Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سخنانی پیرامون نیمه شعبان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند به مقام رضای الهی برسند، وقتش شب نیمه شعبان است؛ باب مغفرت خاص خدا، باب توبه، باب نعمت، باب جود، باب احسان، باب رفع گرفتاری‌ها،‌ رفع مشکلات، به‌ویژه که ملت ما در این ایام و همه بشر به این بیماری جهانی کرونا مبتلا هستند، همه ابواب رحمت باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: همه مومنان و شیعیان در نیمه شعبان امسال باید یک توجه بسیار خاصی را نسبت به وجود مبارک امام زمان (ارواحنا له الفداء) داشته باشند.

وی افزود: باید با این حجت خدا واسطه فیض بین خدا و خلق، بین خدا و «ماسوی‌الله» یک ارتباط بسیار عمیقی را برقرار کنیم؛ گرچه امسال دست ما کوتاه است از تشکیل مجالس میلاد که به یاد آن امام و حجت خدا عرضه بکنیم، اما آدابی که برای شب نیمه شعبان هست،‌ این‌ها را سعی کنیم با رعایت انجام بدهیم و خداوند به ما توفیق انجام اعمال این‌ شب را بدهد.

وی گفت: در روایتی که مرحوم سید در اقبال نقل می‌کند، پیغمبر اکرم(ص) فرمودند من خواب بودم جبرییل آمد و عرض کرد برای چه خوابیده‌ای؟ «یا محمّد أتنام فی هذه اللیلة؟» آیا امشب‌، شبی است که بخوابی؟ پیامبر فرمود: «یا جبرائیل! ما هذه اللیلة؟» مگر امشب چه خبر هست؟ جبرییل عرض کرد یا رسول الله،‌ امشب شب نیمه شعبان است. پیغمبر فرمود جبرییل دست مرا گرفت در بقیع آورد، عرض کرد یا «رسول الله إرفع رأسک» سر مبارکت را به سوی آسمان‌ها بالا کن ببین امشب در عالم چه خبر است. گویا پرده را برای پیامبر کنار زد، حقیقت را به اذن خدا برای پیامبر نشان داد و جبرییل عرض کرد «فإنّ هذه لیلة تفتح فیها أبواب السّماء فیفتح فیها أبواب الرحمة» ای رسول خدا، امشب درهای آسمان باز می‌شود و درهای رحمت به دنبال او به سوی خلق خدا گشوده می‌شود.

خدا وعده بخشش همه گناهان را در شب نیمه شعبان داده است

فاضل لنکرانی گفت: «یعتق الله فیها بعدد شعور النعم وأصوافها»؛ خدای تبارک و تعالی به تعداد موهای حیوانات، انسان‌ها را از آتش جهنم آزاد می‌کند؛ «و یثبت الله فیه الآجال»؛ مقدرات انسان را در این شب، خدای تبارک و تعالی مقدر می‌کند. بعد جبرییل عرض کرد «یا رسول الله، من أحیاها بتسبیحٍ وتهلیلٍ و تکبیرٍ ودعاءٍ و صلاةٍ و قرائةٍ و تطوع و استغفار کانت الجنة له منزلا» شب نیمه شعبان شب احیاء، شب عبادت، شب تسبیح الهی، شب تحلیل وشب تکبیر است. شبی است که انسان خودش را به عظمت و بزرگی خدا عارف‌تر و آگاه‌تر بکند. شب، شب قرائت قرآن وشب استغفار است و خدای تبارک و تعالی وعده داده است که نه تنها بهشت را منزل او قرار می‌دهد و همه گناهان انسان را در شب نیمه شعبان وعده بخشش او را داده است.

وی گفت: امیدوارم در این شب نیمه شعبان با دعاهای وتضرّع همه مؤمنان، با آدابی که در این شب وجود دارد، ان‌شاء‌الله باب رحمت خاص خدا نسبت به سلامتی بشر، سلامتی شیعیان و مؤمنان، سلامتی ملّت ایران، این باب مفتوح بشود و همه گرفتاری‌ها و همه دشمنی‌هایی که مردم انقلابی ما و این نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، به لطف خدای تبارک و تعالی برطرف بشود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام زمان حوزه علمیه قم شیعیان قرآن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خدای تبارک و تعالی شب نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

این روز‌ها با بارش باران فضای کشور رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است. مناطق کوهستانی استان اصفهان نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم بارش باران در فولادشهر اصفهان را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • بارش باران رحمت الهی در بام
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم