Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@22:32:46 GMT

ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۸۴۰

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ از رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت از امروز (۱۸ فروردین) در بیشتر استان‌های کشور خبر داده است.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که امروز ۱۸ فروردین، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان رگبار باران و گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف دور از انتظار نیست.

فردا سه‌ شنبه(۱۹ فروردین) نیز این شرایط را در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود.
بر اساس هشدار سازمان هواشناسی روز چهارشنبه(۲۰ فروردین) در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی یزد، نیمه شمالی، کرمان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و نیمه شمالی خراسان جنوبی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این هشدار قرمز رنگ آمده است که روز پنجشنبه(۲۱ فروردین) در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، یزد، نیمه شمالی کرمان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران همراه با وزش باد شدید موقت و رعد و برق پیش بینی می شود.

روز جمعه (۲۲ فروردین) نیز این شرایط در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، جنوب ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، شمال بوشهر، یزد، کرمان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان وجود خواهد داشت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌ها در کشور تا هفته آینده ادامه دارد و از روز شنبه (۲۳ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، نیمه شمالی کرمان، یزد، جنوب مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران پیش بینی می شود.   روز یکشنبه (۲۴ فروردین) بارش‌هایی در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، همدان، قزوین، قم، تهران، اصفهان، نیمه شمالی فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کرمان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده است به دلیل وزش باد شدید و تگرگ از مزارع و باغات محافظت شود و از استحکام سازه‌ها اطمینان حاصل شود.   سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره‌های گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

این سازمان همچنین توصیه کرده است که از آبیاری مزارع گندم و جو با توجه به وقوع بارش و وزش باد شدید خودداری شود.

لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های مزارع و باغات برای خروج آب‌های سطحی ناشی از باران، هدایت آب‌های روان به انهار آبیاری جهت تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، استقرار کندو‌های زنبور عسل بالاتر از سطح زمین برای جلوگیری از آبگرفتگی آن‌ها و بکارگیری پوشش مناسب روی کندو‌های زنبورعسل مانند برزنت‌های روغن اندودشده جهت محافظت از کندو‌ها در مقابل بارش باران از توصیه‌های دیگر کشاورزی سازمان هواشناسی است.

در هشدار سازمان هواشناسی تاکید شده است که از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و حاشیه دره‌ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها خودداری شود و عشایر نیز از تردد در ارتفاعات خودداری کنند.

جلوگیری و کنترل ورود آب باران به استخر‌های پرورش ماهی و میگو و تسریع در برداشت محصولات قابل برداشت در خوزستان با توجه به احتمال رخداد تگرگ از توصیه‌های دیگر هواشناسی است.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار خود از کاهش محسوس دما – بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد – از روز سه‌شنبه(۱۹ فروردین) خبر داده و تاکید کرده است که احتمال سرمازدگی شکوفه‌ها در باغات وجود دارد.

بر اساس این هشدار روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین) کاهش دما در شمال غرب کشور، روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) در سواحل دریای خزر، استان‌های جنوبی البرز و شمال شرق و  پنج‌شنبه(۲۱ فروردین) در شرق کشور رخ می‌دهد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که تدابیر و تمهیدات لازم جهت مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره در مزارع و باغات مانند استفاده از بخاری‌های باغی و تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها جهت جلوگیری از یخ زدگی در مناطق مرتفع صورت گیرد.   خودداری از انجام عملیات هرس درختان، شخم و پاکنی باغات، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر و انجام تغذیه کمکی در کندو‌های زنبور از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

سازمان هواشناسی کشور همچنین با هشداری زرد رنگ از رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، درمناطق مستعد رخداد تگرگ و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف خبر داده است.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی کاهش دما استان های آذربایجان شرقی کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری شمال و شرق خوزستان سازمان هواشناسی نیمه شمالی فارس پیش بینی می شود جنوب آذربایجان آذربایجان غربی خراسان جنوبی خراسان شمالی وزش باد شدید رگبار باران خراسان رضوی رعد و برق کندو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت و افزایش دو تا چهار درجه‌ای دما هوا در استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه جوی و ناپایداری‌های محلی طی امروز در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط ناپایدارهای جوی به صورت بارش رگبار، گاهی وزش باد شدید موقتی ایجاد کند، شرایط ناپایداری‌ها جوی طی روزهای جمعه و شنبه نیز در نیمه شرقی، جنوب و مرکز استان کماکان وجود خواهد داشت. سایر مناطق استان گاهی افزایش ابر و در ساعات عصر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت در استان، تصریح کرد: این سامانه با احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در مناطق جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه گفت: شهروندان از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.‌

حاجی‌بابایی اظهار کرد: لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 747934

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان