Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطارهای سریع‌السیر فرانسه در روزهایی که به‌خاطر قوانین قرنطینه مسافر سوار نمی‌کنند بیماران مبتلا به کرونا را به شهری که تخت خالی بیمارستانی دارد منتقل می‌کنند. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قطارهای سریع‌السیر فرانسه در روزهایی که به‌خاطر قوانین قرنطینه مسافر سوار نمی‌کنند به کمک بیماران مبتلا به کرونا آمده‌اند و آن‌ها را به شهری که تخت خالی بیمارستانی دارد منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا بیماران با شرایط بحرانی سوار این قطارها می‌شوند تا شانس زنده ماندن آن‌ها بالا رود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور بارها و بارها به فرانسوی‌ها یک نکته را یادآور شده است: «ما در حال جنگ هستیم.»

در این «جنگ» نیروهای مسلح فرانسه نقش اساسی را بر عهده گرفته‌اند. آن‌ها برای کمک به کادر درمانی بیماران مبتلا به کووید 19 را در شهرهایی که شمار مبتلایان آن بالاست و تخت بیمارستانی کم است به شهرهایی با تخت‌های خالی منتقل می‌کنند.

نخستین قطار سریع السیر با ماموریت پزشکی در تاریخ 26 مارس (7 فروردین) حرکت کرد. این قطار به یک بیمارستان کوچک مجهز تبدیل شد تا بتواند خدمات درمانی را در طول مسیر به بیماران ارائه کند. مبدا نخستین قطار، ناحیه آلزاس در شرق فرانسه بود که شیوع ویروس کرونا در آن بالا است.

به گزارش یورونیوز، این اقدام یعنی انتقال بیماران با قطار برای نخستین بار در فرانسه و کل اروپا رخ داد و موفقیت آمیز بود. 20 بیمار مبتلا به کرونا از شهر استراسبورگ [در منطقه آلزاس] به منطقه لوار منتقل شدند.

این قطارهای سریع‌السیر دو طبقه، در شرایط عادی گنجایش حمل صدها مسافر را دارند اما در نخستین آزمایش برای انتقال بیماران، کمتر از 100 نفر از جمله 50 نفر از کادر درمانی و 20 بیمار در قطار حضور داشتند.

پس از موفقیت آمیز بودن این اقدام، در چند نوبت دیگر در سراسر فرانسه این کار تکرار شد.

دکتر انیس ریکارد ایبون، رئیس انجمن فوریت‌‌های پزشکی فرانسه بر اهمیت این جابجایی‌ با قطار برای نجات جان انسان‌ها تاکید کرد: «ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم این کار را به لطف تجهیزات پزشکی بخش اورژانس انجام دهیم. این بیماران بسیار آسیب پذیرند و این تجهیزات نیز بسیار سنگین هستند.»

ژروم سالومون، مدیر کل سلامت وزارت بهداشت فرانسه نیز چند روز پیش تایید کرده بود که 566 بیمار از مناطقی که از نظر درمانی روی آن‌ها فشار بیشتری است به بیمارستان‌هایی که تخت‌های خالی مراقبت ویژه دارند منتقل شده‌اند.

تعداد قربانیان کرونا در فرانسه از 7500 نفر گذشتهشدار مقامات بهداشتی به مردم فرانسه: سیستم درمانی ما اشباع شده است

 

دکتر ریکارد ایبون گفت: «این اقدام به بیماران جدید این امکان را می‌دهد که تحت درمان قرار گیرند وگرنه ما مجبور می‌شدیم که درمان برخی از بیماران را به خاطر کمبود تجهیزات متوقف کنیم که این موضوع نه اخلاقی بود و نه براساس معیارهای پزشکی پذیرفته می‌شد.»

گرچه وسایل نقلیه دیگر مانند هلی‌کوپترها کار جابجایی بیماران را همچنان انجام می‌دهند اما طبق گفته مسئولان درمانی فرانسه، انتقال بیماران بدحال با قطار دو مزیت دارد: یکی اینکه گنجایش قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقلی بیشتر است و از سوی دیگر تکان‌های آن نیز کمتر است.

راه آهن فرانسه، برای اجرای این پروژه قطارها و کارکنان خود را به‌صورت رایگان در اختیار اداره کل بهداشت قرار داده است.

انتهای پیام/

R36446/P36446/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا قطارهای سریع السیر منتقل می کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره با اهدا عضو

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،اعضای بدن یک پدر ۵۴ ساله رفسنجانی به بیماران نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

زهرا عظیمی کارشناس هماهنگ‌کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اظهار کرد: این جان‌بخش در ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری در اثر سانحه تصادف و آسیب جدی به اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب منتقل شد که علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان در ۲۸ فروردین‌ماه مرگ مغزی وی توسط متخصصین تایید شد.

وی افزود: با رضایت خانواده ایثارگر، بامداد امروز سه عضو حیاتی شامل کبد و دو کلیه به شیراز منتقل و به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

عظیمی گفت: اهداکنندگان عضو، بخشندگانی هستند که فریاد سکوت بیماران نیازمند را شنیده و دست ها و دل های پر از مهرشان با آن‌ها همنوا شده و مرهمی به زخم آنان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • جان دوباره پدر به ۳ بیمار
  • حیات دوباره با اهدا عضو