Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:09:17 GMT

یک‌هزارو ۱۳۸ فعال صنایع دستی در زنجان بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۱۸۸

یک‌هزارو ۱۳۸ فعال صنایع دستی در زنجان بیمه هستند

امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در طرح بیمه فعالان صنایع دستی بخش قابل توجهی از حق بیمه صنعتگران توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: متقاضیان این بیمه باید دارای شرایطی از قبیل تولید انفرادی و یا کارگاهی و نیز کارت مهارت فنی و حرفه‌ای باشند.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته هزار و ۲۹ مورد مجوز صنایع‌دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان صادر شد، افزود: از این تعداد، ۵۷۵ پروانه تولید انفرادی، ۴۵۰ کارت مهارت، ۸۸ مجوز مشاغل خانگی و چهار مجوز تولید کارگاهی تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، این استان در تولید صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاههای این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور بشمار می رود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان زنجان صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری فنی و حرفه ای گردشگری و صنایع دستی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد