Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:58:10 GMT

بهزیستی زنجان تاکنون از شر کرونا در امان مانده است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۲۸۸

بهزیستی زنجان تاکنون از شر کرونا در امان مانده است

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون هیچ موردی از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بین افراد تحت پوشش گزارش نشده است.

محمد محمدی‌قیداری روز گذشته (۱۷ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، کمیته‌هایی در اینخصوص تشکیل شد، اظهار کرد: اداره‌کل بهزیستی استان زنجان حدود ۲۸ هزار خانوار و ۲۱ هزار معلول که اغلب آنان از اقشار بیبضاعت هستند را، تحت پوشش خود قرار داده و حمایت‌هایی انجام می‌دهد، البته در بحث پیشگیری از بیماری کرونا نیز با عموم مردم روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مهدهای کودک، بخش‌های توانبخشی روزانه، کلینیک‌های درمانی و دورکاری کادر بهزیستی استان زنجان که بیماری زمینه‌ای دارند و اشتغال یک سومی آنان، از جمله اقدامات اولیه سازمان بهزیستی استان است، افزود: تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونیکننده برای همکاران و مراکز غیردولتی تقریباً به مبلغ ۲ میلیارد ریال انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش‌های لازم به کارمندان بهزیستی استان و همکارانی که در مراکز شبانه‌روزی مشغول به کار هستند، در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا داده شده است، تصریح کرد: طبق ۳۶ دستورالعمل ابلاغ شده، مراکز بهزیستی استان قرنطینه شده و پذیرش افراد جدید و مرخصی‌ها نیز لغو شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه حدود ۱۱۰۰ نفر در مراکز بهزیستی نگه‌داری می‌شوند که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، ادامه داد: برای ۶۷۹ نفری که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان زنجان اقامت دارند، سرانه ۵۳۰ هزار تومانی جهت تهیه اقلام بهداشتی به ازای هر نفر به حساب مراکز واریز شد.

محمدی‌قیداری با بیان اینکه ۳۰۰ معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان حضور دارند و پذیرش معتاد متجاهر در سال‌جاری در کمپ‌ها ممنوع شده است، اظهار کرد: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حساب مراکز ترک اعتیاد بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شد و ۲۵۰ بسته بهداشتی و آموزشی با مراجعه به پاتوق‌های معتادان کارتن‌خواب توسط بهزیستی استان در بین معتادان متجاهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان نیز به حساب معلولان تحت پوشش بهزیستی استان با درجه معلولیت حاد و معلولان ضایعه نخایی هستند نیز واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز این ایام را تهیه کنند، افزود: پک‌های حمایتی و بهداشتی نیز برای ۱۷۸ کودک کار استان ارسال شده است.

این مسئول با اشاره به سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان زنجان، تصریح کرد: این سامانه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به همشهریان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب فعال است و تاکنون پیش از انتشار ویروس کرونا ۱۵۰۰ تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده که ۲۰۰ مورد آن مرتبط با این ویروس است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خیران زنجانی در این ایام ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی کمک کرده‌اند، در رابطه با راه‌اندازی سامانه سلامت روانی ناشی از استرس‌های ناشی از کرونا توسط سازمان بهزیستی کشور، خاطرنشان‌ کرد: مردم استان می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی http://corona.behzisti.ir  از خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان سازمان بهزیستی بهزیستی استان زنجان اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه