Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:42:45 GMT

نحوه محاسبه قبض گاز در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۲۹۳

نحوه محاسبه قبض گاز در روزهای کرونایی

گازبهای مشترکان خانگی همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سخنگوی این شرکت با اشاره به قانون مصوب هیئت وزیران گفت: هیئت وزیران در نشست 28 اسفند پارسال به پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، تصویب کرد که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوره‌های سرد مناطق آب و هوایی کشور، موضوع تصویب نامه شماره 175627/ 36911 مورخ 28 اسفند 1385 و اصلاحات بعدی آن، تا تاریخ 15 اردیبهشت 1399 تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پرداخت قبض برق با توجه به شیوع کرونا تا چه زمانی مهلت دارد؟

محمد عسگری ادامه داد: به‌منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و با توجه به رفاه حال مشترکان خانگی گاز و برابر درخواست انجام شده از هیئت دولت مبنی بر موافقت با تمدید دوره سرد تا نیمه اردیبهشت امسال، گازبهای مشترکان خانگی تا تاریخ ذکر شده بر مبنای فصل سرد محاسبه خواهد شد.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بهای گاز بسته به فصل و منطقه متفاوت است و در فصل‌های سرد، گاز ارزان‌تر از فصل‌های گرم در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد. براساس این قانون 7 ماه اول هرسال فصل گرم و 5 ماه پایانی سال فصل سرد محسوب خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید شرکت ملی گاز ایران وزارت نفت قانون هدفمندی یارانه ها هیئت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان

محمد رئیسی   اظهارکرد: ۶۸ تیم عملیاتی و مراکز فوریت های برق ۱۲۱ با استعداد نیرویی ۱۴۰ نفر، در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی استان هستند.

وی یکی از اقدامات خوب سال گذشته را اقدام برقدار کردن به موقع ۶۵ روستا سیلزده اخیر جنوب استان عنوان کرد و افزود: برق تمام روستاهای سیلزده سیستان‌و بلوچستان در کمترین زمان ممکن پایدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، تصریح کرد: شهروندان سیستان و بلوچستانی می‌توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" به صورت غیرحضوری از خدمات این شرکت از جمله ثبت خاموشی، اعلام مشکل روشنایی معابر، رفع خطر از تأسیسات مخاطره‌ آمیز، رفع مشکل ولتاژ شبکه برق و خدمات امور مشترکین بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشترکان هم استانی می توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه های «۱۵۲۱» خدمات امور مشترکین و «۱۲۱» مرکز فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

رئیسی با بیان اینکه مرکز اتفاقات توزیع برق سیستان و بلوچستان در طول سال به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد، افزود: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت وقوع مشکلات ناشی از قطعی برق، اتصالی خطوط بـرق‌رسانی و هر گونه حادثه ایجاد شده در تأسیسات شبکه برق موارد را از طریق سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق استان «۱۲۱» اطلاع دهند تا همکاران این شرکت در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: شاخص‌های فنی و کیفی از قبیل افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مناطق گردشگری، روشنایی معابر اصلی و شریان‌های ورودی شهرها از جمله اقدامات مهمی هست که با همراهی و همکاری سایر سازمان‌ها و ادارات جهت استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی عملیاتی شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین ماه + نحوه فعالیت بعد از سیزدهم
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • آمادگی توزیع نیروی برق فارس، برای تامین برق مطمئن و پایدار در ایام نوروز
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول
  • اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان
  • مازندران میزبان تورجهانی تنیس شد
  • ◄ اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا