Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نسبت ابتدا محسن ابوترابی از اعضای این شورا با قدردانی از تلاش‌های خانه فرهنگ صدوقی در جذب کمک‌های مردمی گفت: در مشکلات پیش آمده برای مردم، نیازمند تقویت جریان فرهنگی هستیم و باید تارنمایی ایجاد شود تا با حفظ کرامت افراد و با درج کدملی، ثبت‌نام و حمایت از قشرهای آسبب دیده انجام شود. 

همچنین ونوس عامری دیگر عضو شورای اسلامی شهر با تشکر از ایجاد موج مشارکت در مبارزه با کرونا گفت: خانه فرهنگ صدوقی راهی را نشان داد تا این مشارکت در سطح جامعه در بالاترین شکل ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری یزد، وی ادامه داد: در هیچ کشوری دولت به تنهایی قادر به حل بحران نیست و ما شاهد کمک های بسیار خوب خانه فرهنگ صدوقی در حل مشکلات جامعه سلامت استان هستیم.

این عضو شورای شهر یزد اطهار کرد: صندوق‌های مالی بسیار کارگشا هستند و شورای شهر و شهرداری در این راه آمادگی خود را برای همکاری اعلام می کند. 

همچنین سپنتا نیکنام بر رفع مشکلات به صورت گام به گام تاکید کرد و گفت: ارتباط بین خیرین و نیازمندان از نکاتی است که گروه های مردمی همچون خانه فرهنگ صدوقی به خوبی می توانند نقش ایفا کنند.

وی در ایجاد رونق گردشگری پیشنهاد داد گروه های فعال در این بخش با ارائه تخفیف های مناسب و زمان بندی های مشخص جهت رزرو، زمینه بهره‌گیری مردم از خدمات را فراهم کنند. 

در ادامه حمیدرضا قمی، موج کرونا را فرصتی تازه دانست و اظهار کرد: کرونا فرصتی ایجاد می کند تا زندگی را به شکل جدید تجربه کنیم و معیشت ۲۰۰ هزار نفر با اصناف گروه خورده که در این مدت دچار آسیب شده اند و دولت پروتکل مشخصی برای آغاز به کار اصناف تدوین نکرده است که ضروری است برای شروع به کار آنها برنامه‌ای مشخص اعلام شود. 

قمی ادامه داد: خوشبختانه اپلیکیشن های بسیار خوبی در این مدت ایجاد شده است و قطعا برای رونق کسب و کارها و نظام توزیع هم امری ضروری است. 

همچنین الهه جورابی از گستردگی کار و ارتباط خوب خانه فرهنگ صدوقی با جامعه صنعت قدردانی کرد و با توجه به حمایت های انجام شده از قشرهای آسیب دیده گفت: توزیع بسته‌های معیشتی کار مقطعی است و باید برای آینده این افراد برنامه ریزی شود تا پس از این بحران اشتغال پایدار داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایط درآمدی شهرداری و پروژه‌های نیمه تمام شهر امکان رفع همه مشکلات نیست و لازم است همه نهادها در حل مشکلات کمک کنند. 

در ادامه  محسن عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد  ، کمک های شهرداری را یادآور شد و با توجه به مشکلات کار گفت: پروژه‌های عمرانی از ۲۱ فروردین با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز خواهد شد چرا که بخشی از نیروهای کار، کارگران ساختمانی هستند که دچار مشکلات معیشتی شدند.  

وی افزود: مدیریت بحران در کشور باعث شد در مقایسه با دیگر کشورها شرایط بهتری را شاهد باشیم و امیدوارم با تامین منابع پایدار، کمک های معیشتی کوتاه مدت و راه اندازی اصناف در چارچوب پروتکل ها شاهد رفع مشکلات باشیم.  

در پایان مهدی کاشفی زاده بر استمرار کمک‌ها به بخش درمان تاکید کرد و با توجه به مشکلات ایجاد شده در برابر این بیماری، نشاط اجتماعی و انجام برنامه های فرهنگی پس از این بحران را خواستار شد.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۰ درصد در شهر یزد زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد اصناف بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد اصناف بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد اصناف بهداشت و سلامت خانه فرهنگ صدوقی شهر یزد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با نخستین شکست بامدادی یکشنبه رژیم اسرائیل در مقابله با قدرت موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در ادامه با دومین ناکامی خود در اجماع متحدان سنتی خود در جلسه روز یکشنبه در شورای امنیت ضد عملیات تنبیهی ایران، اینک، روسیه در نشست شورای امنیت خواستار بررسی موضوع تحریم اسرائیل به فوریت در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اقدامات غیرانسانی این رژیم در غزه شد.

بر پایه این گزارش، پایگاه خبری روسیا الیوم شامگاه چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که واسیلی نبنزیا در سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی این رژیم به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره آتش بس در غزه طی ماه مبارک رمضان خواستار بررسی فوری موضوع اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل در نشست آتی شد.

نماینده روسیه پیشتر در نشست شورای امنیت با ابراز نگرانی از ادامه عملیات نظامی اسرائیل در غزه از بی‌توجهی این رژیم و در همدستی با آمریکا در عدم پایبندی به قطعنامه‌های الزام آور این شورا انتقاد کرده بود.

نبنزیا پیشتر در نشست شورای امنیت با یادآوری قطعنامه‌های الزام‌آور شورا اعلام کرد: «یادآوری می‌کنیم که عدم پایبندی به مصوبات الزام‌آور شورای امنیت از سوی ناقضان آن باید با وضع تحریم‌ها علیه آنان صورت گیرد و بر این باوریم که شورای امنیت باید به فوریت درباره این مسئله اقدام کند.

نبنزیا با تاکید بر عدم پایبندی این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل خاطرنشان کرد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس در نوار غزه در ماه آخر رمضان بود، اجرایی نشد.

همچنین وی اظهار داشت: «غزه شاهد یک فاجعه بی‌سابقه است و اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های امدادی به این باریکه می‌شود».

وی در ادامه با بیان اینکه تضعیف نقش آن روا عواقبی را برای کل منطقه خواهد داشت، افزود: «نقش آن روا باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت پناهندگان تحت تأثیر قرار نگیرد».

در همین ارتباط، «فیلیپ لازارینی» کمسیر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل (آن روا) برای آوارگان فلسطینی شامگاه چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال حذف این آژانس است.

لازارینی طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: «بسیاری از خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها در غزه به آوار تبدیل شده‌اند و در زیر آوار آنها اجساد بی‌شماری وجود دارد».

وی با بیان اینکه سازمان امدادرسانی آن روا تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، اظهار داشت: «یکی از کارمندان ما که توسط اسرائیل دستگیر شد، روایت‌های وحشتناکی از بدرفتاری و شکنجه دارد».

کد خبر 6081585

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است
  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است