Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:02:35 GMT

گرایش کشاورزان به نوغانداری رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۷۹۲

گرایش کشاورزان به نوغانداری رو به افزایش است

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: پیش بینی می شود امسال کشاورزان بیش از سال گذشته به نوغانداری بپردازند.  

محمدباقر قاسم پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان لنگرود از قطب های نوغانداری کشور است، گفت: نوغانداری شغلی جانبی برای برنجکاران است که درآمد خوبی را نصیب روستاییان می کند.

وی افزود: اگر چه نوغانداری در این شهرستان رونق گذشته را ندارد اما در سالهای اخیر افزایش قیمت ارز و اجرای خرید تضمینی برای پیله ابریشم از سوی دولت موجب شده است که کشاورزان بیشتری برای پرداختن به نوغانداری در این شهرستان ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور با بیان اینکه در شهرستان لنگرود ۶۰۰۰ نفر به پرورش پیله تر ابریشم مشغول هستند، ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال جاری پرورش پیله تر ابریشم در این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان لنگرود ۴۵۰۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران توزریع شده بود که نسبت به سال ۹۷، ۳۰ درصد افزایش یافته بود و امیدواریم امسال بالغ بر ۵۵۰۰ جعبه تخم نوغان در بین کشاورزان توزیع شود تا میزان تولید پیله تر ابریشم این شهرستان افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود ادامه داد: در حال حاضر نوغانداری به صورت سنتی است و در صورت مکانیزه شدن تولید این محصول شاهد ورود بیشتری از جوانان روستایی در این زمینه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش نوغانداری در بین کشاورزان علاوه بر اینکه موجب ارتقای رفاه معیشتی برنجکاران می شود، در افزایش تولید نخ ابریشم کشور نیز نقش موثری دارد.

قاسم پور گفت: امسال برای توسعه صنعت نوغانداری ۱۳ هزار اصله نهال توت بین نوغانداران توزیع شده است امیدواریم شاهد جهش تولید در صنعت نوغانداری لنگرود باشیم.      

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نوغانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال یوسفی اظهار کرد: تاکنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان ۱۳ هزار و ۸۹۱ تن بوده که مربوط به سال زراعی ۹۷ تا ۹۸ است، اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی، این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵ هزار تن نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کُلزا با چالش‌های بزرگی همچون "انگل گل جالیز" مواجه بود و علاوه بر آن با خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش‌های همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی و "جهش تولید" با "مشارکت مردم" در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد و امیدوار هستیم با توجه به اینکه کلزا یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آینده باز هم شاهد چنین رکوردشکنی‌هایی در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

کد خبر 745628

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • افزایش دمای روزانه هوا تا پایان هفته در لرستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند