Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:14:20 GMT

آغاز تغسیل با آب متوفیان مبتلا به بیماری کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۸۹۶

به گزارش ایلنا،  در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به آغاز تغسیل با آب متوفیان مبتلا به کرونا در شهر تهران با رعایت کلیه تمهیدات بهداشتی، از روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در سالن های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) تهران بمنظور اجرای حداکثری فتوای مقام معظم رهبری و انجام این واجب کفایی، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

بنا به جمع بندی و رفع ابهامات انجام شده از دستورالعملهای تدفین متوفیان مبتلا به کرونا در جلسه روز جمعه مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ که با حضور معاونین خدمات شهری و روسای آرامستانهای سراسر کشور و همچنین معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت محیط این وزارتخانه و معاون سازمان تبلیغات اسلامی در محل بازرسی کل کشور برگزار شد؛ اکنون مانع اساسی برای تغسیل متوفیان با رعایت موازین بهداشتی در سطح کشور وجود ندارد  فلذا با ایجاد وحدت رویه در تمامی استانهای کشور؛ سازمان بهشت زهرا(س) نیز در یک اقدام ارزشمند با همکاری طلاب عزیز و ایثارگر در کنار پرسنل گمنام این سازمان کار تغسیل با آب این متوفیان را با در نظر گرفتن کلیه موازین و پروتکل های بهداشتی آغاز نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهشت زهرا(س) در این بیانیه از همراهی و حمایت های همه دستگاهها و نهادهای کشور بویژه سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران - سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) - دادستانی تهران - پزشکی قانونی- وزارت کشور - سازمان شهرداریها و دهیاریها - سازمان بازرسی کل کشور - سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - سپاه سید الشهدا (س) - سازمان آب و فاضلاب استان تهران - اداره کل محیط زیست - سازمان آتش نشانی - سازمان پسماند - و ...که در فراهم آوردن شرایط ویژه بهداشتی در جهت حفظ سلامت آحاد جامعه و محیط زیست و اجرای فتوای مقام‌ معظم رهبری تلاش داشته اند، تشکر و قدردانی نموده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهشت زهرا س متوفیان کرونا سازمان بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است

ترانه علیدوستی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • کم‌خطر اما پردردسر!