Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه‌های همسو با دولت با اشاره به روند افزایشی شیب شیوع کرونا در کشور تصمیمات دولت در خصوص بازگشایی بانک‌ها و ادارات را متناقص با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌دانند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آرمان ملی در تیتر نخست خود با عنوان «یک بام و دو هوای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی» نوشت: شیب شیوع کرونا در کشور همچنان روند افزایشی را دنبال می‌کند و با توجه به تصمیمات دولت در رابطه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین و افزایش اعمال محدودیت‌ها در نوروز امسال، آمار ابتلای روزانه به طور میانگین در کشور رقمی حدود سه هزار را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط و بنا بر اعلام روحانی، قرار است ادارات و بانک‌ها با یک سوم نیرو‌های خود فعالیت‌شان را آغاز کنند. با این حال بسیاری از مسئولان بر این باورند که شیب نموداری آمار کرونا همچنان در کشور ادامه‌دار خواهد بود و هنوز به زمان پیک بیماری نرسیده‌ایم. دغدغه رئیس‌جمهور در نوروز ۹۹ کرونا و اتخاذ تصمیمات مهم برای کاهش ابتلا به این بیماری و رسیدگی به بیماران بود. در امتداد روز‌هایی که از آغاز گسترش ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، تقریباً یک گزاره، ترجیع تکرارشونده اغلب خبر‌ها و تحلیل‌ها بوده است؛ کاستن از تجمعات انسانی. کسانی که اعتقاد به قرنطینه برخی شهر‌ها داشتند، معتقدند این یکی از راه‌های مؤثر کاستن از تجمعات بوده و در برخی کشور‌ها پاسخ هم داده است. هر چه بود دولت اعتقادی به قرنطینه حداکثری نداشت و این کار صورت نگرفت، اما از همان موقع مدام بر ماندن در خانه و اتخاذ روش‌های پیشگیری به مردم توصیه می‌شد. در همین گیر و دار بود که دولت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مانند یک برگ برنده مطرح کرد؛ با این ادعا که این طرح می‌تواند موجب گسستن زنجیره انتقال شود. در حالی که دکتر حسن روحانی روز‌های پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشته و در جلسات زیادی شرکت کرده و اکنون زمان آن است که دولت نتیجه و ماحصل تدابیر اتخاذ شده را ببیند، سخن از پایان فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح می‌شود، پایانی که می‌تواند پایان‌بخش همه سیاست‌ها و تلاش‌ها برای کنترل کرونا باشد.
روزنامه تعادل هم با عنوان «تقابل کرونایی وزارت بهداشت و وزارت صمت» نوشت: قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، به نوعی دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار را داده است؛ اقدامی که وزیر بهداشت را برآشفته کرده است. او در نامه‌ای به روحانی نسبت به دستور وزارت صمت مبنی بر بازگشایی مشاغل و کسب و کار‌ها اعتراض خود را اعلام کرد.
روزنامه آفتاب یزد، هم نوشت: آقای روحانی عزیز! چرا این‌قدر اصرار به بازگشایی سریع بانک‌ها و ادارات دارید؟ با وجود اینکه خودتان اظهار نمودید که اگر اصول ایمنی و بهداشتی رعایت نشود این ویروس منحوس طی ماه‌های آینده میهمان ما خواهد بود، پس چرا با دستوری جدید، دستورات قبلی خودتان را نقض می‌کنید؟ چرا با بازگشایی بانک‌ها، طلبکار و بدهکار را به جان هم می‌اندازید. آقای روحانی! چرا با بازگشایی زودهنگام ادارات و بانک‌ها عده‌ای از مردم را تحت عنوان کارمند و عده‌ای دیگر را تحت عنوان ارباب رجوع از منزل بیرون می‌کشید و جان آنان را به خطر می‌اندازید؟ آن‌هم در حالی که بیش از یک ماه است که خودتان در قرنطینه به سر می‌برید و تمامی جلسات‌تان را از طریق ویدئوکنفرانس مدیریت می‌کنید و در جلسه هیئت دولت نیز فقط خودتان با نفر بغل دستی‌تان حدود ۵ متر فاصله دارید. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت روحانی حسن روحانی بیماری کرونا ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب،احمد وحیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

وی با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره و اضافه کرد: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور را ببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی گفت: مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کارهای بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

وزیر کشور استاندار جدید مازندران را طراح و برنامه ریز مناسب ذکر کرد و گفت: امیدواریم با حضور آقای یوسف نوری کارهای خوبی در استان مازندران با بهره گیری از ظرفیت‌های مهم استان صورت گیرد.

وحیدی به ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: بهره وری و جهش تولید نیز مساله مهمی به شمار می‌رود و مازندران در حوزه تولید، کشاورزی و گردشگری سرآمد است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته