Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ موسی بزرگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بیشترین تصادف‌های منجر به فوت درون شهری در استان سمنان در سال گذشته مربوط به شهرستان شاهرود و سپس دامغان و سمنان بود.

وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در معابر شهری شهرستان سمنان و شاهرود در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۵۳ و ۹ درصد کاهش، اما این شاخص در شهرستان دامغان ۱۶۶ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان ادامه داد: تصادفات جرحی درون شهری در این مدت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سرنشینان وسایل نقلیه سواری‌ها در مجموع تصادف‌های درون شهری استان بیشترین آسیب را دیدند، اظهارداشت: در این مدت، بیشترین آسیب دیدگی و خسارت در تصادف‌های جرحی و منجر به فوت درون شهری استان نیز، مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بود.

بزرگی تصریح کرد: علت عمده تصادفات معابر درون شهری در استان سمنان، رعایت نکردن حق تقدم و بی توجهی راننده به جلو بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با اشاره به اقدامات سازنده پلیس در ترویج فرهنگ ترافیکی، یادآور شد: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها، مهدکودک ها نقشی انکارناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه‌ها نقشی موثر در اطلاع رسانی،آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

برچسب‌ها سمنان کاهش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کاهش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی ایران سمنان کاهش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی ایران استان سمنان درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده