Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی زینی‌وند با اشاره به نامه آموزش و پرورش به جهانگیری برای کمک به مدارس غیرانتفاعی نسبت به عدم پرداخت حقوق معلمان در ایام کرونایی هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  مدارس غیرانتفاعی همواره یکی از چالش برانگیزترین حوزه‌های نهاد آموزشی در کشور بوده‌اند که از گذشته تاکنون با معضلات بزرگی روبه‌رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این موارد مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان حق‌التدریس است. در بحران کرونا هم چالش‌های اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه به شدت احساس می‌شود که این امر گریبان معلمان حق‌التدریسی را گرفته است.

معلمان حق‌التدریسی این روزها در منزل ساعت بیشتری را نسبت به زمان‌های عادی تدریس، پای فضای مجازی سپری می‌کنند و بالطبع به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های لازم در بستر آموزش کشور مجبور هستند مبالغی را برای ارتباط مجازی با دانش آموزان هزینه کنند اما همچنان معلمان برخی مدارس غیرانتفاعی از سال گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و علاوه بر روزهای سخت کرونایی باید نگران روزهای سخت اقتصادی نیز باشند.

در راستای پیگیری این مطلب خبرگزاری برنا گفت و گویی با مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی داشته است که در ادامه می خوانید.

چه تمهیداتی برای کمک به مدارس غیر انتفاعی در روزهای بحرانی اندیشیده شده است؟

در ایام بحران کرونا و تعطیلی مدارس جریان آموزش در سراسر کشور در جریان است و تلاش‌های بی‌وقفه معلمین سبب شده تا وقفه‌ای در این امر ایجاد نشود. طی بررسی‌های انجام شده در روزهای اخیر و در ایام تعطیلی مدارس مشخص شد که برخی از معلمان ساعات بیشتری صرف آموزش دانش آموزان خود کرده اند و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد. این امر در مورد مدارس غیردولتی و معلمان مشغول در آنجا نیز صادق است و خوشبختانه در آن حوزه نیز وقفه‌ای به وجود نیامده است. در این راستا یک نرم افزار و برنامه کاربردی از سوی متخصصان ما طراحی  و گزارش‌ها از سراسر کشور بدین وسیله گرفته شده است. طبق گزارشات واصله حتی در ایام نوروز نیز این تعلیمات متوقف نشده بود و نظام آموزشی کشور با تمام توان به سوی اهداف خود گام برداشت و حتی برخی گزارشات حاکی از آن است که ساعات آموزشی نسبت به حالت طبیعی افزایش نیز پیدا کرده است.

چه اقداماتی در راستای پرداخت مطالبات معوقه معلمین صورت گرفته است؟

موسسین مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی از سوی ما موظف شده‌اند که حقوق معوقه معلمین را پرداخت کنند اما این مشکل به صورت کاملا برطرف نشده و ریشه در گرفتاری مالی مدارس غیرانتفاعی دارد که آن‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. عدم دریافت اقساط شهریه و عدم وصول مطالبات این مدارس علت مضاعفی شد تا در این ایام روزهای سخت‌تری را سپری کنند. از سوی دیگر آموزش الکترونیکی نیز هزینه‌های بیشتری را به نظام آموزشی کشور تحمیل کرده است. امید است که با توجه به درخواستی که از دولت داشته‌ایم شاهد کمک‌های دولت در این زمینه باشیم با این حال ما منتظر نماندیم و مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی را موظف کرده‌ایم که در این راستا اقداماتی انجام دهند.

عدم وجود بخشنامه و ابلاغ در این زمینه از سوی برخی مدارس عنوان شده است، نظر شما در این خصوص چیست ؟

در این زمینه نیاز به بخشنامه نیست و این امر قبلا به مدیران استانی اعلام شده که باید در راستای پرداخت حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی جدیت به خرج دهند. زمانی که معلم وظیفه خود را انجام می دهد، مدارس موظف هستند حقوق آنان را پرداخت کنند در صورتی که این امر محقق نشود با ابلاغ بخشنامه آن را عملی خواهیم کرد اما باید توجه کرد که مدیران کل استان‌ها در این راستا موظف شده‌اند و باید پیگیر این مساله در مراکز خود باشند.

باتوجه به اینکه برخی مدارس غیرانتفاعی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند، چه تمهیداتی برای کمک به این مدارس اندیشیده شده است ؟

موسسین مدارس تعهد داده‌اند و موظف هستند که حقوق معلمان را هر چه سریع‌تر پرداخت کنند. آن سری از موسساتی که توانایی پرداخت مطالبات را ندارند تسهیلاتی از سوی وزارت خانه به آن‌ها پرداخت خواهد شد و پیگیر آن هستیم تا بتوانیم مبالغ مورد نیاز را در این زمینه از دولت اخذ کنیم. در روزهای اخیر نیز این مطلب به شورای موسسین مدارس غیر انتفاعی اعلام شده تا تعیین تکلیف کنند. همچنین نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری که ریاست کمیته اقتصادی را نیز برعهده دارد نوشته شده با این وجود به نامه اکتفا نکردیم و با وزیر کار نیز جلسه داشتیم تا از آن طریق هم پیگیری کنیم بدین ترتیب لازم است مدارس غیرانتفاعی را جزو مشاغلی قرار دهیم که به شدت در این برهه زمانی آسیب دیده اند تا تسهیلاتی نیز از این طریق به مدارس داده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش جهانگیری زینی وند مدارس غیر انتفاعی کرونا کرونا در ایران رئیس سازمان مدارس غیردولتی مدارس غیرانتفاعی حقوق معلمان برای کمک مدارس غیر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در قالب شش هزار و ۷۳۷ خانوار در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

عزتی افزود : هفت مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۳۰ اتاق و پذیرش ۵۰۰ تا ۵۲۰ نفر در روز از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اردوگاه‌ها و هفت خانه معلم و اماکن اقامتی این اداره‌کل آمادگی پذیرش هشت هزار مسافر نوروزی را به صورت روزانه دارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888964

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳