Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:09:58 GMT

افزایش تشعشعات با آتش سوزی در منطقه چرنوبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۳۰۳

در پی وقوع آتش‌سوزی در منطقه محافظت شده چرنوبیل که در سال ۱۹۸۶ فاجعه هسته‌ای در آن رخ داد، بیش از ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه طعمه آتش شد.

اخبار بین الملل​-«ایگور فیرسوف» قانونگذار اوکراینی ضمن ابراز نگرانی در خصوص وقوع آتش‌سوزی در این منطقه گفته است بر اثر آتش‌سوزی در جنگل های این محدوده، میزان تشعشعات رادیواکتیو تا ۱۴ برابر میزان عادی افزایش یافته است و در صورت ادامه حریق در جنگل‌های این منطقه باید در انتظار طغیان تشعشات هسته‌ای و افزایش انتشار آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فیرسوف، حجم تشعشعات در مرکز آتش سوزی بسیار بالاتر از حد نرمال است و این نشان می‌دهد با بالا رفتن دما این بحران جدی‌تر می‌شود.

این قانونگذار همچنین با انتشار ویدئویی در حساب کاربری فیس بوک که حاکی از افزایش سطح تشعشعات است، حرف خود را مورد تاکید قرار داد.

در حال حاضر، برخی کارشناسان محیط زیست معتقدند علت وقوع آتش عمدی بوده است، زیرا تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از آتش سوزی در این منطقه انجام می‌شود و در صورت وقوع حریق بحران جدی در انتظار منطقه و اهالی اطراف آن است.

این قانونگذار همچنین از مقامات دولتی خواست تا ضمن شناسایی عاملان این آتش سوزی، آن‌ها را مجازات کند.

روز یکشنبه، سرویس اضطراری ایالتی اوکراین (SES) اعلام کرد که آتش سوزی در منطقه محافظت شده چرنوبیل به مساحت ۲۰ هکتار گسترش یافته است و سطح تشعشعات آن از میزان استاندارد رو به افزایش است.

آتش سوزی در منطقه چرنوبیل از روز شنبه آغاز شده است و آتش نشانان از آن زمان در صدد خاموش کردن آن به کمک هواپیما‌های آبپاش و ۵۰ تن آب بوده اند.

در سال ۱۹۸۶ رآکتور شماره ۴ نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل منفجر شد و که علاوه بر فاجعه انسانی، مناطق وسیعی را آلوده کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل تشعشعات رادیواکتیو جنگل آتش سوزی تشعشعات رادیواکتیو آتش سوزی در منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهر‌های روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

مرتضی رهنمافر معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار گفت: زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

وی افزود: چند گروه ارزیاب از جمعیت هلال احمر سبزوار و بخشداری روداب از نخستین لحظات پس از وقوع این زمین لرزه در منطقه حضور یافته و وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

رهنمافر بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از گروه‌های اعزامی، خوشبختانه این رخداد هیچ گونه خسارتی در منطقه برجای نگذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس)
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • این موجود هشت‌پا هیچ‌جوره نمی‌میرد!
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌ های ایران در حال وقوع است
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه