Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@17:05:13 GMT

کویت واردات مواد غذایی از ایران را از سر می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۱۵۷

به گزارش ایلنا به نقل از ترند،  وزارت تجارت و صنعت کویت روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور واردات مواد غذایی از ایران را که به دلیل شیوع کرونا  ویروس متوقف شده است، از سر می‌گیرد.

معاون وزیر تجارت و صنعت کویت گفت: تصمیم این کشور برای ارسال مجدد مواد غذایی از ایران به کویت بخشی از تلاش‌ها برای تهیه کالاها و مواد غذایی مورد نیاز مردم در بازارهای مرکزی کویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای گذشته، به نظر می‌رسد بازارهای کویت با کمبود برخی کالاها و مواد غذایی و همچنین افزایش قیمت روبرو شده است. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهترین منابع مطالعاتی» نوشته ایرج زینال‌زاده به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید یکی از برترین مشاغلی که، سرشار از هیجانات خاص و منحصر به فرد خود است، و بسیار سود آور است، تجارت بین المللی و صادرات و واردات است. در دنیای پر رقابت امروز، که افراد متعدد و بی شماری تلاش می‌کنند که به موفقیت دست یابند، یکی از راه‌های پیمایش این راه ناهموار و پر فراز و نشیب و رسیدن به قله موفقیت، آگاهی از مسیر و شناخت ناهمواری‌ها و قوانین مربوط به این حوزه است.

مطالعه مثبت و کارآمد در این حوزه یکی از راهگشا ترین عوامل موفقیت است. از جمله قوانین صادرات و واردات عبارتند از: داشتن کارت بازرگانی، عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه کالا، داشتن مجوزهای مربوطه از وزارت صنعت و معدن و تجارت، داشتن بارنامه، داشتن گواهی استاندارد، داشتن گواهی بهداشت و قرنطینه کالا، گواهی انرژی اتمی (در صورت نیاز)،دریافت گواهی‌های مربوطه و… است.

علاوه بر این مسایل باید در رابطه با زمینه‌های مختلف در حوزه چگونگی صادرات و واردات و انواع کالاها اطلاعات مناسبی کسب کرد. از آمار گمرکی می‌توان میزان صادرات و واردات را استخراج کرد؛ این آمار نشان می‌دهد که سلیقه مشتریان داخلی و خارجی چیست و کمک شایانی به بازرگانان و افراد صادرکننده و وارد کننده می‌کند. از عمده ترین محصولات صادراتی و وارداتی در ایران، محصولات غذایی است؛ در این خصوص باید به بازارهای هدف و تقاضا کننده توجه ویژه ای داشت. مسأله دیگری که بسیار حائز اهمیت است مقدار و اندازه مجاز و قانونی صادرات یا واردات است.

زینال‌زاده می‌گوید با تکیه بر تجربه دیگران و استفاده از آموزه‌های اقتصادی، تجارت بین المللی برای شما امری بسیار سهل می‌شود. از دیرباز تاکنون، تجارت به خصوص تجارت بین المللی یکی از موفق ترین مشاغل، با سود و در آمد چشمگیر بوده است. این فعالیت چشمه آب حیات را سر کشیده و جاودانه شده است و تا امروز راه موفقیت را برای افراد زیادی فراهم و هموار کرده است. امروز به کمک پیشرفت تکنولوژی، اختراع لوازم حمل و نقل پیشرفته و ماشین آلات صنعتی قدم نهادن در عرصه‌ تجارت بین الملل آسان شده است. در عصر حاضر نیاز اساسی افراد علاقمند به این حوزه تنها اطلاعات کافی و درست از قوانین و آگاهی صحیح در این حوزه شغلی است. مطالعه و داشتن اطلاعات صحیح در این زمینه کمکی عالی برای تحول و توسعه کسب و کار است.

این‌نویسنده معتقد است بسیاری از کسب و کارها به اشتباه فکر می‌کنند که این مقررات و تعرفه‌ها تنها موانعی برای رشد و توسعه هستند؛ اما واقعیت این است که این مقررات، به عنوان یک راهنمای قدرتمند می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازارهای بین‌المللی راهی پرفراز و نشیب را به آسانی و سهولت طی کنید. کتاب پیش‌رو براساس مقررات صادرات و واردات یا تعرفه‌های گمرکی تدوین شده که هرساله بروز می‌شود.

در این اثر سعی شده از افراد دانای این مسیر و تجربیات افراد موفق استفاده شود. با آگاهی ای که وزارت صمت از قوانین موجود و تعرفه‌ها دارد کتابی در زیر نظر انتشارات وابسته به این وزارتخانه منتشر شد تا یک دوست را برای این مسیر به شما معرفی و تقدیم کند.

این کتاب با ۱۰۷۰ صفحه و قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084581

دیگر خبرها

  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند