Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:10:01 GMT

تفاوت مسی و رونالدینیو از نگاه ژاوی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۲۴۸

تفاوت مسی و رونالدینیو از نگاه ژاوی

ستاره سابق بارسلونا و سرمربی کنونی السد قطر از تفاوت اصلی رونالدینیو با مسی سخن به میان آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از الوطن، ژاوی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه بارسلونا به شمار می آید که از محبوبیت بسیار بالایی هم برخوردار است.

او سالها با پیراهن بارسلونا درخشید و در این تیم با بازیکنان بزرگی مثل مسی و رونالدینیو که از تاریخ سازان این باشگاه هستند همبازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاوی در گفت و گویی که با گلوبو اسپورت برزیل داشت درباره تفاوت رونالدینیو با مسی سخن به میان آورد.

او گفت: رونالدینیو در بارسلونا به بهترین سطح و اوج رسید اما این اوج بودن زمان زیادی طول نکشید و افت کرد. آنچه که رونالدینیو به آن نیاز داشت ثبات و تلاش بیشتر بود که آن را نداشت اما مسی سالهاست که در یک سطح بازی می کند و می درخشد بدون آنکه دوران افت او فرا رسیده باشد برعکس رونالدینیو که با بارسلونا هم دوران افت داشت و هم دوران اوج.

سرمربی السد قطر ادامه داد: رونالدینیو و رونالدو برزیلی به همراه کریستیانو رونالدو و مسی از بهترین های تاریخ فوتبال هستند. به نظر من مسی بهتر از رونالدینیو است به این خاطر که او همچنان بهترین است و سالها است که در یک سطح بازی می کند.  زمانی که رونالدینیو ۲۶-۲۷ ساله بود مسی تازه ۱۶-۱۷ سال سن داشت و تمرینات خود را با بارسلونا آغاز کرد. او به مسی مانند یک برادر کوچک تر نگاه می کرد و چیزهای زیادی به او یاد داد و رابطه شان هم بسیار خوب بود.

ژاوی درباره این سوال که بهترین بازیکن تاریخ از نظر او کیست، اینگونه پاسخ داد: به نظرم بهترین بازیکن تاریخ مسی است.

رونالدینیو بدترین روزهای زندگی خود را تجربه می کند و چند هفته ای است که به خاطر استفاده از پاسپورت تقلبی در پاراگوئه در زندان به سر می برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاوی هرناندس رونالدينيو ليونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی بارسلونا انتخاب شده است؟!

حذف در لیگ قهرمانان به دست پاری سن ژرمن باید تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی سرمربی تیم اصلی فصل آینده بارسا خواهد بود را تسریع بخشد. 

فعلا در بارسا تمرکز روی بازی هفته بعد برابر رئال است، چون یک پیروزی باعث می‌شود که بارسا به پنج امتیازی صدرنشین برسد و رقابت قهرمانی داغ شود. هر چیزی غیر از پیروزی به معنای خداحافظی با لیگ است. فصل برای مردان ژاوی تمام می‌شود و باید هر چه زودتر مربی فصل بعد مشخص شود.

ژاوی ۲۷ ژانویه گذشته بعد از شکست برابر ویارئال اعلام کرد که در پایان فصل می‌رود و بار‌ها تکرار کرده که نظرش عوض نشده، اما چه کسی جانشین او می‌شود؟

اسپورت و آاس امروز نوشتند که دکو، مدیر ورزشی باشگاه، روی رافا مارکز اصرار دارد، اگرچه همه می‌دانند که نظر رئیس لاپورتا شرط اصلی است. فعلا همه چیز نشان می‌دهد که گزینه منتخب مدیریت ورزشی، مربی فعلی تیم دوم باشگاه، رافا مارکز، است. او در اوج مشکلات اقتصادی بارسا و به دلیل گران بودن گزینه‌های مربیگری مشهور دنیا، دست بالاتر را برای جانشینی ژاوی دارد و احتمالا لاپورتا در مورد ایده دکو نظر موافق را خواهد داد. 

منبع: ورزش سه

tags # بارسلونا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو
  • عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم
  • پیام یامال به ژاوی: دلم رو خون کردی بی‌وفا! (عکس)‏
  • سرمربی بارسلونا انتخاب شده است؟!
  • جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد
  • دکو جانشین ژاوی در بارسلونا را انتخاب کرد
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود
  • انریکه: اخراج آرائوخو تفاوت را رقم زد
  • واکنش منفی ژاوی به انریکه: به هر دو مورد می‌گویم نه!