Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:03:31 GMT

پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۶۵۵

پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خاصی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آن‌ها دارد، گفت : بیماری "کرونا" با پایان تعطیلات نوروزی تمام نشده و این مهمان ناخوانده هنوز حضور دارد و این امر می‌طلبد مردم در روز‌های پس از تعطیلات نوروز هم همچنان مقررات مربوط به در خانه ماندن و عدم تردد غیرضروری را بصورت جد رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بیماری کرونا اینطور نیست که با پایان تعطیلات نوروز تمام شده باشد و این بیماری تا زمانی که زنجیره انتقال انسانی آن وجود داشته باشد، ادامه دارد.

این مسئول گفت: متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش چشمگیر تردد در سطح معابر هستیم و این امر می‌تواند در بحث افزایش شیوع بیماری کرونا اثرگذار باشد.

خاصی با اشاره به اجرای "طرح فاصله گذاری اجتماعی" از هشتم فروردین، گفت: این طرح با هدف تامین سلامتی هر چه بیشتر مردم و با مواردی از جمله کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری، کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها و ... به اجرا درآمد و نتیجه آن نیز کنترل هرچه بهتر روند شیوع بیماری کرونا بود و ادامه اجرای هر چه بهتر این طرح در روز‌های بعد از تعطیلات نیز امری ضروری است.

او گفت: در صورت لغو این طرح و محدودیت‌های آن و از طرفی رعایت نکردن مسایل بهداشتی قطعا شاهد افزایش مبتلایان و گسترش ویروس کرونا خواهیم بود و این امر می‌تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند.

او گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه بیماران و ایزوله خانگی و در خانه ماندن اگر چه به عقیده عده‌ای سختگیرانه است، اما باید پذیرفت که سخت گیری در نهایت موجب می‌شود تا مثل گذشته بتوانیم با سلامت و آرامش و با کمترین آمار مرگ و میر به زندگیمان ادامه بدهیم.

خاصی گفت: کرونا مساله‌ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت و در زمان حاضر مهمترین مساله برایمان سلامتی خود و عزیزانمان است، چرا که بدون داشتن سلامتی، هیچ فعالیتی در روز‌های پساکرونایی نمی‌توانیم داشته باشیم.

او گفت: اگر فردی آلوده باشد می‌تواند چندین نفر را نیز آلوده کند، بنابراین اگر نکات ضروری در بحث پیشگیری بیماری را رعایت نکرده و به مسائل و موازین بهداشتی بی توجهی کنیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

خاصی به اجرای طرح «بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری» از طریق سامانه salamat.gov.ir اشاره و با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای این طرح گفت: تاکنون تعداد زیادی از مردم در این طرح شرکت کرده و خوداظهاری را تکمیل کرده اند و از افراد باقی مانده نیز درخواست داریم تا حتما با ثبت نام در این سامانه، در این طرح و بسیج بزرگ ملی مشارکت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری بیماری کرونا او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏

به گزارش "ورزش سه"، از زمان به صدا درآمدن سوت پایان فینال ‏سوپرجام عربستان بین الهلال و الاتحاد، اتفاقی که برای عبدالرزاق ‏حمدالله، بازیکن الاتحاد، پیش آمد در عربستان جنجالی بزرگ ایجاد ‏کرده است. ‏

زمانی که حمدالله قصد ورود به تونل ورزشگاه را داشت با هواداری ‏مواجه شد که به او توهین می‌کرد. این هوادار ناگهان با شلاق به ‏ستاره الاتحاد ضربه زد تا یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های فوتبال این ‏کشور ثبت شود. ‏

سکوت فدراسیون فوتبال عربستان درباره این ماجرا خبرساز شده و ‏اعتراض شدید و گسترده الاتحادی‌ها را به دنبال داشت. فدراسیون ‏امروز بالاخره به سکوتش پایان داد و با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن ‏این حادثه را محکوم کرد. ‏

در بیانیه فدراسیون آمده است:" فدراسیون فوتبال عربستان و ‏اتحادیه بازیکنان کشور از صحنه‌های خجالت‌‌آوری که در پایان بازی ‏الاتحاد و الهلال اتفاق افتاد شوکه شده‌اند. در پایان فینال سوپرجام ‏در ابوظبیی یک فرد تماشاچی یکی از اعضای تیم الاتحاد را با شلاق ‏مورد حمله قرار داد. اولویت فدراسیون فوتبال عربستان مثل همه ‏اعضای فیفا و ای‌اف‌سی حفظ امنیت و سلامت همه کسانی است که ‏در زمین مشغول بازی و روی سکوها مشغول تماشای فوتبال هستند. ‏فوتبال در عربستان یک بازی خانوادگی است و خدا را شکر آشوب ‏هواداری به ندرت رخ می‌دهد. ما رفتار آن به اصطلاح هوادار را به ‏شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم. از این پس آیین‌نامه رفتار ‏در استادیوم‌ها سخت‌گیرانه‌تر اجرا خواهد شد. ما قوانین و ‏آیین‌نامه‌های جدیدی معرفی خواهیم کرد تا با به کار بستن ‏مجازات‌های به مراتب‌ سنگین‌تر مانع از تکرار اتفاقات مشابه شویم". ‏

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • رسانه صهیونیستی: نتانیاهو به پناهگاه فرار کرده است
  • رسوایی جدید «نتانیاهو» / فرار به پناهگاه میلیاردر صهیونیست