Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر تسهیل، تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغال زایی ۲۳۷ نفر در پی سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در این منطقه طی سال گذشته خبر داد.

آرش یوسف زاده در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اقدامات این مدیریت در سال گذشته اظهار کرد: طی سال ۹۸ در حوزه معدن، ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که ماحصل آن اشتغالزایی برای ۲۳۷ نفر بود که از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو تاکنون ۱۳۰۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۱میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه معدن محقق یافته و منجر به اشتغالزایی ۱۷۸۹ نفر شده است.

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۴۸۱ مجوز سرمایه گذاری صنعتی (جواز تاسیس) و ۱۶۶ مجوز بهره برداری صنعتی(پروانه بهره برداری) صادر شد که پیش بینی می شود منجر به اشتغالزایی ۳۰۳۶ نفر شود.

وی ارزش به روز سرمایه گذاری تحقق یافته در منطقه آزاد ماکو در سال گذشته را  ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال و  در بخش خارجی نیز ۱۲۹ میلیون دلار (چین، هند، کانادا، ترکیه) عنوان کرد و گفت: صادرات واحدهای تولیدی تا پایان ۱۲ماهه سال گذشته (۷۵ میلیون دلار) بوده است.

یوسف زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۷ واحد صنعتی در سطح منطقه فعال است، گفت: در حوزه معدن نیز میتوان به صدور یک فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف مس با مساحتهای ۵ کیلومتر مربع با ذخیره قطعی یک میلیون تن و با عیار متوسط ۰/۵ درصد اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۲ فقره پروانه بهره برداری و یک فقره گواهی کشف ماده معدنی سیلیس با عیار متوسط ۹۵ الی ۹۷ درصد و ذخیره قطعی ۳.۵ میلیون تن صادر شده است.

مدیرتسهیل تولید،‌ صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۴ پروانه اکتشاف در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۲۷ فقره پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی نیز صادر شده است.

  
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماكو اشتغالزايي پروانه بهره برداری منطقه آزاد ماکو حوزه معدن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم