Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحرکات گسترده نظامیان آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد، ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریه، پاسخ سفیر چین به اظهارات خطاب به سخنگوی وزارت بهداشت ایران و توافق جریان‌های شیعی بر سر جایگزین الزرفی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آخرین آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در کشورهای عربی نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، وزارت بهداشت مصر، از ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد تا مجموع مبتلایان به این بیماری در این کشور به 1173 نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت مصر با اعلام این‌که طی امروز 7 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان‌شان را از دست دادند، از افزایش فوتی‌ها به 78 نفر خبر داد.

طبق اعلام وزارت بهداشت قطر، طی بیست و چهار ساعت گذشته در این کشور 279 مورد جدید مبتلا به کرونا و یک فوتی بر اثر آن ثبت شده است.

در امارات نیز طبق آمار وزارت بهداشت این کشور، طی بیست و چهار ساعت گذشته 294 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع مبتلایان به 1798 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت اردن نیز از ثبت 22 مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش مجموع مبتلایان به 345 نفر خبر داده است.

تحرکات گسترده نظامیان آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد

یک منبع در استان الانبار عراق از تحرکات نظامیان آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد در غرب عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: نظامیان آمریکایی دست به بازسازی و تعمیر ساختمان های متروکه و فرسوده در داخل پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در هیت در استان الانبار زده اند و این همزمان با خروج نظامیانش از پایگاههایی در دیگر مناطق عراق است.

منبع عراقی که نامش را فاش نکرد، تاکید کرد: هدف از عملیات بازسازی ساختمان های فرسوده و متروکه در داخل پایگاه عین الاسد این است که نظامیانی که از دیگر پایگاهها می آیند در آنجا جا داده شوند.

این منبع عراقی افزود: نظامیان آمریکایی به دنبال احداث ساختمانهای جدید در داخل پایگاه عین الاسد هستند.

ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریه

منابع خبری معارض سوری از هلی‌برن نظامیان تروریست آمریکایی در شرق استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری «عنب» گزارش داد که یک هواپیمای نظامی، از طریق هلی‌برن، محموله خود را در نزدیکی پایگاه نفتی «العمر» در شرق دیرالزور تخلیه کرده است.

عنب تأکید کرد که این عملیات، اواخر شامگاه شنبه صورت گرفته است.

به گزارش این پایگاه، نظامیان آمریکایی از طریق هلی‌برن، برای پایگاههای نظامی خود در شرق دیرالزور تجهیزات نظامی و لجستیکی ارسال کردند؛ پایگاه‌هایی که با وجود مخالفت و محکومیت شدید دولت قانونی سوریه، در شرق و شمال شرق این کشور، همچنان در حال فعالیت است.

این در حالی است که ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش، توپخانه دوربرد در پایگاه خود در نزدیکی میدان نفتی العمر ارسال کرده بود.

همزمان با ارسال این تجهیزات، چند کامیون متعلق به آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد استان حسکه در شمال شرق سوریه شدند.

پاسخ سفیر چین به اظهارات خطاب به سخنگوی وزارت بهداشت ایران

«چانگ هوا» سفیر چین در تهران در پاسخ به توئیت «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توئیتی نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای حصول نتیجه،‌ اخبار آن را با دقت بخوانید.»

جهانپور در توئیتی نوشته است: «مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت، 
همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند، امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد، به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.»

لازم به ذکر است کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفته بود که چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-۱۹ شوخی تلخی با دنیا کرد و افزود: همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان‌تر از بیماری آنفلوآنزا است.

پس از این اظهارات، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در توئیتی چین را پیشگام مبارزه با کرونا خواند و از کمک های چین به ایران قدردانی کرد. سفیر چین نیز در توئیت دیگری در پاسخ به توئیت موسوی عنوان کرد که شایعات نمی توانند دوستی ایران و چین را از بین ببرند.

توافق جریان‌های شیعی بر سر جایگزین الزرفی

«حمید المعله» یکی از رهبران جریان حکمت عراق از نتایج دیدار عصر روز یکشنبه رهبران جریان‌های سیاسی شیعه در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح خبر داد.

المعله که به نزدیکی به عمار الحکیم شناخته شده است، گفت:« در این نشست که عمار الحکیم، نوری المالکی(رئیس ائتلاف دوله القانون) و هادی العامری حضور داشتند درباره حمایت از نامزدی مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات مصر برای تشکیل کابینه عراق به جای عدنان الزرفی توافق حاصل شد».

پایگاه خبری موازین نیوز نیز به نقل از منابع سیاسی عراق گفت که پیشنهاد نامزدی الکاظمی از سوی مقتدی الصدر رهبر جریان صدر مطرح شده است.

این منابع گفتند که طی ساعات آتی الزرفی کنار خواهد رفت و نامزد جدید نخست وزیری معرفی خواهد شد.

رسانه‌های الجزیره و المیادین نیز به نقل از منابع خود توافق میان جریان‌های اصلی شیعه در عراق بر سر جایگزین الزرفی را تایید کردند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق،‌ اواخر اسفند ماه بدون رعایت قانون اساس عراق، «عدنان الزُرفی»، نامزد فراکسیون النصر به رهبری «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق عراق را به نامزدی سمت نخست‌وزیری معرفی کرد. قرار بود الزرفی دیروز شنبه اسامی وزرای کابینه پیشنهادی خود را تقدیم پارلمان کند.

احزاب سیاسی شیعه عراق از زمان معرفی الزرفی برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور به این مسئله حساسیت نشان داده‌ و او را فردی نزدیک به آمریکا و مخالف گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی می‌دانند که داشتن تابعیت آمریکایی و اتخاذ برخی مواضع در دوران استانداری نجف اشرف در این بین، مزید بر علت شده و مخالفت‌ها با نخست‌وزیری عدنان الزرفی را بیشتر کرده است.

 براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور (برهم صالح) موظف است برای تعیین نخست‌وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند. فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق هم اکنون ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری است و ائتلاف الفتح به همراه چند حزب دیگر، جزو این فراکسیون می‌باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا کروناویروس کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا سخنگوی وزارت بهداشت ایران تجهیزات نظامی میدان نفتی نخست وزیری سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری کاظم وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تاثیر نوسانات اخیر ارزی بر خدمات آزمایشگاهی گفت: بسیاری از خدمات آزمایشگاهی وابسته به ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی است. بنابراین ضروری است قبل از هرگونه تغییر در نرخ ارز، پیش بینی های لازم جهت جبران هزینه‌های آزمایشگاه‌های پزشکی در نظر گرفته شود.

وی افزود: غیر از خرید کیت و ملزومات مصرفی که با ارز دولتی و نیمایی تامین می‌شوند، آزمایشگاه‌های پزشکی هزینه های متنوع دیگری نیز دارند (سرویس وکالیبراسیون تجهیزات ، تعمیرات ،تهیه ابزار وتجهیزات پایه و...) که همزمان با تورم، افزایش می‌یابند و شرایط را سخت‌تر می‌کنند و این در حالی‌ است که تعرفه‌های آزمایش فقط یک بار در سال افزایش دارد.

وطن‌خواه با اشاره به ارتباط مرتبط آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در جهت تامین به موقع کیت ها و اقلام مصرفی آزمایشگاهی گفت: کمبودهای اعلام شده توسط مراکز آزمایشگاهی را منعکس می کنیم تا برنامه ریزی لازم جهت تامین آنها انجام گیرد.

وی افزود: گاهی تاخیر در تخصیص ارز موجب کمبود می شود، همچنین با هدف پیشگیری از کمبود کیت و اقلام مصرفی، امیدواریم اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در تعیین اولویت جهت تخصیص ارز نیز با آزمایشگاه مرجع سلامت مشورت کند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درخصوص وضعیت شبکه آزمایشگاهی کشور گفت: شبکه آزمایشگاه‌های پزشکی  کشور بالغ بر 8 هزار آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان  در بخش های مختلف دولتی، خصوصی ، سازمان‌های و نهادهای مختلف ارائه خدمت می‌کند .

وی افزود: از این تعداد آزمایشگاه در حوزه  بهداشت 3 هزار 317 آزمایشگاه در سطوح مختلف شامل واحدهای نمونه‌گيری، آزمایشگاه‌های میانی، آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه مرجع بوده و بقیه آزمایشگاه‌ها در حوزه درمان فعالیت دارند.

وطن‌خواه افزود: وظیفه اصلی این شبکه ارائه خدمات آزمایشگاهی  با کیفیت ، منصفانه و به هنگام بر اساس نقشه ارائه خدمت و سطح بندی است.

وی با اشاره به نظارت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به عنوان متولی بر کیت‌ها و تجهیزات پزشکی، گفت: آزمایشگاه مرجع سلامت نیز یک سیستم نظارتی مراقبت از کیت و وسایل تشخیص پزشکی دارد که از طریق مدیریت امور آزمایشگاه های پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشکلات مربوط به کیفیت یا کمبود این اقلام را دریافت و بررسی می کند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا برای تمام آزمایشگاه های پزشکی دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیر دولتی، نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی به سامانه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ( imed.ir) را بگیریم تا آزمایشگاه ها به طور مستقیم این مشکلات را به مرجع نظارتی مسئول منعکس کنند.

وطن‌خواه با اشاره به کمبود کیت‌های تخصصی در گذشته، گفت: با توجه به همکاری های خوبی که اخیرا با همکاران اداره کل تجهیزات پزشکی شکل گرفته است وضعیت کمبودها بهتر شده است اما بخشی از این کمبودها به دلیل توزیع نامناسب این اقلام است که امیدواریم با ساماندهی و ارتقاء برنامه انبار مجازی، تامین اقلام مصرفی آزمایشگاه ها بهتر شود.

 حمایت آزمایشگاه مرجع سلامت از تولید داخل

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت بسیاری از کیت‌های تولید داخل از سطح قابل قبولی برخوردار است، گفت: در خصوص برخی کیت ها نیاز به ارتقای کیفیت بیشتری داریم.

وی در خصوص اقدامات آزمایشگاه مرجع سلامت در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های مرجع در راستای همکاری با شرکت های دانش بنیان برای ارزیابی کیت ها و فراورده های آزمایشگاهی تولید داخل از جمله حمایت‌های آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از تولید داخل است.همچنین عضویت آزمایشگاه های مرجع کشوری در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست جمهوری به منظور استفاده از توانمندی های آزمایشگاه های مرجع در تولید محصولات با کیفیت از دیگر اقدامات است. 

وطن‌خواه گفت: با توجه به کمبود‌ کیت و فرآورده‌های تشخیصی، همکاری با اداره کل‌ تجهیزات پزشکی به منظور اعلام فراخوان به شرکت های دانش بنیان، براساس اولویت بندی نیازهای آزمایشگاهی کشور انجام می شود. 

همچنین تسریع در ارزیابی کیت های آزمایشگاهی تولید داخل که برای ارزیابی از اداره کل تجهیزات پزشکی ودانشگاه‌ها به آزمایشگاه رفرانس مرجع سلامت ارسال می شود، از دیگر حمایت هایی است که شرکت های داخلی می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد