Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در موضوع کرونا افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا اقداماتی از سوی این اداره کل برای گروه‌های هدف انجام شد که تاکنون مورد و مشکلی به وجود نیامده است.

وی اضافه کرد: با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز غیردولتی در حدود ۲ میلیارد ریال انجام و علاوه بر آن مباحث آموزشی در بین کارمندان و گروه‌های هدف در مراکز شبانه روزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا طی ۳۶ دستورالعمل ابلاغی موضوع  قرنطینه کردن مراکز تحت پوشش لحاظ شد که در این راستا از پذیرش افراد جدید خودداری، مرخصی ها نیز لغو شد و برای خدمات رسانی بهتر نیز نقاهتگاهی در قالب یک اتاق برای افراد مشکوک در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: برای تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز جهت تهیه اقلام بهداشتی و سایر ملزومات کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و برای مراکز معتادین نیز به تعداد ۳۰۰ نفر و برای هر کمپ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی  اظهار داشت: در بحث اعتیاد نیز توزیع ۲۵۰ پک بهداشتی، پک های حمایتی و آموزشی توسط حوزه پیشگیری و با مراجعه کارشناسان به پاتوق‌های معتادین کارتن خواب هم انجام گرفته که این روند  همچنان ادامه دارد و در خصوص مراجعین روزمره به این اداره کل نیز میزهای خدمت فعال‌تر شده و اختیارات لازم هم به لحاظ مالی و اعتباری برای رفع مشکلات داده شده است.

محمدی افزود: این اداره در ایام کرونایی علاوه بر سایر کمک‌های انجام شده، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تهیه کنند و برای ۱۷۸ کودک کار در سطح شهر زنجان نیز پک های بهداشتی حمایتی و آموزشی لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی نیز در این ایام بسیار فعال است بطوری که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا  ۱۸ عصر خدمات دهی می کرد که با افزایش ظرفیت و ساعات کاری تا ۱۲ شب هم استانی ها می توانند در صورت استرس ناشی از این بیماری و سایر مسائل خانوادگی به صورت رایگان از خدمات لازم بهره مند شوند.

به گفته محمدی از زمان شیوع کرونا تا کنون در استان یک‌هزارو ۵۰۰ تماس با این سامانه ثبت شده که  ۲۰۰ مورد از این تماس ها مربوط به ویروس کرونا بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: با همکاری گروه‌های همیار زنان بهزیستی حدود ۲۰ هزار قلم بهداشتی پیشگیری کرونا از قبیل  ماسک و گان تولید شده که با اولویت دانشگاه علوم پزشکی در بین نیازمندان و مددجوان تحت پوشش توزیع شد.  

برچسب‌ها کرونا زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان بهداشت و سلامت کرونا زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان بهداشت و سلامت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اجرای مراسم ازدواج آسان در استان خبر داد و گفت: در این راستا برای ۲۲۰ زوج تحت پوشش بهزیستی استان بیش از ۴ میلیارد تومان جهیزیه تأمین و تحویل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات ظهر امروز در مراسم تجلیل تلاشگران عرصه ازدواج آسان در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم توجه و حمایت به ازدواج آسان است که در سال گذشته همزمان با میلاد حضرت علی (ع) جشن ازدواج آسان 220 زوج تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر با عنوان وصل یار برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای 220 زوج تحت پوشش بهزیستی استان بیش از 4 میلیارد تومان جهیزیه تأمین شد گفت: در این راستا از همکاری مجموعه استانداری ، شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی، نیروگاه اتمی، اداره کل بنادر و دریانوردی و خیرین استان بوشهر قدردانی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری مراسم ازدواج آسان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته در این راستای ترویج ازدواج به مناسبت‌های مختلف مراسم ازدواج آسان با همکاری خیرین و دستگاه‌های مختلف در طول سال برگزار شد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان از تأکیدات دین مبین اسلام است و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در کنار تلاش خیرین و سازمان‌های مردم نهاد ضرورت دارد، عنوان کرد: امیدواریم با توسعه فرهنگ ازدواج آسان و فراهم شدن تسهیلات لازم شاهد گسترش روزافزون ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه باشیم.

پورات تأمین مسکن جوانان و زوج‌ها را از جمله اولویت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر در این زمینه گام‌های اساسی برداشته‌اند و ضروری است دستگاه‌های مرتبط در ایجاد مسکن جوانان تلاش و نقش‌آفرینی لازم داشته باشند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت