Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:25:25 GMT

کرونا در کدام نقاط آمریکای لاتین بیشتر می‌تازد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۴۶۷

کرونا در کدام نقاط آمریکای لاتین بیشتر می‌تازد؟

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، در بحبوحه تداوم شیوع کرونا در امریکای لاتین، آمارها نشان می‌دهد که سه کشور برزیل، شیلی و اکوادور بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر را طی دو روز گذشته داشته‌اند و بالاترین آمار کلی را در این منطقه دارند.

مقامات برزیل روز گذشته اعلام کردند که طی یک ۲۴ ساعت ۷۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بالاترین آمار در یک روز از زمان شیوع این ویروس در این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین آمار به روز شده در روز دوشنبه تاکنون ۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر در سراسر برزیل به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۴۸۷ قربانی داشته است.

برزیل بالاترین آمار ابتلا را تاکنون در میان دیگر کشورهای آمریکای لاتین دارد و بیشترین میزان ابتلا و تلفات این کشور در ایالت سائوپائولو( ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین منطقه برزیل) گزارش شده است.

دومین کشوری که طی دو روز اخیر در آمریکای لاتین بیشترین مورد ابتلا و تلفات را داشته، شیلی است. تاکنون در شیلی ۴۴۷۱ نفر به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌اند که ۳۴ قربانی داشته است.

مقامات شیلی اعلام کرده‌اند با هدف مهار شیوع کرونا، تدابیر جدیدی را در سراسر این کشور اتخاذ خواهند کرد.

سومین کشور آمریکای لاتین در این زمینه اکوادور است که تاکنون ۳۶۴۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و آمار تلفات ۱۸۰ نفر اعلام شده که نسبت به میزان افراد مبتلا، آمار قربانیان در این کشور زیاد است.

اجساد جان باختگان کووید-19 در خیابانهای اکوادور

«اوتو سونن‌هولزنر» معاون رئیس‌جمهوری اکوادور روز گذشته بابت رهاشدن اجساد جان‌باختگان کرونا در خیابان‌های شهر بندری گوایاکیول عذرخواهی کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ساکنان این شهر ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند که اجساد رها شده در شهر را نشان می‌داد.

مقام‌های محلی دستکم ۱۵۰ جسد را از خیابان‌ها و منازل جمع‌آوری کرده‌اند، اما مشخص نیست چند تن از این افراد بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته‌اند.

براساس جدیدترین آمارها، حدود یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۴۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۶۹ هزار فوتی داشته و از میان مبتلایان بیش از ۲۶۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آمریکای لاتین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آمریکای لاتین ویروس کرونا آمریکای لاتین آمریکای لاتین مبتلا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) کشور عمدتا بر استان‌ها در کوه‌های زاگرس میانی و جنوبی، مناطقی از شمال غرب، دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان متمرکز است.

همچنین، با احتمال حدود ۷۵ درصد بارش انباشته هفتگی در مناطقی از استان‌ها واقع بر زاگرس میانی و جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیمتر یا بیشتر پیش بینی شده است. در سایر مناطق کشور بارش کمتر از نرمال است.

بارش هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در نوار شمالی کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا بیش از نرمال پیش بینی شده است.

بیشترین افزایش بر استان‌ها در جنوب غرب متمرکز است و مقدار بارش انباشته برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم (۲۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بین نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای برخی مناطق در نوار غربی کشور با احتمال حدود ۵۰ درصد در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش کشور برای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در محدوده نرمال مورد انتظار است

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور
  • بارش باران در تمامی نواحی شمال و شمال غرب کشور
  • وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟
  • کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟
  • تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید