Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در ادامه جلسات بررسی آسیب ها و اثرات کرونا بر حوزه های اقتصادی استان، در جمع مدیران و فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: این بیماری بر بخش های مختلف تاثیرات متفاوت داشته لذا برای هر موضوع باید نسخه مشخص داشته باشیم.

وی افزود: صنایع تبدیلی، مرغداری ها، دامداری ها، تولیدکنندگان ماهی بویژه ماهیان زینتی، گلهای زینتی و ساقه بریده، قارچ، محصولات سبزی و سیفی از جمله متضررین حوزه کشاوری کردستان بعد از شیوع کرونا هستند که شناسایی آنان به منظور بهره مندی از حمایت های دولتی امری ضروری و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مورد مشکلات مرغداری ها بر لزوم جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر در این بخش تاکید کرد و ادامه داد: با افزایش خرید پشتیبانی امور دام، هم مازاد بازار جمع آوری می شود و هم می توانیم ذخیره سازی کنیم.

جعفری در ادامه تحریک مصرف و صادرات را دو اقدام اساسی دیگر برای کاهش زیان فعالان حوزه کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: تبلیغات منفی و غیر علمی موجب کاهش برخی اقلام ضروری مانند مرغ، ماهی و شیر شده که باید تلاش کنیم جلوی این تبلیغات منفی را بگیریم.

وی خواستار نظارت کافی بر واحدهای تولید کننده دان شد و بیان کرد: مرغداران باید مطمئن باشند که جهاد کشاورزی بر قیمت دان کنترل و نظارت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم شناسایی واحدهای فعال آسیب دیده از شیوع کرونا در تمامی بخش های حوزه کشاورزی به منظور بهره مندی از شرایط استمهال یا پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد و مساعدت بیمه و مالیات، تاکید کرد.

جعفری همچنین گفت: باید صادرات را توسعه دهیم چرا که با توجه به شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم و مجالس، مصرف داخلی کاهش یافته است.

وی در این جلسه پیشنهاد کرد با حضور کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و حوزه کشاورزی در صدا و سیمای استان در خصوص لزوم مصرف محصولات دامی و کشاورزی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جهاد کشاورزی حوزه بهداشت و درمان شیر کشاورزی کنترل و نظارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی هفت روز نخست سال جاری ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رضا بهراملو در دومین جلسه قرارگاه امنیت غذائی در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه طی هفت روز نخست سال جاری، ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده از تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی استان بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مهم نشان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان دارد، افزود: طی ماه‌های اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده است.

بهراملو ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه، یادآور شد: سهم استان همدان از جوجه‌ریزی کشور معادل ۲.۱ درصد است و بر اساس این سهمیه بندی باید ماهانه ۳۰۲۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی مدون ابلاغی تا این تاریخ ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که معادل صد در صد برنامه ابلاغی است.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق منطبق با نقشه راه تولیدات کشاورزی استان در ماه‌های آینده طبق جدول زمانبندی جوجه‌ریزی ها انجام خواهد شد و مشکلی در تامین گوشت مرغ استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس