Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:45:40 GMT

کمبود ماسک در کرمانشاه بزودی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۹۳۳

کمبود ماسک در کرمانشاه بزودی رفع می‌شود

دکتر قباد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همان آغاز تشخیص اولین مورد ویروس کرونا در کشور، برنامه ریزی و تلاش خود را برای تامین اقلام و وسایل پیشگیری و حفاظتی برای کادر درمان آغاز کرد.

او گفت: اولویت بعدی معاونت غذا و داروی کرمانشاه تامین وسایل بهداشتی و پیشگیری برای ادارات و نهادهای غیرقابل تعطیل استان بود که به واسطه تردد و ازدحام مراجعان مکان‌های مستعدی برای انتشار ویروس کرونا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمدی، تلاش دیگر معاونت غذا و دارو تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیری برای عموم مردم بود تا در صورت تردد در اماکن عمومی در مقابل ویروس ایمن باشند.

او با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا ما هیچ کارخانه‌ای برای تولید اقلام حفاظتی در کرمانشاه نداشتیم، گفت: با این حال شرکت‌های دانش بنیان به سرعت به کمک استان آمدند به طوری که در همان روز سوم اسفند یک شرکت دانش بنیان متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان اولین تولیدات ماسک N۹۵ را به مراکز درمانی استان تحویل داد و این در حالی است که برخی کشورهای پیشرفته هنوز هم در تامین کافی این نوع ماسک با مشکل مواجه هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی دومین کارخانه ماسک N۹۵ توسط یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این کارخانه تولیدات کافی و با کیفیتی را در اختیار بخش بهداشت و درمان استان قرار می‌دهد.

مشکل کمبود ماسک ساده بزودی حل می شود

محمدی در عین حال کمبود ماسک تنفسی ساده را مشکلی جهانی دانست و گفت: با حمایت مسوولان اقتصادی استان کرمانشاه، ما موفق شدیم اولین کارخانه تولید ماسک ساده را در آستانه سال جدید راه اندازی کنیم که اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می کند.

به گفته او، برای حمایت از تولید این کارخانه معاونت غذا و دارو ۵۰ درصد از قیمت ماسک ها را پیش از تولید در اختیار این کارخانه گذاشت.

محمدی اظهار داشت: بیشتر این ماسک ها در داروخانه شبانه روزی استان توزیع می شود و اکنون مردم می توانند با مراجعه به این داروخانه ها نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دومین کارخانه تولید ماسک تنفسی ساده هم به تازگی شروع به تولید کرده که امیدوارم ظرف یک هفته تولید خود را به ۵۰ هزار ماسک در روز برساند و در این صورت طی یک هفته نیاز استان تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

آنچنان که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفته، در ۱۰ روز منتهی به ۱۷ فروردین بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و بین داروخانه‌ها توزیع شده است.

محسن دارابی به ایرنا گفت: با همت مدیران ارشد استان و پی گیری های این سازمان ظرفیت تولید ماسک از هزار و ۵۰۰ عدد به ۵۰ هزار عدد در روز رسیده است.

تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان دارو سازمان صنعت معدن و تجارت ماسک ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معاونت غذا غذا و داروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،مظفری دادستان فیروزکوه در این  خصوص گفت : این واحد تولیدی متعهد شد تا ظرف مدت ۶ ماه تصفیه خانه در حال ساخت خود را به بهره برداری برساند و تا قبل از آن هم نسبت به رفع بوی نامطبوع تا کمتر از یکماه آینده اقدام کند. 

رئیس دادگستری فیروزکوه نیز در ادامه بیان داشت: ما تلاش داریم تا کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد اما این موضوع نباید موجب تضییع حقوق عامه شود. 

درزی افزود : باید فرآیند تولید کارخانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر حفظ راندمان تولید ، از انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم هم جلوگیری شود.  

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد