Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:30:21 GMT

ثبت‌نام بیمه بیکاری کرونا غیرحضوری است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۶۳۱

ثبت‌نام بیمه بیکاری کرونا غیرحضوری است

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران کرونا از مراجعه حضوری به دفاتر و ادارات کار پرهیز کرده و به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

علی آشتاب اظهار کرد:‌ تمامی مراحل ثبت‌نام و دریافت بیمه بیکاری کرونا به‌صورت غیرحضوری است و از طریق سامانه و ارسال پیامک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند که پس از بررسی شرایط آنان توسط تأمین اجتماعی و احراز صلاحیت دریافت مقرری به آنان پیامک داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: پس از این مرحله مشخصات کامل‌تر و شماره حساب افراد تائید شده از طریق پیامک دریافت می‌شود و مبلغ تعیین شده به‌حساب آنان واریز خواهد شد بنابراین تقاضا می‌شود متقاضیان با توجه به‌ضرورت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی از مراجعه به ادارات کار پرهیز کنند.

آشتاب اضافه کرد: تاکنون بیش از چهار هزار نفر در لرستان با نام‌نویسی در سامانه نسبت به بیکاری ناشی از کرونا خوداظهاری کرده‌اند که باید پایش و تائید نهایی شوند.

وی با اشاره به اینکه مقرری تعیین شده فقط به کارگرانی که دارای قرارداد کاری با کارفرمایان هستند تعلق می‌گیرد ادامه داد:‌ بیمه بیکاری متأثر از شیوع کرونا تنها به کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که به‌صورت غیرارادی و موقت بیکار شده‌اند پرداخت می‌شود.

آشتاب بیان کرد:‌ در حال حاضر هیچ‌کدام از کارخانه‌های بزرگ و متوسط استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و برخی واحدهای تولیدی نیز با تعدیل موقتی نیرو فعال هستند که تمهیدات لازم برای تأمین مالی کارگران آن‌ها تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار نفر در استان لرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری کروناویروس همه علیه کرونا بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

امتداد - معاون دادستان مرکز استان لرستان دستور داد رفع توقیف وسایل نقلیه از پارکینگ، مشروط به احراز بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه دارندگان وسایل نقلیه زمینی مکلفند بیمه نامه شخص ثالث معتبر تهیه کنند و در صورت نداشتن بیمه نامه، توسط پلیس راهور و راه توقیف خواهند شد.

 

 

 بر اساس دستور معاون دادستان استان لرستان در اجرای مواد ۲ و ۴۲ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ ، در صورت توقیف وسایل نقلیه موتوری(خودرو و موتورسیکلت)، رفع توقیف و خروج از پارکینگ مشروط به احراز دارا بودن بیمه نامه معتبر شخص ثالث وسیله نقلیه خواهد بود.

لازم به ذکر است دستور معاون دادستان مرکز استان به نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه اعلام شده است.

این دستور متعاقب مکاتبه و پیگیری صندوق تامین خسارت های بدنی شعبه استان لرستان به دادگستری کل استان صادر شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است