Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتقال خون استان فارس با درخواست از مردم برای اهدای خون، گفت: کرونا با اهدای خون منتقل نمی‌شود. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

مسعود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: از آن جا که استان فارس و کلانشهر شیراز به عنوان قطب پزشکی در جنوب کشور، مرجع حضور بیماران است، منابع و ذخایر بانک خون استان به طور مستمر با تهدید و کمبود مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی گفت: اکنون نیز با توجه به شیوع کرونا ویروس و خارج نشدن مردم از منازلشان چند مدتی است که ما با مشکل تامین خون در مراکز درمانی مواجه شده‌ایم. 

مدیرکل انتقال خون استان فارس با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا ندارد، افزود: از همه مردم به ویژه اهداکنندگان مستمر خون می‌خواهیم که در این روزهای کرونایی، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند. 

داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هرمزگان همزمان با روز جوان پرچم‌دار اهدای خون شدند+ تصاویرطرح «اهدای خون بانوان بسیجی» در گیلان اجرا می‌شودکاهش 29درصدی اهدای خون در خراسان‌جنوبی؛ مراکز انتقال خون در انتظار حضور مردم

ترابی ادامه داد: بهترین راه مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از انتقال آن، در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و همچنین عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا است.

مدیر انتقال خون استان فارس تصریح کرد: تمامی تدابیر بهداشتی لازم برای اهدای خون در مراکز پیش بینی و به مورد اجرا گذاشته شده و جای نگرانی برای ابتلا به این ویروس وجود ندارد و مردم با اطمینان خاطر با اهدای خون به کمک نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن بشتابند.

وی گفت: 3 پایگاه ثابت در سطح شهر شیراز از جمله پایگاه‌های انتقال خون در میدان نمازی، خیابان قصردشت (آسیاب قوامی) و پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز همه روزه پذیرای اهداکنندگان است.

انتهای پیام/421/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس انتقال خون اهدای خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، این موضوع برای همه ثابت‌شده است که نداشتن خواب کافی برای سلامتی مضر است. حالا دانشمندان با انجام تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که میان خواب کمتر از شش ساعت در شب و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ رابطه‌ای وجود دارد.

دیجیاتو در گزارشی نوشت: دانشمندان در این تحقیق داده‌های Biobank بریتانیا را تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند که یک منبع جهانی برای تحقیقات بهداشتی و پزشکی محسوب می‌شود. آن‌ها اطلاعات ۲۴۷۸۶۷ بزرگسال را بررسی کرده‌اند که داده‌های سلامت آن‌ها برای بیش از یک دهه دنبال شده است. آن‌ها در این تحقیق قصد داشتند تا ارتباط بین مدت زمان خواب و دیابت نوع ۲ و اینکه آیا داشتن یک رژیم غذایی سالم اثرات کمبود خواب بر خطر دیابت را کاهش می دهد یا خیر را درک کنند.

ارتباط بین خواب و دیابت نوع ۲

در این پژوهش از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که در ۲۴ ساعت چقدر می‌خوابند. همچنین، هفت تا هشت ساعت خوابیدن به‌عنوان میزان خواب نرمال در نظر گرفته شد. میزان کم‌خوابی نیز به سه دسته تقسیم شد: خفیف (شش ساعت)، متوسط (پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت). همچنین در این تحقیق به داده‌های مربوط به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان نیز توجه شده است.

در حدود ۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در طول دوره پیگیری، مبتلا به دیابت‌ نوع‌ ۲ تشخیص داده شدند. به گفته آن‌ها هرچند عادات غذایی سالم به‌طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، اما زمانی که افراد غذای سال می‌خوردند و باز هم کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند، خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ در آن‌ها در مقایسه با افرادی که میزان خواب آن‌ها نرمال بوده، افزایش داشته است.

به گفته دانشمندان، پنج ساعت خواب شبانه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۶ درصد افزایش دهد، درحالی که این خطر برای افرادی که سه تا چهار ساعت می‌خوابند، می‌تواند ۴۱ درصد بیشتر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند.

بااین‌حال دقیقاً مشخص نیست چرا افرادی که کمتر می‌خوابند ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشانگرهای التهابی و اسیدهای چرب آزاد در افراد دارای کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند که این امر حساسیت به انسولین را مختل می‌کند و منجر به مقاومت نسبت به انسولین می‌شود. این بدان معناست که بدن برای استفاده صحیح از انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون تلاش می‌کند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898672

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است