Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:57:00 GMT

نیویورکی‌ها در قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب بودند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۵۵۹

نیویورکی‌ها در قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب بودند

طی روزهای گذشته ناسا اعلام کرد افراد ساکن نیویورک این امکان را دارند تا در مدت قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب باشند.

به گزارش ایسنا، ۳ آوریل ایستگاه فضایی بین المللی از فراز شهر نیویورک عبور کرد و ناسا اعلام کرد ایستگاه فضایی بین المللی تنها در یک بازه زمانی کوتاه قابل مشاهده است بنابراین افراد می‌توانند این فرصت را غنیمت شمرده و آن را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین افراد ساکن نیویورک حتی از پشت پنجره خود نیز می‌توانستند تا حدودی آن را مشاهده کند چراکه با وجود قرنطینه شهرها ، نور کمتری از ساختمان‌ها یا وسایل نقلیه اطراف منتشر می‌شود که این موضوع مشاهده را آسان‌تر می‌ساخت.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station)  یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است.  این ایستگاه در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۲۵۵ مایلی از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۶ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

به گفته سی.ان.بی.سی ایستگاه فضایی بین الملی مانند ستاره‌ای که سوسو نمیزند در آسمان قابل مشاهده بود.

هم‌اکنون "اولگا اسکریوپوچکا" (Oleg Skripochka) فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه، "جسیکا میر" (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا و "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) از ناسا سه فضانورد ماموریت "اکسپدیشن ۶۲"(Expedition ۶۲) در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.

"اندرو مورگان"(Andrew Morgan) و "جسیکا میر"(Jessica Meir) عملیات خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رسانده‌اند و در ۱۷ آوریل به زمین باز خواهند گشت. مورگان در ۲۰ ژوئیه و میر در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹  به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. "جسیکا میر" فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است.

۹ آوریل فضانوردان جدیدی به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" اعزام خواهند شد. "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin)  و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹ آوریل سال جاری توسط موشک "سایوز ام اس-۱۶ " (Soyuz MS-۱۶) به "ایستگاه فضایی بین المللی" فرستاده شوند. این سه فضانورد تا ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي نيويورك قرنطینه ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسوف کامل و دنباله‌دار؛ تصویر روز ناسا + عکس

 در جریان خورشیدگرفتگی کامل هفته گذشته، نه یک، بلکه دو دنباله‌دار در نزدیکی خورشید ظاهر شدند.

دنباله‌دار مورد انتظار، ۱۲P یا «پونز بروک» بود، اما به‌طرز ناامیدکننده‌ای کم‌نورتر از آن چیزی بود که بسیاری انتظار داشتند. بااین‌حال، دنباله‌دار نسبتاً ناشناخته SOHO-۵۰۰۸ نیز در نوردهی طولانی‌مدت دوربین ظاهر شد.

این دنباله‌دار، ۵۰۰۸ اُمین دنباله‌داری بود که در تصاویر گرفته‌شده توسط فضاپیمای SOHO در مدار خورشید شناسایی شد. SOHO-۵۰۰۸ که احتمالاً بسیار کوچک‌تر بود، یک آفتاب‌گرد بود که در عرض چند ساعت با عبور از نزدیکی خورشید، متلاشی شد.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

تصویر ارائه‌شده نه‌تن‌ها برای گرفتن دو دنباله‌دار در خلال کسوف غیرمعمول است، بلکه یکی از موارد نادری است که یک دنباله‌دار را درحال گذر از سطح زمین ثبت کرده است.

در تصویر همچنین تاج پراکنده خورشید و سیارات عطارد (چپ) و زهره (راست) قابل مشاهده است. از میان این سیارات و دنباله‌دارها، تنها زهره در سایه تاریک ماه – که در ۸ آوریل از آمریکای شمالی عبور کرد – به‌راحتی برای میلیون‌ها نفر قابل مشاهده بود.

منبع: زومیت

tags # نجوم ، ناسا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کسوف کامل و دنباله‌دار؛ تصویر روز ناسا + عکس
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • تصاویر نجومی ۲۹ فروردین (۱۷ آوریل)
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد