Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:21:29 GMT

احتمال منع مسافرگیری در مترو و اتوبوس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۲۱۴

احتمال منع مسافرگیری در مترو و اتوبوس‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حمیدرضا جمشیدی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه حدود هزار صفحه دستورالعمل برای بخش‌های مختلف صنوف در وزارت بهداشت آماده شده است، افزود: در روزهای اخیر صد نفر شبانه روز روی این دستورالعمل کار کرده‌اند و در چند ساعت آینده در پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت بارگذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در کنار کارشناسان وزارت بهداشت کارشناسان هر بخش از صنوف نیز برای تهیه دستورالعمل‌ها حضور داشته‌اند.

جمشیدی افزود: دستورالعمل‌ها پیچیده و فنی نیستند و نیاز به آموزش‌های زیادی ندارند و آنچه که در آن بر آن تأکید شده رعایت فاصله از یکدیگر، شستن دست‌ها و … است. اما نگران هستیم دستورالعمل‌های طرح فاصله گذاری هوشمند، مانع شیوع ویروس کرونا نشود.

وی با بیان اینکه اگر شاخص‌های فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود نگران افزایش مبتلایان به بیماری کرونا هستیم گفت: بیشترین نگرانی ما نظام حمل و نقل عمومی است البته حجم تقاضا برای حمل و نقل عمومی بسیار کاهش یافته است، اما باید برای خدمت رسانی نظام حمل و نقل ظرفیت تعیین کنیم.

جمشیدی افزود: اکنون به طور نسبی ماسک و محلول ضدعفونی را در کشور تولید می‌کنیم و نگرانی‌ای در این باره برای رعایت دستورالعمل‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد.

وی گفت: در مترو و اتوبوس‌های شهری باید به هر شکلی که امکان دارد فاصله ایمنی رعایت شود و برای مسافرپذیری آنها محدودیت ایجاد کنیم.

جمشیدی افزود: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی که ۱۴.۵ میلیون دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند میزان خطر فراگیری برای ۱۴ و نیم میلیون نفر را دارند لذا خطر مدارس در بالاترین سطح است.

وی گفت: مدارس ۱۲ درصد و دانشگاه‌ها ۶ درصد منبع خطر هستند و اگر هیچ اقدامی برای مقابله با کرونا انجام نمی‌دادیم اکنون ده‌ها میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده بودند.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه تعداد نمونه‌های فعال ما بسیار کم شده است افزود: اگر کشور یک ماه قرنطینه شود و سپس آن را رها کنیم منحنی افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش می‌یابد و اگر دو ماه قرنطینه کنیم و سپس فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود منحنی مبتلایان رو به بالا می‌شود.

وی گفت: کشور باید پس از دو ماه قرنطینه طرح فاصله گذاری اجتماعی را نیز ادامه دهد.

جمشیدی افزود: طرح فاصله گذاری هوشمند، ۶ شاخص از جمله تصمیم برای بازگشایی صنوف بر اساس میزان آلودگی‌ها، تصمیم گام به گام و مرحله به مرحله، بازگشایی صنوف بر اساس دستورالعمل، تصمیم بر اساس جغرافیای آلودگی و جلوگیری از سر کار رفتن گروه‌های پر خطر و نظارت جدی دارد.

وی گفت: برای بررسی نتیجه عملکرد طرح‌های خود نیازمند فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز هستیم تا اثر طرح را ببینیم.

جمشیدی افزود: حدود ۵ میلیون کارگاه در طرح غربالگری ویروس کرونا ثبت می‌شود.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: بر طرح فاصله گذاری هوشمند، یکصد هزار نفر از جمله بسیجیان و کارشناسان بهداشت و درمان نظارت می‌کنند و اگر طرح فاصله گذاری هوشمند مشکل ایجاد کند ناچاریم از اجرای آن عقب نشینی کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟