با همکاری نزدیک با نیروی انتظامی در محل‌های تجمع معتادان متجاهر در برخی نقاط تهران از جمله میدان شوش حضور داشتیم و آن دسته از افرادی را که به تشخیص نیروی انتظامی نیاز به مراقبت داشتند به گرمخانه‌ها منتقل کردیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اعتیاد معتادان ویروس کرونا کرونا بیماری کرونا کووید ۱۹ اخبار کرونا معتادان متجاهر مراکز نگهداری پاتوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس

به گزارش همشهری آنلاین، سارا و نیکا فرقانی اصل، بازیگران نقش سارا و نیکا در سریال پایتخت در پاسخ به سوالی در باره زمان بازگشت شان به ایران و حضور در فصل ۷ سریال پایتخت گفته اند که هنوز بلاتکلیف هستند و جوابی برای این سوال ندارند. برخی کاربران معتقدند که آن ها هنوز نمی دانند که ممنوع الکار هستند یا نه. به همین دلیل هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند. آن ها در حال حاضر در سوئد سکونت دارند.

پایتخت ۷ کلید خورد | دوقلوهای جدید جایگزین سارا و نیکا می‌شوند

کد خبر 846560 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم