Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@23:24:08 GMT

متروی پرند معطل ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۸۶۹

متروی پرند معطل ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه

ساعت24 -مدیرعامل متروی تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت تکمیل متروی پرند، گفت:‌ برای تکمیل ۱۰۰درصدی متروی اقماری پرند ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی امام ، در تشریح آخرین وضعیت متروی پرند با بیان اینکه متروی پرند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: با این حال تکمیل نهایی و بهره برداری از متروی پرند نیازمند حل مشکل منابع اعتباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مترو پرند، اقماری است و بودجه ساخت را باید دولت تامین کند، ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی معمولا اعتبارات کمی را در بودجه سنواتی کشور برای پیشرفت متروی پرند تخصیص می‌دهد که این رقم های کم بودجه که حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان آنهم سالانه است، مشکلی از متروی پرند حل نمی شود.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در خردادماه سال ۹۷، استاندار وقت تهران پیشنهاد داد برای تکمیل و بهره برداری خط متروی پرند، شرکت عمران شهرهای جدید وارد شود و در تأمین منابع و اعتبارات نقش ایفا کند، افزود: از آن زمان تاکنون این شرکت تنها ۶میلیارد تومان آنهم به صورت ملک به شرکت مترو تحویل داده که این رقم بسیار ناچیز است و کارگشا نیست.

امام با بیان اینکه در این مدت پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه تکمیل خط پرند دو قسمت شود و شهرداری تهران خط متروی پرند از شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) را بصورت ۱۰۰درصدی تکمیل کند و از فرودگاه تا شهر پرند را نیز شرکت عمران شهرهای جدید کارفرما شود، گفت: ما مخالف این پیشنهاد هستیم چراکه که کل خط باید به صورت یکپارچه تکمیل شود و قسمت شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای نواقصی است که برای رفع ۱۰۰درصدی آن شهرداری تهران متحمل پرداخت هزینه‌های زیادی می‌شود و این در حالی است که شهرداری تهران تنها می‌تواند به داخل محدوده جغرافیای شهر تهران خدمت رسانی کند.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران با مشکلات مالی مواجه است و نمی‌تواند برای تکمیل یک خط متروی اقماری هزینه کند و این در حالی است که برای تکمیل متروی پرند به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بودجه مترو شهرداری تهران متروی پرند برای تکمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: «به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.»

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: «نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.»

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: «ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.»

او گفت: زمان تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیمه دوم امسال خواهد بود.

کد خبر 845211 برچسب‌ها مترو خط ۷ حمل و نقل سفر - گردشگری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی