Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مریم ساحلی: پشت سر نهادن روزگار سخت شیوع کرونا با همدلی و همراهی ممکن می‌شود. از نخستین روزهای اسفند که گیلان با هجوم ویروس تاجدار مواجه شده، همیاری و مهربانی نیکوکاران این خطه سر سبز نقشی شکوهمند بر تاریخ گیلان زمین به یادگار گذاشته است.

پویش خیریه «صدای سخن عشق» یکی از فعالیت‌های انجام گرفته در این دوران است که با همراهی هنرمندان عرصه موسیقی برای کاهش رنج عده‌ای از افرادی که چرخ معیشتشان بر اثر شیوع کرونا از حرکت ایستاده، شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهرام کریمی» خواننده و آهنگساز گیلانی یکی از هنرمندانی است که با این پویش همراه شد. خبرگزاری مهر در گیلان گفتگویی با این هنرمند ترتیب داد تا از همراهی هنرمندان عرصه موسیقی با این پویش بیشتر بدانیم.

آوایی چون «صدای سخن عشق»

کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پویش چنین گفت: همه گیری بیماری کرونا باعث شد تا بسیاری از اهالی گیلان، قرنطینه را جدی بگیرند. هر چند این قرنطینه، واجب و ضروری آثار حتمی و مثبتی در پی دارد، اما تبعات و آثار منفی تعطیلی مراکز کسب و کار و کاهش چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی بر کمیت و کیفیت معاش خانواده‌ها غیرقابل انکار است.

وی افزود: بسیاری از کسب و کارها به خاطر قرنطینه ناشی از کرونا تعطیل و اقشاری از جامعه همچون زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و کارگران روزمزد، دچار بحران‌های اقتصادی چالش برانگیزی شده اند. این پویش قصد داشت که با جمع آوری کمک‌های مردمی، به بخشی از این اقشار کمک رسانی کند. پویش خیریه «صدای سخن عشق» و کنسرت‌های مجازی مربوط به آن، از سوم فروردین ماه آغاز شد و در شانزدهم فروردین ماه، به کار خود پایان داد.

کریمی با بیان اینکه  چند موسسه خیریه و مجموعه با این پویش مشارکت کرده اند، اظهار کرد: چند گروه موسیقی و خوانندگان گیلانی نیز برای اطلاع رسانی درباره کرونا و این پویش خیریه، و همچنین اعلام همبستگی با پرسنل زحمتکش و از جان گذشته مراکز درمانی، با اهدای آثارشان به این پویش پیوستند و برخی از رسانه‌های استانی نیز به صورت اختصاصی این پویش را پوشش دادند.

وی با اشاره به اجرای کنسرت توسط «عزیز قاسم زاده»، «گروه گس»، «محسن رسولی»، «محمد راد»، «امید حاجیلی»، «ارکستر باران» به خوانندگی «آرین رسولی»، «بیژن رحمتی لرد» و «آران» در قالب این پویش، گفت: برخی از این هنرمندان بخشی از عوائد کنسرت‌های خود را به این پویش اختصاص دادند تا مخاطبان با دیدن این اجراها در صورت تمایل کمک‌های نقدی خود را به حساب مؤسسه خیریه واریز کنند.

کریمی با بیان اینکه برخی از خوانندگان و گروه‌های موسیقی همانند گروه موسیقی فراغ، محسن رسولی، محمد راد، امید حاجیلی، آران و ارکستر باران، بخش‌هایی از عواید کنسرت‌های پیشین خود را به این پویش تقدیم کردند، ادامه داد: برخی دیگر (گروه گس، بهرام کریمی و گروه سنت) یک کنسرت استودیویی جدید، ضبط و اهدا کردند. در بازه زمانی سوم تا شانزدهم فروردین ماه، هر شب کنسرت مجازی یکی از این خوانندگان در فضای مجازی منتشر شد.

ترانه‌ای به نام «کرونای»

کریمی درباره ترانه‌هایی که برای همراهی با این پویش اجرا کرده است نیز گفت: شب سوم این پویش به اجرای من اختصاص داشت. ترانه‌های «سارای»، «کوکوره کو» و «نوروزبل» مربوط به نخستین آلبوم ترانه‌هایم «گیلون وارش» (باران گیلان) هستند. تهیه کننده این آلبوم که در بهار سال ۹۵ منتشر شد، حوزه هنری استان گیلان است.

وی با بیان اینکه ترانه‌های «سارای و نوروزبل» را به گویش ساحل شرقی سپیدرود و ترانه «کوکوره کو» به گویش رشتی است، گفت: دو ترانه اول از سروده‌های من و سومی از زنده یاد «ابوالقاسم منتظری» شاعر نام آوازه گیلانی است. ملودی این ترانه‌ها نیز ساخته خودم است. اما «کرونای» چهارمین ترانه‌ای بود که اجرا کردم. شبی که برای ضبط به استودیو رفتیم، قرار نبود این ترانه اجرا شود، چرا که تا آن ساعت این ترانه شکل نگرفته بود! پیش تر، تنها دو بیت از این ترانه را سروده بودم. در مدت زمانی که دوست تصویربردارمان در حال آماده کردن صحنه و تجهیزات فیلمبرداری بود، باقی ترانه را سرودم. این ترانه را بدون تمرین و با بداهه خوانی و بداهه نوازی اجرا کردیم و از اجرایش راضی هستم.

اجرا زیر سایه ویروس تاجدار‬ و‬ استقبال‬ خوب‬ مردم‬

این هنرمند گیلانی درباره سختی‌های اجرا با وجود شیوع بیماری اظهار کرد: مطمئناً اجرا در چنین شرایطی سخت است و محدودیت‌هایی دارد. تعداد نوازندگان را به حداقل رساندیم، سعی کردیم که فرآیند اجرا و ضبط صدا و تصویر طولانی نشود و تا جای ممکن، فاصله‌ها و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنیم. از آنجا که زمان ضبط اجرای من با فراگیری کرونا همزمان شد، با در نظر گرفتن شرایط و برای رعایت احتیاط بیشتر، تصمیم گرفتم که یک اجرای دونفره داشته باشم. دوست خوب و هنرمندم، جناب آقای «احمدرضا سعیدی» که در چند کنسرت من به عنوان تنظیم کننده و نوازنده پیانو حضور داشتند، در این اجرا نیز همراهی‌ام کرد. 

کریمی در ادامه بیان کرد: از یک سو، با توجه به تعدد نسبی خوانندگان و گروه‌های موسیقی که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند و از سوی دیگر، پوشش رسانه‌ای مناسب و همچنین بارگذاری کلیپ اجراها در سایت‌ها و رسانه‌های مجازی مختلف و بازنشر گسترده آنها توسط مخاطبان، استقبال عمومی خوبی از اجراها به عمل آمد. کمک‌های مالی جمع آوری شده نیز توسط مؤسسه خیریه ایزد دوستان شمال، به گروه‌های واجد شرایط و تحت حمایت این مؤسسه اهدا شد.

کد خبر 4892973

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان ویروس کرونا موسیقی ایرانی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت استانداری قزوین بارش باران ماسک طبی ضدعفونی صدای سخن عشق ترانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، گروه ها و هنرمندان عرصه های مختلف موسیقی درحالی برای برگزاری دور تازه کنسرت های خود آماده می شوند، که با شروع سال جدید موضوع افزایش قیمت بلیت کنسرت ها به ویژه درعرصه موسیقی پاپ که به مرز ۹۰۰ هزار تومان هم رسیده، تبدیل به اولین چالش موسیقی ایران در سال ۱۴۰۳ شده است و امید می‌رود تا متولیان و برگزارکنندگان این اجراهای زنده هرچه زودتر دلایل موجهی برای این افزایش قیمت ارایه کنند.

مسیری که به طور طبیعی و در چارچوب موضوع افزایش هزینه ها و شرایط اقتصادی می تواند دربرگیرنده توجیهاتی باشد، اما آنچه در این میان مورد توجه قرار گرفته است، موضوع افزایش قیمت بلیت کنسرت در ازای ارایه کیفیت و خدمات بهتری است که می تواند از جایگاه نشستن تماشاگران گرفته تا شرایط کیفی و فنی خواننده، نوازنده، صدابرداری و اساسا محتوا را شامل شود؛ فرآیندی که طی سال های اخیر هم در فضای رسمی رسانه‌ای و هم در فضای مجازی بارها و بارها از سوی منتقدان و خبرنگاران به آن اشاره هایی شد اما همچنان یکی از آسیب های مهم حوزه برگزاری کنسرت ها محسوب می شود و اکنون هم شاهد افزایش قیمت بلیت برای این رویدادها هستیم.

به هر ترتیب با تمام این چالش ها و اما و اگرها، گروه ها و هنرمندان عرصه های مختلف در تلاش هستند تا با برگزاری کنسرت ها و اجراهای زنده خود در فرآیند عرضه محصولات موسیقایی حضور فعالی داشته باشند. حضوری که در هر شرایطی به دلیل قابلیت های متعدد آثار تولید شده در عرصه موسیقی با استقبال مخاطبان مواجه می شود و می تواند نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و همچنین ارتقای آگاهی مخاطب برای شنیدن موسیقی های خوب ایفا کند. مسیری که قطعا برای رسیدن به نقطه مطلوب توازن بین موسیقی سرگرم کننده و موسیقی به اصطلاح جدی فاصله زیادی وجود دارد و امید می رود تا در سال پیش رو قالب درست تر و امیدوارکننده تری پیش روی مخاطب و کارشناسان این حوزه قرار گیرد.

آنچه می خوانید، معرفی اجمالی کنسرت های موسیقی در روزهای پیش رو است که اسامی آنها از سامانه های رسمی فروش بلیت کنسرت ها در داخل کشور احصا شده است.

* دوشنبه ۲۷ فروردین

- کنسرت میثم ابراهیمی - تالار اکو کرج

- کنسرت رضا صادقی - سالن سیتی سنتر اصفهان

- کنسرت گروه ماکان - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت اشوان - تالار رودکی اصفهان

- کنسرت گرشا رضایی - سالن نمایشگاه بین المللی قزوین

- کنسرت علیرضا طلیسچی - سالن فرهنگسرای شهر میاندوآب

* سه شنبه ۲۸ فروردین

- کنسرت مصطفی راغب - تالار فاخر لنگرود

- کنسرت مسعود صادقلو - تالار رودکی اصفهان

* چهارشنبه ۲۹ فروردین

- کنسرت حسین نورشرق و گروه «راستان» - تالار وحدت تهران

- کنسرت مسعود صادقلو - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت معین زندی - سالن همایش های دنیای آرزو ساری

- کنسرت بابک جهانبخش - سالن تربیت معلم یزد

- کنسرت علیرضا طلیسچی - تالار اسپیناس تهران

* پنجشنبه ۳۰ فروردین

- کنسرت آرمان گرشاسبی - تالار لیان بوشهر

- کنسرت آرمین زارعی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت مهدی احمدوند - سالن نهم دی هشتگرد

- کنسرت علیرضا طلیسچی - سالن عقیق بابلسر

- کنسرت معین زندی - سالن همایش های دنیای آرزو ساری

- کنسرت دو نوازی تار و تمبک فرزاد محمدنژاد و علی اکبرزاده - سالن بصیرت بهشهر

- کنسرت مجید رضوی - سالن ذوب آهن شاهرود

- کنسرت بابک جهانبخش - سالن تربیت معلم یزد

* جمعه ۳۱ فروردین

- کنسرت داود آزاد - تالار فخرالدین اسعدگرگانی

- کنسرت حامیم - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت حجت اشرف زاده - سالن فدک اردبیل

- کنسرت علیرضا طلیسچی - سالن سیتی سنتر اصفهان

- کنسرت گرشا رضایی - تالار پروین اعتصامی اراک

- کنسرت مهدی احمدوند - سالن عقیق بابلسر

- کنسرت مصطفی راغب - سالن سینما فرهنگ مراغه

* شنبه ۱ اردیبهشت

- کنسرت گرشا رضایی - سالن کارگر ازنا

- کنسرت رضا صادقی - مرکز همایش های برج میلاد تهران

- کنسرت دو نوازی تار و تمبک فرزاد محمد نژاد و علی اکبرزاده - سالن سلمان هراتی ساری

* یکشنبه ۲ اردیبهشت

- کنسرت علیرضا طلیسچی - مرکز همایش های برج میلاد تهران

- کنسرت گرشا رضایی - سالن شهید سلیمانی کوهدشت

* دوشنبه ۳ اردیبهشت

- کنسرت مجید رضوی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت علی یاسینی - تالار شهید آوینی بندرعباس

- کنسرت علیرضا طلیسچی - سالن نهم دی شهرستان ابهر

* سه شنبه ۴ اردیبهشت

- کنسرت بهنام بانی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

* چهارشنبه ۵ اردیبهشت

- کنسرت روزبه بمانی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت حامیم - تالار اسپیناس تهران

- کنسرت گرشا رضایی - سالن اکومال کرج

- کنسرت علی یاسینی - مرکز همایش های برج میلاد تهران

* پنجشنبه ۶ اردیبهشت

- کنسرت بابک جهانبخش - مرکز همایش های برج میلاد تهران

- کنسرت گروه موسیقی «هوران» - تالار وحدت تهران

- کنسرت مهدی احمدوند - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

* جمعه ۷ اردیبهشت

- کنسرت گروه «نوشه (ویژه بانوان)» - تالار وحدت

- کنسرت گروه مسیح و آرش - مرکز همایش های برج میلاد تهران

* یکشنبه ۹ اردیبهشت

- کنسرت مصطفی راغب - مرکز همایش های برج میلاد تهران

* دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

- کنسرت حشمت رجب زاده - تالار وحدت تهران

- کنسرت معین زندی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

* سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

- کنسرت امید حاجیلی - سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

- کنسرت مهدی احمدوند - تالار وحدت ارومیه

* چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

- کنسرت ناصر زینلی

* پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

- کنسرت گروه وحید اسداللهی - تالار وحدت تهران

* چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

- کنسرت امیرعباس گلاب - تالار پتروشیمی تبریز

کد خبر 6078511 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»
  • سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُری + ویدئو
  • سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُرها + ویدئو | «قهرمان لُرستان امشب در کنسرت تال است»
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد
  • سنگِ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت همشهری‌هایش
  • (ویدئو) هم‌خوانی احساسی علیرضا بیرانوند در یک کنسرت لُری
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها