Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی موارد لازم و توصیه‌های بهداشتی در این باره اظهار داشت: جلوگیری از انتشار ویروس عامل این بیماری نیازمند عزم جمعی است بنابراین همه مسوول هستند که در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید همه کشاورزان در حد امکان از ماسک و دستکش مناسب استفاده کنند، اضافه کرد: ضروری است لباس کار در مزرعه و لباس استراحت در خانه از همدیگر جدا باشد و در خانه، محلی برای تعویض لباس ها در نظرگرفته شود تا از طریق لباس کار ویروس وارد خانه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کشاورزان باید تا پیش از ورود به خانه نسبت به ضدعفونی کفش و چکمه برای جلوگیری از انتقال ویروس به داخل خانه اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ضدعفونی اقلام مورد استفاده، استفاده از دستکش حین انجام موارد لازم برای کشت، اجتناب از دست زدن به صورت حین کار در مزرعه و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مزرعه از مواردی است که باید به صورت جدی رعایت شود.

به گزارش ایرنا امنیت غذایی یکی از اولویت‌های مهم کشورهاست که کشاورزان همواره در خط مقدم این عرصه و تامین‌کننده این امنیت هستند و برای این‌که بتوانند در این عرصه فعال و پویا بمانند باید ابتدا سلامت خودشان را تامین کنند.

در شرایط کنونی نیز که شیوع بیماری کرونا همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده و مقابله با این بیماری نیازمند رعایت جدی نکات بهداشتی است، در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی برای عموم مردم توصیه شده‌است اما مشاغلی وجود دارد که در این شرایط نیز باید فعال باشند تا دیگران در آرامش بوده و از این وضعیت بحرانی به سلامت عبور کنند.  

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی عیدی کشاورزی کشورهای جهان ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام

اگرچه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری با هدف تأمین سلامت دام و مردم به وجود آمده اند، اما به عنوان مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی عمل می کند. کارشناسان معتقدند که بازبینی در این حرایم می تواند بستری برای فعالیت بیش از پیش متقاضیان به وجود بیاورد تا نوعی پویایی را در این حوزه شاهد باشیم.

برخی بدون هیچ دلیل منطقی همچنان بر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری اصرار دارند. در حالی که به زعم کارشناسان، فاصله تنها عاملی نیست که از شیوع بیماری ها جلوگیری می کند. به زعم آنان، استفاده از روش هایی مانند واکسیناسیون، قرنطینه و کنترل تردد دام ها می تواند روش های موثرتری برای مقابله با شیوع بیماری ها از طریق دامپروری ها باشد.

به هر حال، برخی با ادله منطقی خواستار بازبینی در حرایم و فواصل بهداشتی دامپروری و تصویب هیئت وزیران هستند. بر اثر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به این حوزه شاهد هستیم که بستر برای برخی سوءاستفاده ها فراهم شده است.

 زمانی، راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور را در خصوص حرایم بهداشتی دامپروری و اما و اگرهایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، جویا شدیم که در ادامه می آید.

زمانی در خصوص حرائم بهداشتی دامپروری و انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه این ضوابط طی یک دهه گذشته مورد بازبینی قرار نگرفته و به تصویب هیئت وزیران نرسیده است، تصریح کرد: این موضوع درست است که مصوبات مربوط به حرایم بهداشتی باید به تصویب هیئت وزیران برسد و تا کنون چنین کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: نوعی تناقض ها در زمینه حرائم بهداشتی دامپروری شاهد هستیم که نیاز است طی بررسی های دقیق تعیین تکلیف شود. به طور مثال، در روستاها دامپروری های کوچک در کنار یکدیگر هستند و اتفاقی نمی افتد، اما زمانیکه دامپروری در سطح صنعتی مطرح می شود، فواصل بهداشتی را به صورت سخت گیرانه اعمال می کنیم. چه طور است که در روستاها دام ها در کنار یکدیگر مشکلی به وجود نمی آورند، اما در بخش صنعتی این موضوع مشکل ساز می شود.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: البته ما می دانیم که دامپروری در سطح صنعتی مقتضیات خاص خودش را دارد. همچنین انتظار نداریم، بدون توجه به اصول بهداشتی در مورد حرایم و فواصل تصمیم گیری شود. اما واقعیت این است که طی یک دهه گذشته بر اثر دستاوردهای علمی، شرایط تغییر کرده است و نیاز به بازبینی ضوابط حرایم داریم. قطعاً در برخی موارد می توانیم به حذف فواصل بپردازیم و زمینه را برای حضور بیشتر مردم در این بخش ها فراهم کنیم.

زمانی گفت: حرایم و فواصل تعیین شده برای دامپروری ها باعث شده است که افراد بسیاری از ورود به این حرفه محروم شوند. از سوی دیگر، این سخت گیری ها موجب شده است که نوعی انحصار برای صادرکنندگان مجوزها به وجود بیاید. به طور کلی، هر جایی که انحصار وجود داشته باشد، زمینه برای سوءاستفاده نیز مهیا می شود.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد بستری برای فعالیت بیشتر و مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد کشور، نیاز است به تسهیل مجوزدهی بپردازیم و بازبینی ای در ضوابط مربوط به فواصل و حرایم بهداشتی داشته باشیم.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: همه گیری هایی که طی سال های اخیر شاهد آن ها بوده ایم، نشان می دهند که فاصله تنها معیار برای جلوگیری از بروز بیماری ها نیست. در برخی موارد ممکن است فاصله های چند برابر فواصلی که الان تعیین شده است، نتواند از انتقال بیماری ها جلوگیری کند.  

وی در پایان تأکید کرد: به لحاظ فنی نیاز است که متخصصان امر به بررسی موضوع بپردازند و زوایای امر را به درستی تبیین کنند. به طور مثال، در صنعت سبزه و یا گلخانه آیا نیاز به اعمال حرایم داریم. حتی در مورد فواصل واحدهای دامی نیز باید بررسی های دقیق صورت بگیرد و ضوابط به تصویب هیئت وزیران برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • اهمیت رعایت قوانین در نانوایی‌ها برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایان