Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:48:47 GMT

مصوبات جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۲۹۰

مصوبات جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز به ریاست فرماندار تبریز برگزار شده و موضوعاتی در این جلسه به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد که اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان تبریز تا ۲۳ فروردین ادامه و بعد از آن بر اساس مصوبه ملی و استانی عمل شود.

بر اساس مصوبات این جلسه، اکیپ‌های بازرسی و نظارت متشکل از ماموران نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، مرکز بهداشت و شهرداری از ۱۷ فروردین، نسبت به گشت زنی در محدوده کلانتری‌های ۲۰ گانه تبریز و پلمب واحدهای متخلف و غیرمجاز فعال بدون اخطار قبلی اقدام کرده و سایر واحدهای مجاز نیز اصناف را موظف کنند تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی هوشمند را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان صمت و تعزیرات حکومتی نیز نسبت به نظارت مستمر و دقیق قیمت‌ها در بازار اقدام کرده و برخورد قاطع با متخلفان و گرانفروشان داشته باشند. همچنین تمهیدات لازم را برای اجرای مصوبه ستاد کرونا شهرستان نسبت به فروش اینترنتی اقلام مورد نیاز مردم را به طور جد پیگیری کنند.

شهرداری تبریز در کلیه مناطق شهری ضد عفونی و اطلاع رسانی بیماری کرونا را انجام داده و برای جلوگیری از تردد خودروهای غیر بومی در سطح شهر نسبت به نصب و راه اندازی دوربین‌های پلاک خوان در سطح شهر اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز، با توجه به عدم رعایت برخی واحدهای غیرمجاز درحاشیه شهر سازمان صمت نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی ضد عفونی شهرستان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس راه جنوب وشمال وراهور و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، افزود: اوایل امسال ۳۵ نقطه حادثه خیز و پرتصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی شد که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است و این کاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

این مقام قضایی تصریح کرد: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که طی امسال ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی ویا تعمیر شده اند.  

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود؛ البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری شود.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی پارسال عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و بیان داشت: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود:طی امسال همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودرو‌ها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کند.
قویدل تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولان دستگاه‌های متولی مقرر شد؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد