Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@16:17:11 GMT

حمایت از پاکبانان با رها نکردن دستکش و ماسک در معابر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۵۷۰

حمایت از پاکبانان با رها نکردن دستکش و ماسک در معابر

رامین امیرمداح در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از رها کردن دستکش و ماسک‌های استفاده شده از سوی برخی شهروندان در معابر و جوی‌های شهر کرمان از جمله سطح منطقه سه اظهار کرد: این روزها با شیوع ویروس کرونا همه افراد به فکر سلامتی خود و خانواده هستند؛ اما در این میان سلامتی پاکبانان شهر مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گفته پزشکان و کادر درمانی، ویروس کرونا می‌تواند از طریق ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده به انسان منتقل شده و ایجاد بیماری کند و این در حالی است که مردم می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی به راحتی از انتقال این بیماری جلوگیری کنند.

شهردار منطقه سه کرمان افزود: از مردم می‌خواهیم ماسک و دستکش خود را در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از گسترش این بیماری در معابر رها نکنند.

امیرمداح با بیان اینکه همه روزه خوروهای حمل زباله ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بین پاکبانان و کارگران حمل زباله توزیع می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه با اینکه این افراد به صورت مداوم در معرض زباله و ماسک‌های رها شده هستند؛ اما هنوز موردی از ابتلاء به این ویروس گزارش نشده است؛ البته کارشناسان معاونت خدمات شهری منطقه سه روزانه علائم کارگران و پرسنل پسماند خود را چک می‌کنند و موارد مشکوک را برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنار کادر درمانی، پاکبانان یکی از اقشاری هستند که این روزها در خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است دستکش و ماسک را پس از استفاده داخل پلاستیک جداگانه‌ای قرار داده، سر آن را گره زده و داخل کیسه زباله بیندازند و سر ساعت تعیین و اعلام شده در هر محله از سطح منطقه، کیسه‌های زباله را درب منزل قرار دهند تا به موقع جمع آوری شوند.

شهردارمنطقه سه کرمان با تاکید بر اینکه گذر از این بحران نیازمند رعایت الزامات و مسائل بهداشتی است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت این موضوعات احتمال انتقال بیماری به پاکبانان زحمتکش این شهر به حداقل رسیده و چرخه انتقال ویروس کرونا شکسته شود تا شاهد کاهش روند شیوع و بازگشت به روال عادی زندگی باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چک خدمات رسانی به مردم زباله ماسک مراکز درمانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منطقه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وسایل حفاظت فردی در کار با برق

کار با برق جزء کارهای پرخطر محسوب می‌شود، به همین دلیل حفاظت خود در برابر خطرات ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است. توصیه می‌شود وسایل و ابزارهای ایمنی جهت حفاظت از جان خود استفاده شود. وسایلی همچون دستکش‌های عایق برق، عینک، کفپوش برق و ماسک یا محافظ صورت و لباس کار با برق باعث جلوگیری و کاهش آسیب ناشی از برق‌گرفتی خواهد شد.

تجهیزات ایمنی برق

استفاده از برخی وسایل در هنگام کار با برق، جهت جلوگیری از برق گرفتگی توصیه می‌شود.

مثلا یکی از آن‌ها داشتن کلاه ایمنی است، استفاده از آن هنگام کار در محیط‌های برقی با ولتاژهای مختلف الزامی است. کلاه ایمنی حتما باید عایق باشد و بسته به محیطی که در آن مشغول به کار هستید، متفاوت است. یکی دیگر از تجهیزات ایمنی برق، داشتن کفش مناسب و عایق است. معمولاً افرادی که در محیط‌هایی مثل نیروگاه‌ها، پالایشگاه، پست‌های برق و... مشغول به کار هستند، باید براساس ولتاژ به کار رفته در آنجا، کفش‌های مناسب و مخصوص را به پا کنند. در این کفش‌ها مواد رسانا استفاده نشده است و شما با این کفش، از خطر برق‌گرفتگی در امان هستید. وسیله دیگر عینک ایمنی است، عینک‌های ایمنی از وسایل ضروری جهت ایمن ساختن چشم در مقابل خطرات ناشی از پرتاب اجسام، مواد مضر، خطرناک و جوشکاری و... است که در هنگام کار با برق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عینک‌های ایمنی بسته به جنس و کاربردشان انواع مختلفی دارند که شما برای محافظت چشمان خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مواردی دیگر همچون دستکش عایق برق، لباس کار با برق نیز از تجهیزات ایمنی برق هستند، که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. دستکش عایق برق

دستکش عایق برق یک نمونه از ابزارهای جلوگیری از برق‌گرفتی در حین کار با برق است. این دستکش‌ها به‌دلیل عایق بودن در برابر جریان الکتریکی برای کار در محیط‌های ساختمانی، صنعتی و... مناسب هستند. جنس این دستکش‌ها معمولاً از پلی‌استر و لاتکس است که جهت عایق بودن برق از این نوع جنس استفاده می‌شود. این دستکش‌ها باید قسمت مچ شما را نیز پوشش دهد و به عبارتی ساق بلندی داشته باشند. شکل ظاهری دستکش‌های عایق برق معمولاً در دو نوع صاف و خمیده است. همانطور که می‌دانید، جریان‌های الکتریکی روی سیم‌های لخت، کابل و... بسیار خطرناک است و یکی از وسیله‌ها جهت جلوگیری از برق‌گرفتی از این جریانات، پوشیدن دستکش عایق برق است. این دستکش‌ها با توجه به ولتاژی که افراد با آن سر و کار دارند، انواع مختلفی دارد و افراد باید بسته به این موضوع دستکش مناسب خود را انتخاب کنند.

برای تعویض و تعمیر این دستکش‌ها، باید کارگران بعد از هر بار کار با برق آن را معاینه و بازرسی کرده تا بدون هیچ‌گونه پارگی و سوراخ‌شدگی باشد. یکی از راه‌های چک کردن سوراخ شدگی این دستکش‌ها استفاده از بادگیرهای مخصوص است. علاوه‌بر این، تاریخ انقضای آن‌ها نیز بررسی خواهد شد و روی آن‌ها آزمایش‌های حرارتی مثل تحمل درجه حرارت در دماهای بسیار بالا و پایین انجام داده تا کیفیت آن را بسنجند.

لباس کار با برق

لباس کار با برق (لباس عایق برق) یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل حفاظت فردی در کار با برق است. در زمان کار با برق ممکن است بخش‌هایی از بدن شما دچار آسیب شود. به‌دلیل برق‌گرفتی، سوختگی و... توصیه می‌شود از لباس‌های کار با برق استفاده کنید که شما را در مقابل این خطرات حفظ کند. افرادی که روی دکل‌های برق مشغول به کار هستند به‌دلیل ولتاژ بالایی که این دکل‌ها نسبت به ولتاژ خانگی دارند، خطرات زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند. لباس کار با برق باید مناسب باشد و نکات ایمنی را دارا باشد. استفاده از لباس‌هایی با پارگی‌ها هر چند کوچک، جان شما را به خطر می‌اندازند.

پوشیدن لباس‌های نارسانا باعث جلوگیری از برق گرفتگی در شما خواهد شد. قبل از شروع به کار باید ابزار را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. یکی از نکات جزئی ولی در عین حال مهم، انتخاب درست زمین است، با این انتخاب از خطرات زیادی جلوگیری کرده ولی برخلاف آن انتخاب و پایه‌گذاری زمینی نامساعد تاثیر بسیار مخربی روی کار و ایمنی شما خواهد داشت. عایق‌بندی وسایل و دیگر تجهیزات همیشه باید لحاظ شود؛ حتی اگر در حین انجام کار متوجه این اتفاق شدید باید منابع برقی را قطع و عایق بندی را بررسی کنید و مشکلات آن را برطرف سازید.

سخن پایانی

با رعایت برخی از موارد ایمنی جهت جلوگیری از برق گرفتگی، همانند پوشیدن لباس مخصوص، دستکش، عینک، کفش‌های عایق و... می‌توانید از خطرهای بزرگ جان سالم به در ببرید. برخی از وسایل و تجهیزات ایمنی باعث جلوگیری از برق گرفتگی و حتی مرگ می‌شوند. دستکش‌های عایق برق برای آسیب نرساندن به دست‌ها در برابر برق، لباس کار با برق برای جلوگیری آتش‌گرفتگی و برق‌گرفتگی به کار می‌روند.

دیگر خبرها

  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد