Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@18:47:19 GMT

آیین‌نامه پیش‌فروش مسکن ملی در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۵۶۵

آیین‌نامه پیش‌فروش مسکن ملی در حال تدوین است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن ملی در شهرهای جدید گفت: پالایش ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی در شهرهای جدید که در مرحله دوم انجام شده بود، آغاز شده و به محض نهایی شدن متقاضیان به بانک مسکن معرفی خواهند شد.

وی افزود: دو مدل در شهرهای جدید برای مسکن ملی دنبال می شود که یک روش آن به شیوه ثبت نام از متقاضیان با دارا بودن چهار شرط از قبل اعلام شده می باشد و یک مدل هم به روش مشارکتی است که این روزها در حال پالایش ثبت نام کنندگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که آیا در شهرهای جدید برای طرح اقدام ملی مسکن پروژه‌ای آغاز به ساخت کرده است، اظهار کرد: برای برخی از پروژه‌های مسکن ملی در شهرهای جدید زمین‌ها مشخص و حتی برخی پیمانکاران نیز به کار گرفته شده‌اند بطوریکه در شهر جدید بهارستان در اصفهان با انجمن انبوه‌سازان به توافقاتی دست یافته‌ایم.

طاهرخانی ادامه داد: آغاز عملیات احداث نیز برای مسکن ملی مستلزم تایید شرایط پیمانکاران و افتتاح حساب توسط متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

دستورالعمل پیش‌فروش مسکن ملی در شهرهای جدید

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که ساخت مسکن ملی به شیوه مشارکتی آیا در شهرهای جدید آغاز شده است، گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی به شیوه مشارکتی با بخش خصوصی در حال تدوین است.

وی افزود:برای ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی به شیوه مشارکتی باید دستورالعملی تدوین شود که البته بعد از تدوین دستورالعمل یاد شده واحدهایی که به ۳۰ درصد پیشرفت برسند، این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار مسکن احداث شود که سهم شهرهای جدید از این تعداد بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است.در شهرهای جدید دو شیوه برای این طرح پیش‌بینی شده که یک مدل با ثبت نام متقاضیان و یک مدل نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی احداث و تحویل خواهد شد.

برخی کارشناسان به شیوه مشارکتی ایراداتی وارد کرده و اعلام می‌کنند که در این شیوه سازندگان به سود خود توجه کرده و تلاش خواهند کرد مدت اتمام پروژه را طولانی تر کنند تا سود بیشتری ببرند.

کد خبر 498286 برچسب‌ها مسکن مهر مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن مسکن ملی در شهرهای جدید شیوه مشارکتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از الحاق ۴۱ هزار هکتار زمین به شهرها خبر داد و گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین دیگر نیز پس از انجام فرایند لازم به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ارسلان مالکی امشب در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بین 50 تا 70 درصد درآمد خانوارها در مسکن هزینه می‌شود اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای برای مسکن افراد نیازمند کرده و در این راستا ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفته است.

وی از الحاق 41 هزار هکتار زمین به شهرها خبر داد و گفت: برای الحاق 41 هزار هکتار این اراضی به محدوده شهرها بیش از 81 هزار هکتار زمین در کارگروه و شورای عالی مسکن مورد بررسی قرار گرفته است. 15 هزار هکتار زمین دیگر نیز پس از انجام فرایند لازم به اراضی شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: 53 نقطه کشور نیز برای شهرک‌سازی مصوب شده که عملیات اجرایی شماری از آنها آغاز شده است و اکنون 2.5 میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی افزود: در دولت سیزدهم یک میلیون و 200 هزار متقاضی مسکن به به زمین و طرح‌های نهضت ملی مسکن متصل شدند. در استان بوشهر 2 هزار هکتار زمین برای اجرا طرح نهضت ملی آماده شده که یک‌هزار و 600 هکتار آن از محل الحاق اراضی جدید به محدوده شهرها انجام شده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد