Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  سیامک محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی قم در چهاردهمین جلسه اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری گفت: در قم ۱ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۶۶ نفر تاکنون در سامانه سیب ثبت‌نام کردند که نشان‌دهنده مشارکت ۸۰ درصدی از جمعیت قم در غربالگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد مسافرین نوروزی غربال‌شده هفت هزار و ۹۰۰ نفر هستند، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در قم غربال‌شده‌اند که بخشی از اطلاعات این افراد ناقص است، اما به‌ طورکلی ۷۳ دهم درصد از این افراد غربال‌ شده‌اند.

او عنوان کرد: خدمات دارویی و درمان برای افراد مبتلا به بیماری کرونا کاملاً رایگان است و ۴۵۴ نفر از غربال‌شدگان داروی رایگان دریافت کردند.

محبی در مورد وضعیت مادران باردار در قم خاطرنشان کرد: مادران باردار آسیب‌پذیر در قم ۷ هزار و ۹۹۰ نفر تحت پوشش بهداشت بوده که همگی غربال‌شده‌اند، از این تعداد ۲۲۳ نفر نیازمند مراقبت و ۷۴ نفر به پزشک مراجعه داشتند و دراین‌بین ۱۲ نفر در بیمارستان بستری‌شده‌اند.

او با قدردانی از تلاش نیرو‌های داوطلب، جهادی و مردمی عنوان کرد: قم دارای ظرفیت خوبی از نظر تیم‌های داوطلب بسیج است و اطلاعات کامل ۲۱ تیم در جهت خدمت‌رسانی ثبت‌شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اطلاعات کاملی از تعداد متوفیان بر اثر کرونا داریم و این آمار شفاف است و حتی تعداد متوفیان در منزل نیز احصا می‌شود.

او در مورد بهداشت کارگران یادآور شد: برخی از مشاغل نیرو‌های انسانی خود را تعطیل کردند، ولی در سال جهش تولید، وظیفه ما مراقبت از نیرو‌های شاغل و فعال در واحد‌های صنعتی امری ضروری است.

محبی یادآور شد: در این‌ باره جلسه‌ای با محوریت بهداشت تشکیل شد و طبق تصمیمات گرفته‌شده به‌ زودی طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار از طریق بازرسی و آموزش در قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم ویروس کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این نقطه از ایران هنوز ۵ متر برف وجود دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ارتفاق برف در گردنه تته بیش از پنج متر است و راهداران برای بازگشایی مسیر همچنان در تلاشند.

فرزاد حسنی اظهار کرد: با توجه به حجم بیش از حد برف و ارتفاع بیشتر از ۵ متر در گردنه تته، تراشه برف و بازگشایی مسیر این گردنه با احتمال سقوط بهمن به طول خواهد انجامید.

وی بیان کرد: راهداران امسال در تمامی محورهای استان و مناطقی که در زمستان دچار بارش برف سنگین شد شبانه روز مشغول خدمت بودند و با تلاش خود به خودروهای گرفتار در برف کمک و زمینه برفروبی مسیر را فراهم می‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: اکنون نیز پس از بارش سنگین برف زمستانی در گردنه تته راهداران همچنان در این مسیر مشغول برفروبی و بازگشایی مسیر هستند.

کد خبر 846159 منبع: مهر برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران استان کردستان

دیگر خبرها

  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • در این نقطه از ایران هنوز ۵ متر برف وجود دارد
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند