Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:10:59 GMT

انتقال 8 سرکرده داعشی از سوریه به عین الاسد چرا؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۷۲۹

ساعت 24- به نظر می رسد پروژه احیای داعش و انتشار مجدد آن در عراق از دیدگاه مقامات کاخ سفید می تواند در عمل دل مشغولی جدیدی برای گروه های مقاومتی باشد

در طی روزهای گذشته 8 تن از سرکردگان داعش توسط آمریکا از کردهای شمال سوریه "قسد" تحویل گرفته شدند و به "عین الاسد" عراق منتقل شدند.

تحلیل:

-معروف است که در استراتژی امریکا، دشمن هیچ گاه به شکل کامل نابود نمی شود و نمونه ضعیف شده آن جهت استفاده های بعدی نگهداری می شود این مساله دقیقا در برخورد آمریکاییان با داعش (اگر امریکا را واقعا دشمن داعش بدانیم) صدق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-در روزهای اخیر و مبتنی بر اسنادی که در اختیار العالم قرار دارد نیروهای امریکایی تعداد 8 سرکرده داعشی را از کردهای سوریه تحویل گرفته و با این توضیح که آنان را تحویل دولت عراق خواهند داد به انتقال آنان از سوریه به پایگاه عین الاسد در عراق مبادرت کرده اند. سوال اساسی در این میان آن است که چرا پیش از این امریکا این اقدام را صورت نداده است؟ و چرا از میان جمع انبوه داعشی های در بند کردها که در یک تخمین حوالی 5000 نفر اعلام می شوند فقط به دریافت تعداد 8 نفر و آن هم چهره هایی خاص مبادرت کرده است؟

-در یک نگاه ساده اگر چه جداسازی این جماعت 8 نفره از یکسو با مساله شورش های اخیر در زندان های دواعش درشمال سوریه بی ارتباط نیست اما به نظر می رسد افراد انتخاب شده،در روزهای آینده عهده دار ماموریت هایی ویژه از سویامریکاییان در عراق خواهند شد.

-همچنین این نقل و انتقال قطعا بی ارتباط با نقشه راه جدید امریکا در عراق نیست و به نظر می رسد این جماعت حداقل خواهند توانست بخشی از مشکلات اطلاعاتی امریکا در عراق و در شرایط جدید تجمیع نیرو و امکانات نظامی امریکا در چند پایگاه محدود در این کشور را مرتفع کنند.

-در این میان اینکه این نقل و انتقال ارتباطی با درخواست امریکا از عراق برای آغاز گفتگوهای استراتژیک که امروز رسانه ای شد داشته است یا نه را باید به انتظار نشست.

-به نظر می رسد پروژه احیای داعش و انتشار مجدد آن در عراق از دیدگاه مقامات کاخ سفید می تواند در عمل دل مشغولی جدیدی برای گروه های مقاومتی باشد که این روزها به صراحت بر اشغالگری امریکا در عراق و لزوم اخراج نظامیان امریکایی از کشورشان پافشاری می کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نظر می رسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسؤولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسؤولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: ایرنا کد خبر 746999

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»