Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معصومه‌ ابتکار» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایلنا، در تشریح وضعیت زنان سرپرست خانواده و وضعیت مشاغل آن‌ها در شرایط اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: معاونت زنان از بدو بحران کرونا در کشور، مکاتباتی را برای وضعیت مشاغلی که محتمل بود تعطیل شوند، انجام داد. این مکاتبات با معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت و در راستای اقشار آسیب‌پذیر زنان بویژه زنان سرپرست خانوار بود، به خصوص آن دسته که از کمک‌‌هائی معیشتی استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: معاون اول رئیس‌جمهور دستور خوبی روی این نامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داد. ما از آقای شریعتمداری پیگیری کردیم و ایشان توضیحات لازم را برای روند کار، بسته‌های معیشتی برای این اقشار و اقداماتی که از توجه آنها به زنان سرپرست خانوار نشات می‌گیرد، ارائه داد.  

ابتکار در پاسخ به این پرسش که این بسته‌‌ها شامل چه موادی می‌شوند، بیان کرد: ریزاطلاعات این بسته‌ها را باید از وزارت کار پیگیری کرد. معاونت زنان بر مبنای تکلیف خود در قبال اقشار آسیب‌پذیر زنان، اقدام لازم را انجام داده و مستمر هم پیگیری و گزارشات را دریافت می‌کنیم. همچنین معاونت به استان‌ها ابلاغ کرده است که در این شرایط به این اقشار توجهی مضاعف شود. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور‌، بیان کرد: از اقدامات دیگر بسیج زنان سرپرست خانوار تحت پوشش طرح توانمندسازی اقتصادی و مشاغل خانگی  بود که امکانات خیاطی داشتند. از آن‌ها برای تولید ملزومات بهداشتی و ماسک‌ دعوت شد. افرادی که می‌توانستند فعالیت خود را در این حوزه‌‌ها متمرکز کنند، استقبال کردند و توانستند پویائی تجارت خود را در این وضعیت حفظ کنند و به جای تولیدات قبلی به روی نیازهای شرایط کنونی تغییر مسیر دهند. اغلب کسانی که این امکانات را داشتند، پای کار آمدند که از جمله به تولید ۲ میلیون قطعه ماسک و گان در یک مرحله منجر شد. یعنی از ظرفیت زنان سرپرست خانوار استفاده کرده و آن‌ها نیز در خط مدافعان سلامت قرار گرفتند. 

وی در ادامه گفت: در تمام استان‌‌ها این قبیل اقدامات صورت گرفت و خوشبختانه بازار خوبی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد. منتهی، تغییر کاربری کارگاه‌های آن‌ها در زمان کوتاه و بحث استاندارد لوازمی که تولید می‌کرده‌اند، مشکلی بود که باید با جدیت به آن می‌پرداختیم. 

ابتکار اشاره کرد: در این راستا در مدلی که اجرا می‌شود، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده کارفرما است، جهاددانشگاهی و دو نهاد غیردولتی مجری هستند. وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ناظر اجرای برنامه هستند.  

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که زنان سرپرست‌خانواری که هم‌اکنون تحت پوشش طرح توانمندسازی معاونت نیستند، چگونه رصد می‌شوند؟ گفت: این از مشکلاتی است که مجدانه سعی می‌کنیم تا برایش چاره‌اندیشی کنیم. در حال حاضر کارگروهی تشکیل شده و یک برنامه ملی اقدام و عمل تصویب کرده است. طبق این مصوبه، برای هر دستگاهی، تکلیفی برای زنانی که سرپرستی خانوارها را برعهده دارند، تعیین شده و البته رصد موضوع در سطح ملی به وزارت کار محول شد. آن‌ وزارتخانه می‌تواند از درگاه جامعه ایرانیان افراد را شناسائی کند. 

وی افزود: همچنین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت کار، تفاهم نامه‌ای دارند که درگاهی برای تجمیع اطلاعات زنان سرپرست خانوار در کشور ایجاد شود. این درگاه امکانی را فراهم می‌کند تا زنان در سطح استانی، شهری و روستائی رصد شوند و مشمول حمایت قرار گیرند. این کار بسیار مهمی است، زیرا خیلی از مواقع تجربه کردیم که اطلاعات دقیقی از وضعیت زنان سرپرست خانواده وجود ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد ابتکار زنان سرپرست خانوار کرونا ویروس کووید19 امور زنان و خانواده زنان سرپرست خانوار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟

دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

زهرا شجاعی که بود؟

روزنامه شرق نوشت: در سیاست ایران کمتر زنانی بودند که بتوانند در فضای سلب فعالیت سیاسی ایران دوام بیاورند. پیش از انقلاب در ایران زنانی بودند که در لایه اول گروه های سیاسی فعالیت می کردند و بعد از انقلاب اما تعداد زنان فعال در حوزه سیاست کمتر شد تا با روی کار آمدن دولت اصلاحات فضا برای فعالیت بیشتر گروه های فکری فراهم شد. در این بین در دولت سید محمد خاتمی بود که برای اولین بار زنی در سمت رییس مرکز زنان و خانواده به هیات دولت راه پیدا کرد. زهرا شجاعی  چهره زنی از اولین ها در فضای سیاسی ایران است. او به عنوان اولین زنی که با عنوان شغلی زنان و خانواده به هیات دولت رفته گفته ها و ناگفته های زیادی از دوران فعالیت سیاسی دارد.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • خزعلی: حامی حقوق زنان و مظلومان هستیم
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • سرپرست شمس آذر: عدم تمرکز مانع نتیجه‌گیری شمس آذر شد/ بازی با ذوب‌آهن آغاز دوباره‌ ای برای ماست
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت